Jag må vara väldigt naiv... men i "mina" kretsar så har jag inte träffat en enda hund som på något sätt gjort några utfall.samt otaliga generationers avel... Hur kan folk vara så jäkla högmodiga hela tiden att vilja tro att de allena med fast hand och ett resolut, samt hundförarkorrekt beteende kan nollställa hundens stamträd som från en varg formats till att både fysiskt och psykiskt uppenbara sig totalt annorlunda?!? Jo det är viljan att för omgivningen (och kanske sig själv i de mest trasiga människornas fall) visa på sin förmåga att vara auktoritär samt att forma en hund, vilken omgivningen ser som ett monster till att bli en gullegris för vilket personen i fråga då helt ska ta åt sig äran. Något som sällan fungerar just för att verkligheten och "hundmänniskors" verklighetsuppfattning skiljer sig vida åt.
Liknar mycket företeelsen med kvinnor som vill ha kåkfarare...
Och jag har växt upp med en rottveiler.
Men sen har jag också sett annat folk som inte har den minst koll på sin lilla hårboll.
Tyvärr tror jag också att en hund som blivit fel uppfostrad är lite som en osäkrad pistol, tråkigt bara att hunden ska få skiten för att ägaren inte har alla hästar i hagen.