Lite onödigt vetande...

DP #70

Fattig student
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Yamaha TZ250 -04, Honda CBR100RR -08
Tänkte bara meddela att för närvarande har 22 st tagit ut fast startnummer i 250 R. Motsvarande för 125 R är 14 st.
Så här såg det ut idag kl. 12.11 i alla fall.

DP #70 skrev:
Tänkte bara meddela att för närvarande har 22 st tagit ut fast startnummer i 250 R. Motsvarande för 125 R är 14 st.
Så här såg det ut idag kl. 12.11 i alla fall.

Hoppas det blir fler i 125cc vilket jag tror. I 250cc kommer det nog också fler. Ska bli spännande det var ju 28 i Linköping och det känns som det är fler som kommmer till än som lägger av. Tror att 250cc kommer att vara största SM-klass alla tävlingar nästa år och inte bara på några race.

Nordgren skrev:
Hoppas det blir fler i 125cc vilket jag tror. I 250cc kommer det nog också fler. Ska bli spännande det var ju 28 i Linköping och det känns som det är fler som kommmer till än som lägger av. Tror att 250cc kommer att vara största SM-klass alla tävlingar nästa år och inte bara på några race.

Vore kul om 250cc blev lika stor som SP var 1999-2000.
Då vi var sjukt många. Tror vi var mellan 50-70 st på nästan alla race. :yoparty

Nordgren skrev:
...det var ju 28 i Linköping och det känns som det är fler som kommmer till än som lägger av. Tror att 250cc kommer att vara största SM-klass alla tävlingar nästa år och inte bara på några race.

Precis den känsla jag också har. Det verkar "forsa in" 250-åkare just nu.
Intressant utveckling för "fikaklassen"! :D

Fikaklassen kommer rijera nästa år :tummenupp
Det finns nog kanske till och med kapacitet att knäcka banrekord även om Fredde inte är med på banan.

Nyteknik skrev:
Var kan man se vilka?

Det kan man inte. Jag mailade Tony och frågade hur många det var.
Jag frågade även efter en lista, men jag skrev att det inte var nödvändigt.
Det var nog därför jag inte fick nån.

DP #70 skrev:
Det kan man inte. Jag mailade Tony och frågade hur många det var.
Jag frågade även efter en lista, men jag skrev att det inte var nödvändigt.
Det var nog därför jag inte fick nån.

Skriv tillbaka och säg att du ändrade dig, dvs att det inte bara är nödvändigt utan riktigt viktigt! :)

Minst 23 st nu. :)

250R kommer vara stenhårt och med mycket folk nästa år. Skitkul!
28 på Sviestad kommer vara fler 05 det vågar jag nästan lova.

Last edited:
250SP (a.k.a Koenigsklasse!) utmanar härmed 250R om vilken klass som har flest antal startande i SM! Snart är vi uppe i 30 st som har bokat fasta nummer (ok då, 21 var det visst men det är bara en tidsfråga! :hihi)

Torkel skrev:
250SP (a.k.a Koenigsklasse!) utmanar härmed 250R om vilken klass som har flest antal startande i SM! Snart är vi uppe i 30 st som har bokat fasta nummer (ok då, 21 var det visst men det är bara en tidsfråga! :hihi)

Nu vill jag inte vara petig coh dryg men 250SP är ingen SM-klass, men att någon SM klass skulle komma upp till det antal 250SP hade när den var som bäst/störst 1998-2000 är nog inte troligt

Nordgren skrev:
Nu vill jag inte vara petig coh dryg men 250SP är ingen SM-klass, men att någon SM klass skulle komma upp till det antal 250SP hade när den var som bäst/störst 1998-2000 är nog inte troligt
Jag vet att vi inte är SM-klass :6surkart och utmaningen gäller förstås i år!

Om man har planer på att köra hela serien och ännu ej har fått vantarna på licens kan man boka nuffra ändå? Eller måste man vänta till april?

Nordgren skrev:

Näe vi är ju inte det... Man kan ju undra vem som kläckte den briljanta idén att ta bort SM-statusen på den då överlägset största klassen?? 2002 hade inte mindre 65st tagit ut fast nummer.

/Jörgen

Jörgen Player Special skrev:
Näe vi är ju inte det... Man kan ju undra vem som kläckte den briljanta idén att ta bort SM-statusen på den då överlägset största klassen?? 2002 hade inte mindre 65st tagit ut fast nummer.

/Jörgen

Det kom väl iofs med ryktet om att det inte skulle tillverkas fler 250sp hojar.

sege skrev:
Om man har planer på att köra hela serien och ännu ej har fått vantarna på licens kan man boka nuffra ändå? Eller måste man vänta till april?

Går att boka upp en nuffra nu om du vill!

Mejla Tony på kga.motorforening@telia.com

Ange namn, adress, klass och önskemål om startnummer som önskas (kan ange flera olika ifall några är upptagna) så kollar Tony upp det!

Torkel skrev:

Men då ligger ni ju fortfarande efter. :banana

*/ ?>
Back