Nej, man kan köra upp med i stort sett vilken hoj som helst. Ingen najning krävs.
Då dyker åtminstone jag upp. Ska se om jag inte lyckas lura med någon mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, man kan köra upp med i stort sett vilken hoj som helst. Ingen najning krävs.
Då dyker åtminstone jag upp. Ska se om jag inte lyckas lura med någon mer.
Välkommen!
Som grön kan du bara ta ut seniorlicens och baslicens, elitlicens kräver uppklassning, dvs samla ihop tillräckligt med poäng med seniorlicensen. Men ja, det rinner iväg en del slantar, men oftast klarar man sig med baslicensen för att träna, hos tex LMS räcker det väl med att ha intyget på att man har klarat kursen har jag för mig.Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)
För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????![]()
Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)
För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????![]()
Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.
OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?
Tack för infon
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit
Får vånta tills d hålls lite närmare![]()
Så långt?Tack för infon
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit
Får vånta tills d hålls lite närmare![]()
24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg 
Samma som alltid, 95 dbA fly-by mätning: http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Nyheter/Sektionsbeslutljudmatning/Vilken bullergräns?
Mvhm
Ingvar
Så långt?24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg
![]()

Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling![]()

Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävlammmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året![]()
runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv
Men jävligt kul är det Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävlarunt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv
Men jävligt kul är det
![]()




Nog så viktigt samtalsämne angående att ta licens iofs, annars får väl Stefan städa ur liteläs här så förstår du mitt tänkande
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417
Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva.
Ursäkta om jag spamat tråden
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom![]()
Nu har jag ju iofs bara gått en licenskurs, men Fivers var klockren, mycket info, självklart det nödvändiga, men blandat med några decenniers erfarenhet, anekdoter och tips, perfekt för oss gröngölingar så man slipper gå på alla nitar själv Tack för en bra kurs! FIVER ni är ett föredöme för svens racing! Hoppas vi ses i ERF depån nästa år!
Nu var licensen i hamn! YEAH
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |