jag tycker du skall prova en hoj innan du bestämmer dig för vad för nån du vill ha. jag tänkte precis som du att man måste ju ha en r1 el dyl för alla andra hojar e ju slöa. MEN sen provade jag en gpz500 med hela 60hk och insåg att den gick djävulskt fort (eftersom jag bara hade moped att jämföra med). så istället för att köpa nån poserhoj som jag aldrig kommer att kunna utnyttja så valde jag att köpa nåt jag kan lära mig att hantera på ett år eller två förhoppningsvis. vill du tvunget ha en poserhoj tycker jag att du skall köpa en r6a med 25kw.
coolh skrev:Nu är jag tillbaka. Här får man inte mycket info inte, men det kanske är så att det inte hänt så mycket runt skydden, på typ 20 år. Slappa på sig lite skinn, möta första bästa långtradare. Kan nog inte lura fysiken bättre idag än vad man kunde tidigare.
Hej jag är tre år, och har precis upptäckt hur man postar på ett forum, och sporthojar verkar coolt, för de går snabbt.
Hela gruppkänslan är fin, 'flaming' har fungerat sedan usenet, (ni vet unixtiden, innan internet, och fula forum med smiles).
Det är klart jag helt nonchalerar alla risker och köper mig en fin supersport innan jag äns kan bromsa.
Det måste vara jobbigt, att ta allting ordagrant, och hela tiden bli upprörd. Måste också passa på att tacka ´Ingel´ för snuffporren han bidrog med. Vilket verkligen tillrättalade mig, nu är jag helt på det klara, hur det ser ut när man blir mos på vägen, tack.
Men visst jag kan köpa, att ni får en miljard posts kring detta, hela året runt.
Det måste dock vara guld att sitta på en hög pedestal och titta ner på alla tokiga mc-förare, som är precis som ni var, då ni var i den åldern.
Precis som förorts killen som begått brott, hela sin uppväxt, och sedan vid 25 får ett kall, och ska hjälpa till i gettokvarteren. Gör det helt okay att ge råd, för han vet juh så bra. Sedan att han var efterbliven och gjorde helt fel från början, det gör ingenting. Nu är juh allting bra igen. Moralkaksmaffian slår till igen.
Men det är klart, det är kanon att de finns någon, som tillrättavisar alla som, kommer hit och vill tillhöra gruppen mcförare. Majoriteten är det säkert redan kört för, de har säkert redan skapat sig ett fint paket med dumma idéer om hur lätt allting är.
Och det är klart man måste tar det lugnt, statistiken säger juh inget annat, men sporthoj ska jag skaffa mig iaf, även fast ´lugnagatan´ säger att hela världen är på tok för farlig.
Kajlyl: jo, jag trodde var ungefär de, hellställ verkar vara rätta approach.