Liten pojke attackerad av hund i Göteborg.

Kan man gränsla en rottis och lyfta upp den med armarna under bröstkorgen är den inte speciellt arg. Tro mig.
Tråkigt dock för ungen att hans kanske första träff med en stor hund slutade som det gjorde.

BTW... Tämligen opassande reklam för Pedigree mitt i klippet, kanske?:3freak

De är också ett ägarfel som jag ser ner på. Ta med vovven om du ska ner till butiken för att handla. I ena vinkeln så händer det du skriver nu. I en annan så vad hindrar någon från att stjäla den stackars hunden. Vilket händer ibland.
Självklart ska inte hundar behöva bli provocerade av andra men man måste förutse att saker händer =)

Påminner mig om något jag hörde för länge sen..
En inbrottstjuv skulle bryta sig in i en villa, går bak till altandörren och halkar, brytar armen och kräver skadestånd...

Påminner mig om något jag hörde för länge sen..
En inbrottstjuv skulle bryta sig in i en villa, går bak till altandörren och halkar, brytar armen och kräver skadestånd...

Ja men de är ett par sådana fall. Hur ska man dock kunna förutse att en tjuv kommer göra inbrott så man kan sanda så de går säkert? :)

vet många hund människor och även uppfödare av råttis som
säger att råttorna har blivit mycket skarpare.

Måste vara riktigt efterblivna uppfödare du känner. Det är dom som väljer individerna dom vill ha avkomma från, och en vettig kennel kommer avla efter sunda, friska gener med dom egenskaper som krävs, inte efter skärpa.
"Skarpare" hundar får du om du avlar därefter.

det bevisas ju bara man ær på utstællning.
man tørs ju næstan inte gå førbi ett område
med råttor på. dom gør ju utfall på engång.

Måste vara riktigt efterblivna uppfödare du känner. Det är dom som väljer individerna dom vill ha avkomma från, och en vettig kennel kommer avla efter sunda, friska gener med dom egenskaper som krävs, inte efter skärpa.
"Skarpare" hundar får du om du avlar därefter.

Nu skall vi nog inte ta dina ord för sanning, det var ju inte länge sen du hävdade att rottorna användes till älgjakt.

Rottisarna har alltid attraherat en viss typ av människor, iof har vissa av dom det senare decenniet övergått till terriers, men många av dom finns fortfarande kvar bland uppfödare och förare.

På semestern stötte jag på en och annan vakthund. Stafforden var den som var mest intensiv och stark som en oxe trots sin ringa ålder :hihi

14btjc.jpg

Du får gärna citera in texten där jag skrivit att rottisar används vid älgjakt.
Precis som jag inte tar något utav det du skriver för sanning. Du fattar väl själv att det är kenneln som väljer individerna dom tar avkomma på... eller?
Den biten av ansvaret ligger helt hos kenneln och det är inte svårt alls idag att få den infon som behövs för att kunna avla rätt.
Felet är att ingen hundköpare gör efterforskning innan köp, inser inte hur mycket aktivering vissa raser kräver och sen går allt åt helvete (inte att hunden blir aggro, dom blir bara sjukt understimulerade och ställer till besvär)

Nu skall vi nog inte ta dina ord för sanning, det var ju inte länge sen du hävdade att rottorna användes till älgjakt.

Rottisarna har alltid attraherat en viss typ av människor, iof har vissa av dom det senare decenniet övergått till terriers, men många av dom finns fortfarande kvar bland uppfödare och förare.

Last edited:
Du får gärna citera in texten där jag skrivit att rottisar används vid älgjakt.
Precis som jag inte tar något utav det du skriver för sanning. Du fattar väl själv att det är kenneln som väljer individerna dom tar avkomma på... eller?
Den biten av ansvaret ligger helt hos kenneln och det är inte svårt alls idag att få den infon som behövs för att kunna avla rätt.
Felet är att ingen hundköpare gör efterforskning innan köp, inser inte hur mycket aktivering vissa raser kräver och sen går allt åt helvete (inte att hunden blir aggro, dom blir bara sjukt understimulerade och ställer till besvär)

Så du menar att bara för att du trodde att man gjorde det förr automatiskt gör det mindre korkat?:7peta

Klart det är uppfödaren som väljer material att avla på, men då det går 9 oseriösa på 10 oavsett bruks eller accessoarraser så spelar det mindre roll för utgången.

"Det finns seriösa kennlar som det finns oseriösa uppfödare".

Så. Nu har jag översatt till ditt språk, medelst google translate. Kan du förklara vad han menade?

Tack.

Ser ut som han försöker skilja på vad en kennel och en uppfödare är. Han pekar på att det finns seriösa (kennlar) och oseriösa (s.k uppfödare) aktörer.

Bara för att man föder upp hundar blir man inte per automatik en kennel, ungefär så tolkar jag det.

Denna diskussion är i bland det dummaste som finns, allt handlar om handhavande fel, inget annat, du kan inte skylla på vare sig hund eller ras, du kan få vilken hund som helst att, t.om den mest aggressiva att bli mjuk och snäll och tvärs om.... Allt handlar om den som är på andra sidan kopplet.

Har sett min far ta sig an hundar som varit sjukt aggressiva, och fått dom att bli knähundar, sen att han är sjukt duktig med djur överhuvudtaget "Bonde i 55 år" kanske har sin fördel.

Folk ska inte ha hund, så enkelt är det, men hund i dag är en status symbol och folk vet inte hur mycket jobb det är med en hund, för att få den normal/någorlunda vettig..

Inför hundskatt, och dyr sådan... Och dyra böter på oregistrerad hundar....

Denna diskussion är i bland det dummaste som finns, allt handlar om handhavande fel, inget annat, du kan inte skylla på vare sig hund eller ras, du kan få vilken hund som helst att, t.om den mest aggressiva att bli mjuk och snäll och tvärs om.... Allt handlar om den som är på andra sidan kopplet.

Har sett min far ta sig an hundar som varit sjukt aggressiva, och fått dom att bli knähundar, sen att han är sjukt duktig med djur överhuvudtaget "Bonde i 55 år" kanske har sin fördel.

Folk ska inte ha hund, så enkelt är det, men hund i dag är en status symbol och folk vet inte hur mycket jobb det är med en hund, för att få den normal/någorlunda vettig..

första vettiga inlägg i hela tråden säger jag..Nuff said liksom....:fakta

:crash
Detta fick mig att små le.... alla djur kan få ett psykbryt..inget du eller din far kan kontrollera genom rätt handhavande

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT