Liten pojke attackerad av hund i Göteborg.

Vad dramatisk du är. :arsele

Nej, realistisk, en hund är ett djur precis som kossan du åt till lunch. Att ta en chans med ett djur och som senare skulle visa sig skada ett barn skulle vara ödesdigert för mitt samvete.

Så i stället för skinkebitarna så.:tuttar:tuttar:tuttar

Nej, realistisk, en hund är ett djur precis som kossan du åt till lunch. Att ta en chans med ett djur och som senare skulle visa sig skada ett barn skulle vara ödesdigert för mitt samvete.

Så i stället för skinkebitarna så.:tuttar:tuttar:tuttar

Jag håller med dig, men jag tycker fortfarande att du är dramatisk.
Anfaller en hund för att den är arg så ska den bort, men inte om den missuppfattat situationen och tror att ungen vill leka.

Anfaller en hund för att den är arg så ska den bort, men inte om den missuppfattat situationen och tror att ungen vill leka.

Eh, va? Det är alltså ok att en hund skadar andra människor så länge den har "missuppfattat situationen"?
Ärligt talat, en hund som "missuppfattar" på det sätt har inget att göra bland folk.

Eh, va? Det är alltså ok att en hund skadar andra människor så länge den har "missuppfattat situationen"?
Ärligt talat, en hund som "missuppfattar" på det sätt har inget att göra bland folk.

Ok är det inte, men den skall inte avlivas för att den läst av situationen fel. Speciellt inte om det är en flamsig unghund som tror att alla tillfällen är lektillfällen.

Om hundar inte får vistas bland folk kommer de aldrig att lära sig hur man skall uppföra sig.
Sedan är det ju självklart ägarens ansvar att kunna hantera sin hund så att den inte sliter sig och situationer som denna sker.

Passade en hund åt en vän i fredags.. En liten snäll byracka från madrid, uppväxt på gatan och klok som en bok.
Självklart hamnade vi bredvid en ghettobrud med nån staffordshirepitbullnånting.
Hundfan började hävda sig och hota direkt! Och idioten var stolt(!) över att hennes hund minsann aldrig backade för nåt. Tittade länge och föraktfullt på henne. Blir så less på dom här idioterna och deras stressade sönderavlade stackars djur. Jag älskar djur men hade hennes hund börjat bita hade jag hoppat jämfota på den.

Jaha så du tror att barnets föräldrar helt plötsligt tycker att det är helt okej att hunden höll på att lemlästa barnet om det var så att hunden bara ville leka? Vill inte ha leklystna och potentiellt dödliga företeelser i närheten av mina barn iaf. Ska man nödvändigt skaffa sig en sån där får man bosätta sig ute på landet, inte i stan.

Jag tror att det är du som missuppfattar. En hund som använder en människa som trasdocka är en hund som bör avlivas. Det finns massvis med bra hundar så det är ingen egentlig förlust. Vad orsaken till hundens agerande beror på är en annan femma men slutresultatet bör vara detsamma.

Jaha så du tror att barnets föräldrar helt plötsligt tycker att det är helt okej att hunden höll på att lemlästa barnet om det var så att hunden bara ville leka? Vill inte ha leklystna och potentiellt dödliga företeelser i närheten av mina barn iaf. Ska man nödvändigt skaffa sig en sån där får man bosätta sig ute på landet, inte i stan.

Nu kan jag iofs tycka att det finns vettiga rottweilers med vettiga ägare också. Och varför ska man ha olämpliga hundar på landet. Där bor väll också folk?

Som hundägare hade jag gärna sett ett psykprov av hunden och en obligatorisk lydnadskurs. Ett register över hundar (finns redan frivilligt) med böter och omhändertagande av oregistrerade hundar. Det vore värt några hundra om året för att rensa ut.

Denna diskussion är i bland det dummaste som finns, allt handlar om handhavande fel, inget annat, du kan inte skylla på vare sig hund eller ras, du kan få vilken hund som helst att, t.om den mest aggressiva att bli mjuk och snäll och tvärs om.... Allt handlar om den som är på andra sidan kopplet.

Har sett min far ta sig an hundar som varit sjukt aggressiva, och fått dom att bli knähundar, sen att han är sjukt duktig med djur överhuvudtaget "Bonde i 55 år" kanske har sin fördel.

Folk ska inte ha hund, så enkelt är det, men hund i dag är en status symbol och folk vet inte hur mycket jobb det är med en hund, för att få den normal/någorlunda vettig..

Inför hundskatt, och dyr sådan... Och dyra böter på oregistrerad hundar....

Håller med om det mesta, framför allt hundskatten.

Sverige som älskar att beskatta allt, tog bort den för att det blev för mycket "angiveri" över det. Alla som har hund kan säkerligen tänka sig en skatt på nån tusing om året, om en stor del av skatten går till hundar i nöd.

Hade varit bra om man på nåt sätt kunde förbjuda att skänka bort hundar, men jag antar att det är att tänja på gränserna? Blocket kunde visa framfötterna med att ta bort alla sina annonser med djur som bortskänkes till impulsinförskaffare. Men vi lever kanske i Utopia innan min önskan infrias.

Last edited:
Intressant o se vad vissa tycker om detta fall, avlivning?

http://www.expressen.se/gt/flicka-bets-av-polis--hund-vid-ranarjakt/
En 16-årig flicka blev biten av en polishund i samband med en jakt efter butiksrånare i Stenungsund på tisdagen. I ett villaområde blev hunden intresserad av ett garage. När hunden vek runt ett hörn kom flickan upp ur garaget för att visa rånarnas flyktväg. Då attackerade hunden.

– Flickan hade maximal otur som kom ut precis när hunden passerat hörnet. Hundföraren var fortfarande bakom knuten, säger Göran Fredling, chef för polisens hundförare i Västra Götaland, till gp.se.

Hon fick inga skelettskador men fick sy skador i armarna. Polisen utreder händelsen.

En hund är en hund och de ska uppfostras korrekt och hårt och av människor som vet hur man uppfostrar en hund.

Det gör du eller?

"Hård" uppfostran leder omöjlgen till höga stressnivåer och mer underliggande aggressivitet eller?

Fick inte fram den i din länk, finns på tuben med.

"Den aggressiva hunden" står det i en artikel som länkas under bilden.
Jag tycker att hunden ser glad ut.

Kan bara hålla med. Inget aggressivt i det där öht.

Självklart inte ok att låta hunden leka med en unge på stan. Men jag är ändå nyfiken på att veta vad som föregick filmen. Vad hände sekunderna innan hunden tog tag i ungen? Frågan är alltså om hundägaren inte hade koll på jycken, eller om föräldern inte hade koll på ungen?!

En 16-årig flicka blev biten av en polishund i samband med en jakt efter butiksrånare i Stenungsund på tisdagen. I ett villaområde blev hunden intresserad av ett garage. När hunden vek runt ett hörn kom flickan upp ur garaget för att visa rånarnas flyktväg. Då attackerade hunden.

– Flickan hade maximal otur som kom ut precis när hunden passerat hörnet. Hundföraren var fortfarande bakom knuten, säger Göran Fredling, chef för polisens hundförare i Västra Götaland, till gp.se.

Hon fick inga skelettskador men fick sy skador i armarna. Polisen utreder händelsen.

Har en bekant som vid två separata tillfällen blivit biten av samma polishund som vistades i förarens trädgård, hunden dog av ålder flera år senare.

Han var ute och joggade på väg till elljusspåret, vägen passerade hundförarens tomt, han tog inte den vägen fler gånger av rädsla för hunden.

De flesta tycker säkert att den ska avlivas. (Jag hoppas det iaf, eller ändrar ni åsikt bara för att det är en polishund?)

Hade varit intressant att veta hur många av de som deltar i diskussionen som har eller har haft hund...

Har en bekant som vid två separata tillfällen blivit biten av samma polishund som vistades i förarens trädgård, hunden dog av ålder flera år senare.

Han var ute och joggade på väg till elljusspåret, vägen passerade hundförarens tomt, han tog inte den vägen fler gånger av rädsla för hunden.
Jo det finns ju idioter inom polisen med

Kan vi inte bara låsa upp den ursprungliga kamphundstråden. Där står en hel massa matnyttigt :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT