magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hej på er.
Kah kör en Kawasaki ZX6R 1998 i Classic Racing. Den körs utan laddning och det har funkat fint fram till mitt bly-batteri dog. Köpte ett Shido LiFepo4-batteri som till min förvåning laddat ur väldigt fort; fick bryta ett race idag!
Från ett par håll fick jag höra att "LiFepo-batterier är kass om du kör utan laddning, det ska vara blybatteri i det läget". Och jag undrar, stämmer det?
För lite konstigt var det; batteriet har en knapp som man kan trycka in och som få visar laddning, och batteriet visade fullt. Och hojen startade med normal snurr på startmotorn, för att sedan stanna 7 varv senare. Då hade den 1,8 volt i batteriet!!!!
Samma personer som uttalade sig enligt ovan sa då att "LiFepo-batterier har full fjong tills de inte har någon kraft alls, de mattas inte gradvis som ett blybatteri".
Någon som VET något om dessa batterier?
Hälsningar
#22MOZZ
Kah kör en Kawasaki ZX6R 1998 i Classic Racing. Den körs utan laddning och det har funkat fint fram till mitt bly-batteri dog. Köpte ett Shido LiFepo4-batteri som till min förvåning laddat ur väldigt fort; fick bryta ett race idag!
Från ett par håll fick jag höra att "LiFepo-batterier är kass om du kör utan laddning, det ska vara blybatteri i det läget". Och jag undrar, stämmer det?
För lite konstigt var det; batteriet har en knapp som man kan trycka in och som få visar laddning, och batteriet visade fullt. Och hojen startade med normal snurr på startmotorn, för att sedan stanna 7 varv senare. Då hade den 1,8 volt i batteriet!!!!
Samma personer som uttalade sig enligt ovan sa då att "LiFepo-batterier har full fjong tills de inte har någon kraft alls, de mattas inte gradvis som ett blybatteri".
Någon som VET något om dessa batterier?
Hälsningar
#22MOZZ