Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
12Ah B/S ger 6Ah användbar energi medan 5Ah LiFePo ger 4Ah.
Enklast med en DC tångamperemeter på en batterikabel.
Hmmm.... vad gör en tångamperemeter som en vanlig multimeter inte gör?![]()
Det är bara att klämma tångamperemetern runt kabeln du vill mäta på. Du slipper bryta upp kretsen och lägga multimetern i serie för att mäta strömmen.
Sedan brukar en multimeter inte klara av högre strömmar men det skall vara lugnt i detta fallet så länge du inte mäter när du kör startmotorn. =P
Hmmmm.... fiffigt! Innebär det att en tångamperemeter är det ideala verktyget för att leta kabelbrott? Att den "känner" ström tvärs igenom isoleringen?
Hmmmm.... fiffigt! Innebär det att en tångamperemeter är det ideala verktyget för att leta kabelbrott? Att den "känner" ström tvärs igenom isoleringen?
Nej tyvärr.
Har du kabelbrott är kretsen bruten så det kommer inte finnas någon ström att mäta.
"Belastningen styr strömmen". Har man ingen last finns ingen ström.
Din beräkning stämmer tyvärr inte. LiFePo angivelsen 5 Ah är vad dom kallar Pb-ekvivalent. Det verkligt möjliga uttaget är betydligt lägre. Om man får tro Shorai.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |