Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör på endagslinser. Lider dock av astigmatism (brytningsfel) så en månadsförbrukning går lös på runt en femhundring![]()
Funkar dock perfekt och dem känns knappt när man kommit över den första tillvänjningsperioden![]()
Jag har också astigmatism. Jag betalar 150 i månaden för linser jag har inne dygnet runt. Kanske skulle titta på såna istället? =)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147705
Låter ju vettigare ekonomiskt helt klart![]()
Måste man inte gå till optikern och prova ut dem när man byter märke? Jag har idag focus dailies toric som funkar klockrent...
Hur länge har du kört med sådana "dygnetrunt" linser? Inga problem alls?
Jag vet inte faktiskt. Det här är det enda märket jag provat, och har använt dom i typ 4 månader. Funkar skitbra.
Ok. Kikade närmare på alla parametrarna på dem, och det är ju inget som stämmer med mina nuvarande
Får bli en sväng förbi optikern i helgen och kollas upp :gebortlitepengar
Been there, done that.Att titta under vatten är också en dålig idé.
/A
En fråga angående linser som kanske någon kan svara på.
Använder mina linser hemskt sällan, ska förmodligen gå över till endagslinser.
Jag har 4 linser oöppnade som "gått ut" i datum. Står BF 2007-09 på dem. Någon som vet om det är farligt att använda dem efter detta datum?
En fråga angående linser som kanske någon kan svara på.
Använder mina linser hemskt sällan, ska förmodligen gå över till endagslinser.
Jag har 4 linser oöppnade som "gått ut" i datum. Står BF 2007-09 på dem. Någon som vet om det är farligt att använda dem efter detta datum?
Har opererat ögonen nu o det funkar kanon!
Själv sugen på det men för feg.
Även oroligt för torra ögon osv.
Jag fick lite torra ögon när Jag hade linser, det gjorde att det blev obekvämt efter ca 8h på jobbet och att det inte funkade att köra hoj.
Förra året tröttnade Jag på att köra med glasögon, det immar, är knöligt med hjälmen och framför allt begränsade det mitt synfält så jag inte kunde se tillräckligt långt fram när Jag körde bana. Igår förmiddag körde Jag en FS-Lasik, igår kväll surfade Jag sporthoj igen. Det finns alltså inget att vara orolig för, sex timmar utan sporthoj GÅR att överleva.
Allvarligt talat så gjorde det inte ont och idag ser Jag bra nog för att jobba och att få köra lastbil. Ögonen känns faktiskt mindre torra och irriterade än när Jag hade linser och då zappade Jag mig ändå igår!
Jag är verkligen grymt nöjd med operationen och dessutom betalar jobbet för att sedan göra bruttolöneavdrag. 16000kr "rabatt"? Ja tack!
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |