Licenskurs med FIVER på Anderstorp Raceway!

Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)

För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????:)
 
Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)

För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????:)
Som grön kan du bara ta ut seniorlicens och baslicens, elitlicens kräver uppklassning, dvs samla ihop tillräckligt med poäng med seniorlicensen. Men ja, det rinner iväg en del slantar, men oftast klarar man sig med baslicensen för att träna, hos tex LMS räcker det väl med att ha intyget på att man har klarat kursen har jag för mig.
 
Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)

För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????:)

Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.
 
Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.

OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?

Tack för infon:tummenupp
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit:tummenupp
Får vånta tills d hålls lite närmare:D
 
OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?

Tack för infon:tummenupp
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit:tummenupp
Får vånta tills d hålls lite närmare:D

Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling:tummenupp
 
Tack för infon:tummenupp
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit:tummenupp
Får vånta tills d hålls lite närmare:D
Så långt? :va 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg :tungan

Vilken bullergräns?

Mvhm
Ingvar
Samma som alltid, 95 dbA fly-by mätning: http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Nyheter/Sektionsbeslutljudmatning/
 
Last edited by a moderator:
Så långt? :va 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg :tungan

Haha trodde d var lite längre bort faktiskt:krama

Men samtidigt är man lite bortskämd,
Har 7mil till Knutstorp och knappt 2mil till sturup raceway:D

Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling:tummenupp

mmmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen:rolleyes:
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året:brinnerup
 
Last edited:
mmmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen:rolleyes:
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året:brinnerup
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla :näsblod runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv :näsblod Men jävligt kul är det :tummenupp
 
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla :näsblod runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv :näsblod Men jävligt kul är det :tummenupp

läs här så förstår du mitt tänkande:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417

Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.:gnissla:brinnerup
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva. :D

Ursäkta om jag spamat tråden:gnissla
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom:huvet
 
Last edited:
läs här så förstår du mitt tänkande:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417

Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.:gnissla:brinnerup
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva. :D

Ursäkta om jag spamat tråden:gnissla
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom:huvet
Nog så viktigt samtalsämne angående att ta licens iofs, annars får väl Stefan städa ur lite :)

Ja, det kostar en hel del att ta licens och ev börja tävla, ganska ofrånkomligt. Ni verkar ju ha vansinnigt nära till banor jämfört med oss här upp, eller mina grannar på Sviestad senast som hade ca 190 mil ToR! Men, om man sätter det i sitt sammanhang är det inte så farligt. Vad kostar en krogkväll? Medlemsskap i en golfklubb? Jag vill inte veta hur många tusen mitt fotointresse kostar, jag tror kameraväskan kostar lika mycket som min nya racehoj, iofs billigare i drift, men det kostar att åka och fota också. Men väldigt få saker spöar känslan av att hitta idealspåret och verkligen känna att kurvan satt, eller upptäcka att man precis har putsat personbästa! Sen skadar det ju inte att man träffar mycket trevligt folk i depåerna, folk hjälps åt osv också :tummenupp Licensträningarna brukar vara väldigt "lugna" dessutom, folk nöter sina spårval och jagar sina tider, att hävda sig, trängas och posera i depån existerar inte. Nog för att det är tighta omkörningar ibland, men det kontrollerat å andra sidan!

Så ta licensen och börja träna, det är det verkligen värt! :fakta Nu har jag ju iofs bara gått en licenskurs, men Fivers var klockren, mycket info, självklart det nödvändiga, men blandat med några decenniers erfarenhet, anekdoter och tips, perfekt för oss gröngölingar så man slipper gå på alla nitar själv :tummenupp
 
Tack för en bra kurs! FIVER ni är ett föredöme för svens racing! Hoppas vi ses i ERF depån nästa år!

Nu var licensen i hamn! YEAH
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top