Kfc skrev:Eller gör du som jag.. kör en operation för att slippa allt kladdande..
ÄR fri från allt vad glasögon och linser heter nu..
Kan bara hålla med! Hur skönt som helst att vara av med allt det där böket.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kfc skrev:Eller gör du som jag.. kör en operation för att slippa allt kladdande..
Cosmo skrev:Kan bara hålla med! Hur skönt som helst att vara av med allt det där böket.![]()
Lasker skrev:En liten länk angående ögon operationer det kan ju gå fel också .
http://ronnyhagerman.com/laser.html#link
Bulan skrev:Om man tröttnar på att kladda med linserna varje morgon-kväll finns det nu också månadslinser för dygnet-runt bruk.
Mao så slänger man in dem.. har dem sen en månad i sträck, även på natten alltså. Efter en månad slänger du dem och in med ett par nya... Att man kan göra så beror på att dessa linser har mycket bättre syregenomströmmning än ordinära mjuka linser.
Kört med dessa nu i ett halvår och måste säga att det är en verklig befrielse. Speciellt om man skall iväg någonstans. Och verkligen speciellt om det någonstans ligger i någon skogskoja utan vatten..
Är nog det närmaste man kan komma glasögon/linsfrihet fast ändå ha linser så att säga..
Mav skrev:Nu har jag bokat tid för att prova linser. Imorrn 14.00 är det provningsdags.
1590:- för 6 månader med månadslinser. Jag har brytningsfel så det kostar extra =(
//Mav
fridolina skrev:Hur har det gått? Lyssna inte för mycket på allt svammel här. Fråga en optiker istället! Typ använda månadslinser i 2 mån som nån idiot gör. Snacka om att vilja förstöra sina ögon!! Jag har sett så mycket skit som kan hända om man slarvar, t.o.m. folk som fått operera bort ett öga. Linser är kanonbra om man bara sköter dem på rätt sätt! Endags eller dygnetrunt är de senaste och säkraste alternativen. Men funkar inte alltid vid astigmatism. Månadslinser är helt förlegat idag och är inget förstahandsval hos seriösa optiker. Lycka till med dina linser!
/Frida (optiker)
Bulan skrev:Om man tröttnar på att kladda med linserna varje morgon-kväll finns det nu också månadslinser för dygnet-runt bruk.
Mao så slänger man in dem.. har dem sen en månad i sträck, även på natten alltså. Efter en månad slänger du dem och in med ett par nya... Att man kan göra så beror på att dessa linser har mycket bättre syregenomströmmning än ordinära mjuka linser.
Kört med dessa nu i ett halvår och måste säga att det är en verklig befrielse. Speciellt om man skall iväg någonstans. Och verkligen speciellt om det någonstans ligger i någon skogskoja utan vatten..
Är nog det närmaste man kan komma glasögon/linsfrihet fast ändå ha linser så att säga..
MackeNo1 skrev:Vet du hur länge man ska ha haft oförändrat synfel innan det går bra att operera? Inte så kul om man opererar för 20 000:- och sen måste skaffa linser igen efter 2-3 år....
Hur pass vanligt är det att dom misslyckas med operationen på något sätt? Gör det ont?
Är grymt sugen på en sån operation, har haft glasögon sen jag va 5-6år och é GRYMT trött på dom![]()
fridolina skrev:Hur har det gått? Lyssna inte för mycket på allt svammel här. Fråga en optiker istället! Typ använda månadslinser i 2 mån som nån idiot gör. Snacka om att vilja förstöra sina ögon!! Jag har sett så mycket skit som kan hända om man slarvar, t.o.m. folk som fått operera bort ett öga. Linser är kanonbra om man bara sköter dem på rätt sätt! Endags eller dygnetrunt är de senaste och säkraste alternativen. Men funkar inte alltid vid astigmatism. Månadslinser är helt förlegat idag och är inget förstahandsval hos seriösa optiker. Lycka till med dina linser!
/Frida (optiker)
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park