hehe, vilka jävla problem en del har. Jag som drog mig för att köpa en nyrenoverad 3:a för 40 000:-
Nu letat vi lite billigare lägenhet, runt 20 000:- är precis lagom för en trea, månadskostnaden ligger runt 3000-4000:-

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dee_cati skrev:hehe, vilka jävla problem en del har. Jag som drog mig för att köpa en nyrenoverad 3:a för 40 000:-Nu letat vi lite billigare lägenhet, runt 20 000:- är precis lagom för en trea, månadskostnaden ligger runt 3000-4000:-
Mang0 skrev:Min lägenhet kostade 1.35milj och min månadskostnad är c:a 6000/mån, å då bor jag inte i arboga. Som sagt, stirra er inte blinda på priserna men se till att ha åtminstone 10% i handpenning om ni tänkt låna (fler banker att välja mellan, många banker funderar inte ens på att låna dig pengar om du inte har 10% att slanta från egen ficka).
Freppa skrev:Fan, om priserna stigit så på Kungsholmen, så kanske man borde sälja. Betalade 900' för min 2:a på 55m2 1998, dvs 16400 per m2.
vågen skrev:Jävlar va nervöst det är, la ett bud på 1.1 miljoner på en lägenhet idag och ingen har lagt över. Imorgon kommer väll en dräpare men jag ska inte ge mig, fajt ska det bli!
33kvm, balkong och sjöutsikt med solnedgång över vattnet![]()
juha01 skrev:[klipp]
Jag menar bara, är inte det ett vettigt alternativ eller vad är det som trissar upp priserna till dessa frutansvärda nivåer??????? Bara en fråga, inget påhopp.
Men å andra sidan kommer jag från landet också...
vågen skrev:Vad ska man med en villa till när man är 22 år?
vågen skrev:Vad ska man med en villa till när man är 22 år? Känns lite i överkant.
juha01 skrev:Tänkte mest på att man kanske kan få en lgh utanför för 200k eller nåt, men jag fattar ju att du vill bo i stan och då SKA du göra det!
Förstår inte bara vad alla just ska IN i stan och göra.. Läste för kanske fyra år sedan att sthlm låg på sjunde plats i VÄRLDEN på lägenhetspriser...
Tom skrev:du får åka väldigt långt från stan för att komma ner i vettiga priser. Om vi pratar bostadsrätt så är jag rätt övertygad om att det i princip är omöjligt att få en etta för under 500' inom det område som tunnelbanan täcker in. Och då pratar vi ganska långt ut i förorterna. Om du hittar en såpass billig etta så beror det på att månadsavgiften ligger på extrema nivåer istället.
Markus skrev:Fel.
Du behöver inte ens lämna kommunen.
Lägenhet i Kista (varken den billigaste eller dyraste):
52.5kvm 2rok 250tusen.QUOTE]
Nicke skrev:Då är ju förmodligen avgiften betydligt högre än i ett gammalt hus i stan. Min förening är från 1922 så min 32kvm kostar 650 spänn månaden bara.
52.5kvm 2rok 250tusen.QUOTE]
Mm, de bygger nytt i finnboda! bara 18000:-/kvm hette det visst?? jojo o på det en avgift till föreningen på 7000:- så summasummarum blir en svindyr tillvaro. Jag lyssnade till en radiointervju för en tid sedan o då sa en företrädare för byggföretagen att "i fram tiden kommer ca 70% gå till boendet" menandes att 70% av din lön ska du bo för?? Ok, enkelt räknat om du får ut 12000:- eft skatt så går 8400:- till boendet. kvar till dig o ev dina barn blir 3600:-!!?? mm det kan man ju leva på..NOT! För att det ska vara realistiskt måste man alltså ha en inkomst på 40 000:- för att det ska fungera o hur många har det i sverige? va?
/ernst
vågen skrev:jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt! jag har sjöutsikt!![]()
52.5kvm 2rok 250tusen
Finns på fler ställen t.ex. Botkyrka dit tunnelbanan sträcker sig. Att ingen vill bo där är en annan sak.
vågen skrev:Japp!!! Lidnersplan 6 5trStor balkong mot vattnet och solnedgången
![]()
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten