LMS Roadracing KM Due 8:e september!

Inte för att vara sån, men är inte det här lite nackdelen med att folk börjar tävla i Rookie 1000 på hojar som har en miljon hästar och går tokjävla skitfortast?

Inte för att vara såna, men är det fel att lära sig köra fort på hojar med lite effekt så man hinner koncentrera sig på att köra hoj och inte hålla i sig?

Jag vet inte jag.

Starkt av bt att gå ut och erkänna sina misstag utan omsvep iallafall. Verkar ändå som hela sitauationen är uppklarad och det är ju alltid bra! Fel kan alla göra och missa gulflagg har nog de flesta gjort nångång.

Inte för att vara sån, men är inte det här lite nackdelen med att folk börjar tävla i Rookie 1000 på hojar som har en miljon hästar och går tokjävla skitfortast?

Inte för att vara såna, men är det fel att lära sig köra fort på hojar med lite effekt så man hinner koncentrera sig på att köra hoj och inte hålla i sig?

Jag vet inte jag.

Starkt av bt att gå ut och erkänna sina misstag utan omsvep iallafall. Verkar ändå som hela sitauationen är uppklarad och det är ju alltid bra! Fel kan alla göra och missa gulflagg har nog de flesta gjort nångång.

Tycker att du ha helt rätt i va du skriver:tummenupp "Låg effekt och lära sej att KONTOLLERA hojen":tummenupp. Har nyssligen lyckats övertyga "gummi-ungen" om att köra 600 eller mindre än hans egen Buss:banana
Björn visar det som fler borde lära sej ÖDMJUKHET och be om ursäkt för sina misstag. Det kostar så lite att be om ursäkt, och får såå mycke respekt tillbaka. Björn, du har min fulla aktning

//Micke

Med Kjell gick det bra, årets första och sista vurpa. En lugn och fin highsider ut ur vänstern i nya partiet, stod på hojen och tränade snowboard. Men vintersporter (förutom bastubad) är inte min grej, så jag körde ner foten mellan bakhjul och ljuddämparna för att få stopp på skiten.
Låter som det kan ha sett ganska intressant ut...

Inget brutet men vissa ledband i höft, knä och fot är inte direkt fiolsträngar längre. Och som 44åring tar det väl en eller två timmar att läka. Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig, samt allt RR-folk i LMS för det här året. Börje och Tobias ni mina hjätar. Mvh. Kjell Bornemo #65
Skönt att det inte gick värre, även om såna där uttänjda fiolsträngar som sagt kan ta lite tid. Fast det är ju snart vinter ändå, och då kan man ju fokusera på att vila sig i form med öl och chips i soffan, och det sliter ju inte så illa på ledbanden.

Med Kjell gick det bra, årets första och sista vurpa. En lugn och fin highsider ut ur vänstern i nya partiet, stod på hojen och tränade snowboard. Men vintersporter (förutom bastubad) är inte min grej, så jag körde ner foten mellan bakhjul och ljuddämparna för att få stopp på skiten. Inget brutet men vissa ledband i höft, knä och fot är inte direkt fiolsträngar längre. Och som 44åring tar det väl en eller två timmar att läka. Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig, samt allt RR-folk i LMS för det här året. Börje och Tobias ni mina hjätar. Mvh. Kjell Bornemo #65
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=287062&stc=1&d=1252556793
Hittade en annorlunda bild på mc körning, det var nog likadant för mig i anderstorp på premiären för mig där förra veckan.

Bifogat

• P9083524.jpg
    P9083524.jpg
    237 KB · Visningar: 204
jamen jag tycker vi kör på det! minst 3 år på en 125 jr hoj när man är ny licenstagare, sak samma vikt och ålder, och du ska samtidigt kunna köra snabbare än Peppe K på en regneg onsdagnatt utan backspeglar. Jag vill inte heller att vi diskar en enda jävel, alla ska köra fort som satan och för mig så får ni gärna ta genvägar! Dessa som gör det straffas senare med att vi under tvång limmar ihop deras avförings utväg.... sen så vill jag också att vi drar in Otto J licens då han är för snabb för R1000... han skall numera tvingas köra judo, och han ska bli bra på det!

Och bara så ni vet i förväg så kommer vi till kommande KM inte köra några kval, utan vi kommer då klockan 16:00 påbörja en twister tävling som kvalificering till racet, och eftersom Alex är så pass bra tävlingsledare så ska anmälningsavgifterna gå till en tur resa till japan, samt att vi ersetter henne med Conny & lenas Kennel klubb som nya tävlingsledare!

Var det bara jag som hade kul på KM:et? :kryckor

jamen jag tycker vi kör på det! minst 3 år på en 125 jr hoj när man är ny licenstagare, sak samma vikt och ålder, och du ska samtidigt kunna köra snabbare än Peppe K på en regneg onsdagnatt utan backspeglar. Jag vill inte heller att vi diskar en enda jävel, alla ska köra fort som satan och för mig så får ni gärna ta genvägar! Dessa som gör det straffas senare med att vi under tvång limmar ihop deras avförings utväg.... sen så vill jag också att vi drar in Otto J licens då han är för snabb för R1000... han skall numera tvingas köra judo, och han ska bli bra på det!

Och bara så ni vet i förväg så kommer vi till kommande KM inte köra några kval, utan vi kommer då klockan 16:00 påbörja en twister tävling som kvalificering till racet, och eftersom Alex är så pass bra tävlingsledare så ska anmälningsavgifterna gå till en tur resa till japan, samt att vi ersetter henne med Conny & lenas Kennel klubb som nya tävlingsledare!

Var det bara jag som hade kul på KM:et? :kryckor

Hörrö, Wedellpöjken! Du läser in Ironi som sanningar, det är inte bra. Vi skojar liksom med varandra. (Men det är ju en bra idé om Otto måste börja med Judo redan till Luffland i helgen. Framåt mannar! :banana)

Däremot står jag fast vid om gulflaggen, många som inte respekterar den. Det gör inte ett dugg mindre ont för funktionären att bli överkörd för att det är KM. Björn har dock visat ett 100% mottagande på kritiken och kommer inte göra om det, all kred till honom.

PS! Jag hade asball, det har jag alltid på LMS, för ni är så bra. Dock hade min styrdämpare ännu roligare... Jag hämnades med låkktajjt och en låsmutter igår kväll. Skam den som ger sig!

/ Jens

Du vann ju inte?

Inte du heller :tungan

Last edited:
Första målet är ju ändå att hamna poängplats, så starkt jobbat allihop :tummenupp
I gp-racing (som det här ju ändå handlar om) får de 15 bäst placerade poäng :)

Tackar, ett tips: skaffa en gammelR1:a utan styrdämpare som träningshoj så kan du åka 57:or utan en sån på din :)

Du får när du vill, jag repeterar: när du vill köra 1,01 på min hoj utan styrdämpare.

Har du inte vart rädd innan så ska du se hur bajsranden ser ut efteråt :fakta

/ Jens

Bilder

Nu har även jag fått upp lite bilder på
http://www.rudenvik.se
Var fler än Peppe som hade "Have Fun" den här kvällen
/Håkan

Bifogat

• LMS-km-peppe.gif
    LMS-km-peppe.gif
    131.8 KB · Visningar: 52
hehe.. men vad hände med dig på racet?
//
B

Han fick problem med en löjligt slirande koppling, hördes tydligt för oss med tränade öron. Jag och Hampus påpekade redan tisdagen innan KM att det var problem ut på rakan när effekten kom ca 0.5 sekunder efter att man vred på gasen men Kobbe lyssnade inte. Så undrar han varför jag hellre lyssnar på Watz än på honom... :rolleyes:

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka