Vad dramatisk du är.![]()
Nej, realistisk, en hund är ett djur precis som kossan du åt till lunch. Att ta en chans med ett djur och som senare skulle visa sig skada ett barn skulle vara ödesdigert för mitt samvete.
Så i stället för skinkebitarna så.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad dramatisk du är.![]()
Nej, realistisk, en hund är ett djur precis som kossan du åt till lunch. Att ta en chans med ett djur och som senare skulle visa sig skada ett barn skulle vara ödesdigert för mitt samvete.
Så i stället för skinkebitarna så.![]()
Jag håller med dig, men jag tycker fortfarande att du är dramatisk.
Anfaller en hund för att den är arg så ska den bort, men inte om den missuppfattat situationen och tror att ungen vill leka.
Eh, va? Det är alltså ok att en hund skadar andra människor så länge den har "missuppfattat situationen"?
Ärligt talat, en hund som "missuppfattar" på det sätt har inget att göra bland folk.
Jaha så du tror att barnets föräldrar helt plötsligt tycker att det är helt okej att hunden höll på att lemlästa barnet om det var så att hunden bara ville leka? Vill inte ha leklystna och potentiellt dödliga företeelser i närheten av mina barn iaf. Ska man nödvändigt skaffa sig en sån där får man bosätta sig ute på landet, inte i stan.Jag håller med dig, men jag tycker fortfarande att du är dramatisk.
Anfaller en hund för att den är arg så ska den bort, men inte om den missuppfattat situationen och tror att ungen vill leka.
Jag håller med dig, men jag tycker fortfarande att du är dramatisk.
Tittade länge och föraktfullt på henne.
Jaha så du tror att barnets föräldrar helt plötsligt tycker att det är helt okej att hunden höll på att lemlästa barnet om det var så att hunden bara ville leka? Vill inte ha leklystna och potentiellt dödliga företeelser i närheten av mina barn iaf. Ska man nödvändigt skaffa sig en sån där får man bosätta sig ute på landet, inte i stan.
Det borde lära henne! :skeptisk
Denna diskussion är i bland det dummaste som finns, allt handlar om handhavande fel, inget annat, du kan inte skylla på vare sig hund eller ras, du kan få vilken hund som helst att, t.om den mest aggressiva att bli mjuk och snäll och tvärs om.... Allt handlar om den som är på andra sidan kopplet.
Har sett min far ta sig an hundar som varit sjukt aggressiva, och fått dom att bli knähundar, sen att han är sjukt duktig med djur överhuvudtaget "Bonde i 55 år" kanske har sin fördel.
Folk ska inte ha hund, så enkelt är det, men hund i dag är en status symbol och folk vet inte hur mycket jobb det är med en hund, för att få den normal/någorlunda vettig..
Inför hundskatt, och dyr sådan... Och dyra böter på oregistrerad hundar....
En hund är en hund och de ska uppfostras korrekt och hårt och av människor som vet hur man uppfostrar en hund.
Fick inte fram den i din länk, finns på tuben med.
"Den aggressiva hunden" står det i en artikel som länkas under bilden.
Jag tycker att hunden ser glad ut.
Intressant o se vad vissa tycker om detta fall, avlivning?
http://www.expressen.se/gt/flicka-bets-av-polis--hund-vid-ranarjakt/
En 16-årig flicka blev biten av en polishund i samband med en jakt efter butiksrånare i Stenungsund på tisdagen. I ett villaområde blev hunden intresserad av ett garage. När hunden vek runt ett hörn kom flickan upp ur garaget för att visa rånarnas flyktväg. Då attackerade hunden.
– Flickan hade maximal otur som kom ut precis när hunden passerat hörnet. Hundföraren var fortfarande bakom knuten, säger Göran Fredling, chef för polisens hundförare i Västra Götaland, till gp.se.
Hon fick inga skelettskador men fick sy skador i armarna. Polisen utreder händelsen.
Intressant o se vad vissa tycker om detta fall, avlivning?
http://www.expressen.se/gt/flicka-bets-av-polis--hund-vid-ranarjakt/
En 16-årig flicka blev biten av en polishund i samband med en jakt efter butiksrånare i Stenungsund på tisdagen. I ett villaområde blev hunden intresserad av ett garage. När hunden vek runt ett hörn kom flickan upp ur garaget för att visa rånarnas flyktväg. Då attackerade hunden.
– Flickan hade maximal otur som kom ut precis när hunden passerat hörnet. Hundföraren var fortfarande bakom knuten, säger Göran Fredling, chef för polisens hundförare i Västra Götaland, till gp.se.
Hon fick inga skelettskador men fick sy skador i armarna. Polisen utreder händelsen.
Jo det finns ju idioter inom polisen medHar en bekant som vid två separata tillfällen blivit biten av samma polishund som vistades i förarens trädgård, hunden dog av ålder flera år senare.
Han var ute och joggade på väg till elljusspåret, vägen passerade hundförarens tomt, han tog inte den vägen fler gånger av rädsla för hunden.
Jo det finns ju idioter inom polisen med
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden