Lita på Bike-Events?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Jag försöker nå bandag arrangören bike events i strömstad men inget svar däremot går det att boka och betala för 2005 men 2004 de gick ju i konken i fjol.
Kanske samma visa nu? har ingen erfarenhet av dessa men suspekt verkar det vara då ingen går att nå svarar ej på mail.
Kanske ett varningens tecken?? :confused:

Det är lite rörigt i lägret nu så vitt jag vet så avvakta du tills du kan få tag på nån av dem! Fortfarande oklart hur det blir 2005!

Resan till Spanien blir så vitt jag vet av men kolla upp det också!

Bike Events har ju ett event just nu på Almeria i Spanien, avresan var 31 januari, så det är nog inte så konstigt om du inte når nån just nu. Antagligen har dom haft fullt upp med detta event på senaste.

Boka går nog inte om du försöker, om det inte är 2004 "tillbaka till framtiden" som du vill boka. Det är den gamla bokningskalendern som ligger kvar med 2004 års bandagar som blev inställda.

/Nitrous

Nitrous skrev:
Bike Events har ju ett event just nu på Almeria i Spanien, avresan var 31 januari, så det är nog inte så konstigt om du inte når nån just nu. Antagligen har dom haft fullt upp med detta event på senaste.

Boka går nog inte om du försöker, om det inte är 2004 "tillbaka till framtiden" som du vill boka. Det är den gamla bokningskalendern som ligger kvar med 2004 års bandagar som blev inställda.

/Nitrous
Men dom svarade inte innan eventet i spanien heller de hela verkar skumt men den som lever får väl se vad dom planerar 2005

2ono skrev:
Men dom svarade inte innan eventet i spanien heller de hela verkar skumt men den som lever får väl se vad dom planerar 2005

Se där, tjaa vem vet, dom kanske inte är intresserade av business :va
Eller så har dom bara haft ovanligt mycket att göra.
Eller så är dom allmänt trötta på frågor om bandagar :hihi

/Nitrous

Enligt säkra källor så ligger BE på is beträffande årets körningar i Sverige.

GSXR1100R skrev:
Enligt säkra källor så ligger BE på is beträffande årets körningar i Sverige.
Provade att boka fick mail respons de va bara att betala typ Boknr och post giro.
Men tack för responsen jag kommer inte att betala något planerar att boka in annat alternativ :tummenupp

Nitrous skrev:
Hoppsan hoppsan, så där såg inte sidan ut för 20 min sen.

Det var tråkiga nyheter, men jag förstår problematiken med lönsamhet och att fylla grupperna vid så många åkningar. För att inte sen tala om alla omkostnader :(

/Nitrous
Ja det är tråkigt, bankörningar i Sverige har blivit ett FB problem för gatåkarna/arrangörerna, det som är lättast att rodda idag är bandagar endast för licensgrupper, då slipper man iaf tusen frågor om bullernivåer och om man får pengar tillbaks vid dåligt väder.

GSXR1100R skrev:
Ja det är tråkigt, bankörningar i Sverige har blivit ett FB problem för gatåkarna/arrangörerna, det som är lättast att rodda idag är bandagar endast för licensgrupper, då slipper man iaf tusen frågor om bullernivåer och om man får pengar tillbaks vid dåligt väder.
De finns tex LMS Tisdagar bike week etc samt det brukar dyka upp enn hel del alternativ men FB problemet borde inte finnas då flera erbjuder fullgod försäkring tex folksam och bilsport & mc (men ej trygghansa och if) även på inhängnad bana bara det inte är fråga om race hoj.

GSXR1100R skrev:

Fan vad tråkigt! Inte minst för Will och Kristoffer som lagt ner mycket tid och pengar på B-E!

Jag tror det dröjer ett bra tag innan det dyker upp någon annan arrangör som anordnar lika bra bandagar lika ofta som B-E!

Känns som att det blev så här för att folk är fjolliga mesar som hellre lägger pengar på miniblinkers o töntig styling, eller som jiddrar om sin jävla försäkring istället för att KÖRA hoj!

FAN tycker jag iaf!!!

oscar skrev:
Känns som att det blev så här för att folk är fjolliga mesar som hellre lägger pengar på miniblinkers o töntig styling, eller som jiddrar om sin jävla försäkring istället för att KÖRA hoj!

FAN tycker jag iaf!!!

Aye! Surt som faen...

oscar skrev:

FAN tycker jag iaf!!!
J så är det, vissa är mer intresserade av bling-bling än att köra, har man skaffat en Yammazakihondasuki RRR -05 och fyllt den med julpynt så vill man ju inte trilla omkull på en bankörning.

oscar skrev:

Det där var väl att ta i för fulla muggar? :va

Även om jag inte tillhör den kategorin du bespottar och kallar för fjolliga mesar, är det väl ändå upp till var och en hur man vill utföra sitt hojintresse. Man ska inte behöva bli bedömd på det sättet.

Dock är det ruskigt tråkigt att det inte blir någon fortsättning för B-E, mer välorganiserade bankörningar får man leta efter. Hoppas någon annan kan/vågar ta efter och erbjuda något liknande seriöst banåkningsalternativ.

Marcus skrev:

Även om jag inte tillhör den kategorin du bespottar och kallar för fjolliga mesar, är det väl ändå upp till var och en hur man vill utföra sitt hojintresse. Man ska inte behöva bli bedömd på det sättet.
Nej man får göra vad man vill med sitt hojintresse, jag trodde att bling-bling bara existerade bland customåkarna men idag är trenden tydlig, en Sporthoj behöver inte ens köras sportigt, den kan istället dekoreras som en tårta och rullas ner till korvkiosken.

:pannkyss

Marcus skrev:

Många tjatar om bankörning och feta knäskrap hit o dit, men väldigt många gnäller över att det är för dyrt med bankörning. Fast styling, som jag personligen tycker är töntigt, har folk råd med. Det är ju uppenbart viktigast att se ut som om man är grym på att köra än att vara det...
Mitt påhopp, om du vill kalla det så, riktar sig alltså till de som gnäller över dyra körningar och samtidigt springer o köper miniblinkers, undertrays, öhlinsstyrdämpare, senaste skinnstället etc!

/oscar - som också köpte miniblinkers o sånt skit innan jag fattade vad hojåkning handlade om...

oscar skrev:
Många tjatar om bankörning och feta knäskrap hit o dit, men väldigt många gnäller över att det är för dyrt med bankörning. Fast styling, som jag personligen tycker är töntigt, har folk råd med. Det är ju uppenbart viktigast att se ut som om man är grym på att köra än att vara det...
Mitt påhopp, om du vill kalla det så, riktar sig alltså till de som gnäller över dyra körningar och samtidigt springer o köper miniblinkers, undertrays, öhlinsstyrdämpare, senaste skinnstället etc!

/oscar - som också köpte miniblinkers o sånt skit innan jag fattade vad hojåkning handlade om...

Vad handlar hojåkning om?
Har du ett svar på det som gäller alla?

Kamikaze kid skrev:
Vad handlar hojåkning om?
Har du ett svar på det som gäller alla?
Bling är inte hojåkning, bling är dekor som inte fyller någon funktion förutom ögonfägring, ungefär som att julpynta för att få det mysigt.

Hojåkning däremot kan aktivt utföras på gata eller bana

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...