LMS Roadracing KM Due 8:e september!

Jo.. jag vet det... Men det är lätt att veta en sak när man sitter vid en dator och knappar. Det är helt enkelt så att det var nästan lite för mycket att tänka på samtidigt där, och så kommer en blåflagg också. Men men men men. Kommer fungera bättre nästa gång. Det lovar jag. :rolleyes:

Vill samtidigt passa på att be om ursäkt till alla som fick krångla sig om mig trots blåflaggor. :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
Hav förbarmande! Ig vorden en novis inom området...

Grymt kul att ni kom ock körde! :banana
Tyckte inte det var några problem alls vid varvningar på racet eller omkörningar under kvalet, som tidigare nämnts håll bara ditt spår, om man är snäll och flyttar på sig för att lämna fritt spår är det lätt hänt att man istället lägger sig i det spåret som de snabbare bakom valt för att köra om och det kan bli otrevligt :) Men som sagt funkade bra igår :tummenupp

Ett stort tack till LMS funktionärer och tävlingsledning för ytterligare en bra genomförd tävling :tummenupp

Uttanalde från Team Rockstar Racing´s crew chief:

" Our bike #3 had a slight problem with the Ohleens steering damper. This resulted in chaotic chatter in every part of the track where the drajjver even thought about using the trottle. This led to wery bad laptimes and VM-driver Watza and Soon to be Elitförare Otto dissipeared ahead.

We will gather some more strength and come back with locktajjtade screws to karlskoga, for sure!"

/ Jens #3

Nu förstår jag varför det inte gick snabbare för mig. Igår kväll när jag lastade av hojen hängde styrdämparen bara i ramen. :D Det var tydligen inte bara hjulmuttern som var gjord av kexchoklad!

Uttanalde från Team Rockstar Racing´s crew chief:

" Our bike #3 had a slight problem with the Ohleens steering damper. This resulted in chaotic chatter in every part of the track where the drajjver even thought about using the trottle. This led to wery bad laptimes and VM-driver Watza and Soon to be Elitförare Otto dissipeared ahead.

We will gather some more strength and come back with locktajjtade screws to karlskoga, for sure!"

/ Jens #3

Ni får skaffa er lite stadigare motorcyklar, då behöver man ingen styrdämpare :tummenupp

Ett stort minus till #33/1000 Björn Trygg som glatt poserade på podiets tredjeplats efter att ha blåst förbi funktionärer under gulflagg i vad som kändes som överljudsfart. Vi var tvungna att gå ut då Kjell Bornemo fastnade under hojen efter sin highsider, det var gulflagg och alla de första hojarna slog av massor, ingen fara alls, då kommer Björn och laddar på bra genom hela kartsvängen.

Det är sådana som han som gör att flaggvakterna på Knutstorp STCC bara tittar på när folk vurpar. Nu blev tyvärr inte Björn diskad för detta så en dag kanske han själv får uppleva hur det är att vara på eller bredvid banan oförmögen att sätta sig i säkerhet.

Jag kommer aldrig att stå funktionär mer.

+1 på den.
Stod brevid och höll i Kjells hoj när någon blåser förbi med fullt spjäll (känns det som när man står mitt i banan och hojen drar förbi mindre än 1 meter ifrån) :mad:

Ett stort minus till #33/1000 Björn Trygg som glatt poserade på podiets tredjeplats efter att ha blåst förbi funktionärer under gulflagg i vad som kändes som överljudsfart. Vi var tvungna att gå ut då Kjell Bornemo fastnade under hojen efter sin highsider, det var gulflagg och alla de första hojarna slog av massor, ingen fara alls, då kommer Björn och laddar på bra genom hela kartsvängen.

Det är sådana som han som gör att flaggvakterna på Knutstorp STCC bara tittar på när folk vurpar. Nu blev tyvärr inte Björn diskad för detta så en dag kanske han själv får uppleva hur det är att vara på eller bredvid banan oförmögen att sätta sig i säkerhet.

Jag blir ju lite nyfiken efter att läst ett flertal liknade inlägg under året. Vad gäller??

Om en flaggvakt upplevere att de utsätts för allt för stor risk när de är ute och som i detta fall vet exakt vem det gäller. Rapporterar man då inte det till TL??

Kan TL utan inlaggd protest från annan förare diska en deltagare för en sådan här händelse?? och i så fall varför görs det inte??

Jag håller helt enkelt med Otto här. Diskas ingen kommer det inte bli bättre. Blir det inte bättre får ingen som flaggar och således inga tävlingar...

Nu såg jag inte det som hände men om Peters beskrivning stämmer borde han ha diskats och fått be funktionärerna om ursäkt.

Hade samma sak hänt mig som funktionär hade jag sökt upp föraren efter racet och haft ett litet samtal.

Kan TL utan inlaggd protest från annan förare diska en deltagare för en sådan här händelse?? och i så fall varför görs det inte??

Yepp, man kan göra det OM TL får information från funkisarna om det. Om Peter gjorde det så är det ju TL's "fel" att inget hände.

inga problem alls att diska förare om de utsätter funkisar för fara på det här sättet, dessutom på ett KM, där allt är "på skoj" och man gör det för kul och träning.

Mvh Håkan

Nu förstår jag varför det inte gick snabbare för mig. Igår kväll när jag lastade av hojen hängde styrdämparen bara i ramen. :D Det var tydligen inte bara hjulmuttern som var gjord av kexchoklad!

Jadu, min hoj kanske går som en påse nötter just nu, men å andra sidan ramlar den inte i en miljon delar och muttrarna håller. :D

Yepp, man kan göra det OM TL får information från funkisarna om det. Om Peter gjorde det så är det ju TL's "fel" att inget hände.

inga problem alls att diska förare om de utsätter funkisar för fara på det här sättet, dessutom på ett KM, där allt är "på skoj" och man gör det för kul och träning.

