LMS Roadracing KM Due 8:e september!

Resonemanget må vara rätt men vilken instegsklass har vi med effektsvaga hojar som inte kräver så mycket mekande (läs: som inte är tvåtakt)?

Sportproduction?

250 2-takt (för dem som vill ha äkta varan och gärna skruvar)
400 4-cyl 4-takt (inte många nya att välja på så risk för en del skruvande där också)
650 2-cyl 4-takt (sv650, er6 mfl, inte det sportigaste men går att köra fort på, topp 3 i SP senaste tävlingarna har varit SV650, mycket driftsäkra)
Sen finns det funderingar att öppna upp för encylindriga maskiner också så man kan köra med ex KTM690.

Kränga däck eller skruva. Är det så stor skillnad egentligen?

Ja där har du en poäng...
Är man bara lite förutseende så kan man hyggligt planera in däckbyten vilket inte alltid är fallet med skruvande.
Det är ju ändå inte många som bryter ett race för att man inte bytt däck :)

• Gilla
Reaktioner: Ol@
Ja där har du en poäng...
Är man bara lite förutseende så kan man hyggligt planera in däckbyten vilket inte alltid är fallet med skruvande.
Det är ju ändå inte många som bryter ett race för att man inte bytt däck :)
Senast på KM i våras kom två förare in samtidigt i 1000 klassen och bröt för de hade fel däck - en på slicks och en på regndäck. :D

Jag förstår bara inte att det skulle vara ett problem att man byter kolvar och justerar en 125:a mer än en 600:a. Är man ung och på väg upp finns det väldigt goda incitament för att köra 125R även om det betyder att man måste byta en kolv, munstycke etc. ibland...

Va ### har du fottat Peppe för och inte mig :huvet Jag gjorde ju allt jag kunde för att fastna på bild trots min avsaknad av hoj :mad:

björn

Du skulle sett vilken tävlings instingt peppe hade , totalt focuserad , nu
vet vi vem som städar hemma hos familjen Kjellgren :D
Rycktas om att Peppe är värvad till framstående curling lag nästa år
/Håkan

SP är knappast ett alternativ då klassen verkar vara på väg att självdö.

Sant, lite märkligt ändå eftersom många frågar efter en billig instegsklass.
Verkar som ingen vill köra i SP eftersom den generella uppfattningen är just att klassen håller på att självdö, moment 22, ingen vill köra för att ingen annan vill köra, trist.

Sant, lite märkligt ändå eftersom många frågar efter en billig instegsklass. Verkar som ingen vill köra i SP eftersom den generella uppfattningen är just att klassen håller på att självdö, moment 22, ingen vill köra för att ingen annan vill köra, trist.
Ja, det är trist. Hoppas ni kan få ihop folk till nästa år.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka