Då så har n00bsen i team grön gjort racedebut.
Johans racedag började med att han skulle justera kedjan. Allt såg ut att vara frid och fröjd och momentnyckeln ställdes in på 100Nm. Dock tyckte den gamla muttern att det inte alls var en bra idé, utan gav upp livet som mutter och övergick till slät insida.
Turligt nog ordnades en ny fram och trots att kvalet missades, så kom han till start i loppet.
För min del var det frid och fröjd tills det 5:e varvet på kvalet. Lite övermod i ingången till esset i kombination med spårvalet laban gjorde att bankanten närmade sig ohemulskt fort. Försökte gasa för att rädda situationen, men min motor svarade med att säga 'bhuöööööÖÖÖÖ' istället för att ge mig fart. Fick räta upp cykeln och ta mig genom Wattz-träsket. Klarade första gräsplätten och kom upp på asfalten men hann inte bromsa vilket ledde till att den andra gräsplätten blev slutet på mitt kval. Som tur var klarade sig både jag och cykeln bra då gräset var blött och mjukt. Mest stryk var det väl självkänslan som fick ta.
Vad det gäller racet så gick starten kanonbra, men resten sisådär... Två gånger escapeåkning efter långa rakan gjorde att det inte fanns någon kvar för mig att tävla mot, utan jag åkte i ensamt majestät och blev då och då blåflaggad, men kom i mål!
Sjukt kul kan jag också skriva under på. Får väl skylla på att hojen inte gick som den skulle, vurpan i kvalet satte lite spår i huvudet och det var andra gången jag kör på hojen.
Kom ju sådär sist som man kan göra, men jag fullföljde i vart fall själva racet.
Kapade 4 sekunder på tidigare bästa tid vilket känns bra, även om den nya tiden i sig är kass.