Mvh Håkan

Både Peter och jag pratade med föraren efter racet. Jag valde att inte diska honom, fel tycker vissa kan jag läsa. Jag tyckte att det räckte med att han var medveten om att han gjort fel och hoppas att han tänker efter en extra gång om en liknande situation uppstår.

Både Peter och jag pratade med föraren efter racet. Jag valde att inte diska honom, fel tycker vissa kan jag läsa. Jag tyckte att det räckte med att han var medveten om att han gjort fel och hoppas att han tänker efter en extra gång om en liknande situation uppstår.

Det var nog ett klokt beslut, ofta kan ett samtal ge mycket mer än straff. Men jag menade allmänt, oftast händer ingenting.

Du är toppen som tävlingsledare!

Bilder från kvällen?

Perra: ner på jorden? Jag var ju nära att vinna över Watz... :tungan

Last edited:
Det var nog ett klokt beslut, ofta kan ett samtal ge mycket mer än straff. Men jag menade allmänt, oftast händer ingenting.

Du är toppen som tävlingsledare!

Bilder från kvällen?

Perra: ner på jorden? Jag var ju nära att vinna över Watz... :tungan

Alex, du sköter precis som Otto säger saken finfint. Men ett samtal och uteslutning efteråt tror jag är vägen att gå, annars lär "vi" oss aldrig vad gulflaggen verkligen betyder! (För mig betyder den "lämna inga risker för misstag", alltså max 60% av fart och 100% koll

@ Otto: Och jag var dig i hälarna när du gick i mål :tungan

/ Jens

(För mig betyder den "lämna inga risker för misstag", alltså max 60% av fart och 100% koll)
Tyvärr ser nog en del gulflagg som "Yes, nu har jag chansen att komma ifatt dem där framme" :(

@otto: Planerar att köra en 9:a redan på kvalet på lördag, kan du ta min transponder det passet?

Hur gick det med Kjell?

Med Kjell gick det bra, årets första och sista vurpa. En lugn och fin highsider ut ur vänstern i nya partiet, stod på hojen och tränade snowboard. Men vintersporter (förutom bastubad) är inte min grej, så jag körde ner foten mellan bakhjul och ljuddämparna för att få stopp på skiten. Inget brutet men vissa ledband i höft, knä och fot är inte direkt fiolsträngar längre. Och som 44åring tar det väl en eller två timmar att läka. Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig, samt allt RR-folk i LMS för det här året. Börje och Tobias ni mina hjätar. Mvh. Kjell Bornemo #65

*klipp*jag *klipp* valde *klipp* fel *klipp* Jag tyckte *klipp* fel *klipp*

Jag tycker som Otto. Du är toppen.

Edit: Allt var toppen, faktiskt. Om ryktet om tisdagsträningarnas nedläggning har minsta substans blir jag ledsen. Jag tycker att vi borde köra tävling varenda tisdag. Det är så jävla exciting!

Med Kjell gick det bra, årets första och sista vurpa. En lugn och fin highsider ut ur vänstern i nya partiet, stod på hojen och tränade snowboard. Men vintersporter (förutom bastubad) är inte min grej, så jag körde ner foten mellan bakhjul och ljuddämparna för att få stopp på skiten. Inget brutet men vissa ledband i höft, knä och fot är inte direkt fiolsträngar längre. Och som 44åring tar det väl en eller två timmar att läka. Jag vill passa på att tacka alla som hjälpte mig, samt allt RR-folk i LMS för det här året. Börje och Tobias ni mina hjätar. Mvh. Kjell Bornemo #65

Bra att det inte va värre, du såg lite skakig ut när du klev ur ambulansen:tummenupp Men om ledband och övriga ligment är uttänjda så borde du blivit minst 20 år yngre:) Lyllos dej :tummenupp

Å jag vill bara tacka LMS, TL å övriga funkisar för ett bra evenemang oxå:tummenupp:tummenupp:banana:tummenupp

Last edited:
@otto: Planerar att köra en 9:a redan på kvalet på lördag, kan du ta min transponder det passet?

Tanken är väl att göra det men eftersom det blir mitt första pass på åsen på två månader så kommer det nog bli svårt, åsen är ju inte favoritbanan precis.

Hur snabbt ska du köra i helgen?

Jag ber en en gång om ursäkt för "överljudsfarten". Precis som jag sa till dig efter racet.
Eftersom Kjell låg närmast bakom mig och jag inte märkte något av hans vurpa så möts jag först efter långa rakan av en gulflagg och när jag ser den så sänker jag hastigheten och kör ett spår i en båge runt funktionär och hoj som står mitt i banan. Vid bergskurvan är det rödflagg och jag kör in i bandepån.
Vid sådana här incidenter så är det givetvis bra om det gulflaggas redan två posteringar innan.
Jag hoppas att du kommer över din rädsla och kan vara med som funktionär i framtiden.
Jag har själv flaggat och bärgat hojar efter vurpor så jag fårstår hur du kände dig.
Det här var dock mitt livs andra tävlingstillfälle och därför saknar jag en hel del rutin vid sådana här tillfällen och jag håller med om att jag gjorde fel och lovar att ställa upp i flera tävlingar så att jag får chansen att visa att jag tagit lärdom av detta och förbättrat mig.

Skönt att höra att Kjell klarade sig bra ur vurpan.

Tack till alla funkisar med flera som ställer upp i ur och skur och gör det möjligt för oss att träna och tävla.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka