skön sång i mina örong
Det är som skön sång i mina öron, ett svar man inte göra något annat än tacka för, tack! Tror nog inte jag är ett 'förlorat moppefucko' ännu. Skrev min gladh pik, o gick sedan och la mig, såg inte din post plus alla andras.
Nu kanske jag börjar förstå
men jag som tyckte hayabusan va så häftig, får väl skjuta den på tiden, än sådär 5år. Får väl bli någon mellanklass hoj.
Dock så inbillar jag mig att jag missar massa roligt, kanske jag inte gör? svängen kanske blir så mycket bättre med en lättare hoj.
Robban_C skrev:coolh:
Jag accepterar till fullo om en nybörjare frågar om råd och jag svarar efter bästa förmåga, jag tror att detta kan intygas av en och annan här på SH.
Men svara mig gärna på den här frågan:
Varför kan inte nybörjare lyssna på sunda råd vad gäller val av hoj?
Det är ju folk med många års erfarenhet som kommer med tips om val av hoj (och utrustning). Och råden ges ju i all välmening. Som någon ovan skrev, 60 hk går fort som faan efter att ha åkt moppe! Då får man med andra ord vansinnig fartupplevelse till mindre kostnad och med lägre risker.
Jag är 39 bast, tog hojkort när jag var 17, har åkt hoj varje sommar de senaste 10-15 åren. Jag har hygglig koll på åkandet men kan likförbannat inte hantera en värstinghoj fullt ut. Ytterst få kan det! Varför måste då alla unga ha det absolut värsta? Som någon skrev tidigare i tråden, gasa rakt fram klarar vem som helst. Och det är sant. Men att köra motorcykel handlar om såååå mycket mer än att bara vrida på rullen!
Ett plus för att du tänker på skyddsutrustningen.![]()
Jeans skyddar visserligen alldeles utmärkt på asfalt men bara första halvmetern.![]()
Tips:
Lite mer ödmjuk attityd, lyssna (dvs läs) på de som har erfarenhet och skaffa en lagom hoj så kommer du att ha oerhörd nytta och glädje av SH.
Och lär dig hantera denna lagom hoj ordentligt så kommer du att tillintetgöra åtskilliga förare på större värstinghojar ute på krokvägarna! Och då har du roligt, tro mig!
Och till er andra (inkluderande mig):
Ge nu grabben en ny chans härifrån! Är det ohjälpligt så är det men en ny chans efter lite tips kan han gott vara värd.
Det är som skön sång i mina öron, ett svar man inte göra något annat än tacka för, tack! Tror nog inte jag är ett 'förlorat moppefucko' ännu. Skrev min gladh pik, o gick sedan och la mig, såg inte din post plus alla andras.
Nu kanske jag börjar förstå

Dock så inbillar jag mig att jag missar massa roligt, kanske jag inte gör? svängen kanske blir så mycket bättre med en lättare hoj.