lgh, 1miljon 32kvm... sanslöst

lee skrev:
Bara för att folk inte skall bli allt för avundsjuka kan jag ju upplysa om att flygplanen på väg till Bromma hörs rätt bra på balkongerna i området. :tungan

Var och tittade på lägenhet i krokarna för ett par år sedan och tydligen hade de problem med knarkare i området. Okänt hur det är idag.

Äshh! Dom där små fiskmåsarna stör väl ingen :tungan

Mäklaren ringde ikväll och sa att han som la sig sist har ringt upp och sagt att han vill tänka till imorgon, han vill alltså kanske lägga ett till bud. Visst, lägger han ett par hundringar till så får han säkert den men det är inte troligt :hihi

Imorgon eller övermorgon skrivs kontrakt om allt går bra :tummenupp
kommer inte kunna sova inatt heller!

EBS skrev:
Förstår inte problemet med dyra lägenheter i sthlm. Jag bor i en 1a på 27kvm mitt i Solna (Råsundastadion) och jag betalar... håll i er nu... 1640 kr/mån! Hyresrätt! :D

Jag bor i Bromma 3 minuter från vattnet. 38kvm 2792:-/mån.
Hoppas de blir bostadsrätt här!!! :banana

vågen skrev:
Japp!!! Lidnersplan 6 5tr :D Stor balkong mot vattnet och solnedgången :tuttar

Whoop! Välkommen till Härliga Kristineberg (som mäklarna skriver på lapparna de lägger i lådan varje vecka)!

Såg tråden nu, annars hade jag svarat tidigare. Jag har nämligen förstahandsinfo om hur Kristineberg är.

Lite tudelad faktiskt. På pluskontot har vi det du redan sagt, sjöutsikt, 20m till bad, lugnt och stillsamt, innanför tullarna.
Däremot finns det en rejäl nackdel. Innanför tullarna behöver inte betyda att det är nära till allt. Finns 1st urkass pizzeria, 2 matbutiker med ockerpriser, 1 videouthyrare jag aldrig provat men det ser lite halvskummt ut, 1 blomaffär och 1 fotvårdssalong. Det är allt. Inget bara-gå-utanför-dörren-så-finns-allt-man-vill-ha som lite längre in.
Tunnelbanan går oftare än oskulder på konfirmationsläger och bussen från Fredhäll går genom hela stan. Skitbra! Men kruxet är att man måste fasen åka med någon av dem om man ska ta sig nånstans över huvud taget.

Som sagt delad i ämnet ... men välkommen ändå! När blir det inflyttningsfest? ;)

mjo, inflyttningsfesten får vi boka när kontraktet är skrivet! Råttan till mäklare lät ju en som redan lagt sig tänka på saken till imorgon och därmed få möjlighet att lägga högre bud. Tidigare idag fick jag ju reda på av mäklaren att det bara var kontraktet kvar, budgivningen var slut :confused: Jag har en smärtgräns för vad jag vill ge för lägenheten och insatsen begränsar en del. Detta börjar jag grämma mig över nu och bli förbannad, han ska nog faan få veta sin oproffesionalism (finns det ordet?) imorgon den råttan oavsett köp.

EBS skrev:
Förstår inte problemet med dyra lägenheter i sthlm. Jag bor i en 1a på 27kvm mitt i Solna (Råsundastadion) och jag betalar... håll i er nu... 1640 kr/mån! Hyresrätt! :D

Vems var lägenheten sa du? Jaha, inte din.. Nänä.. :7peta

MikkE skrev:
köp här i norrort :tummenupp

billigt och tillräckligt nära till skogen

mmm... skogen är faktiskt nära :tungan

Plåtniklas skrev:
Vems var lägenheten sa du? Jaha, inte din.. Nänä.. :7peta

Känns som att vissa bara betalar 2-3k i månaden i bara ränta till BANKEN+AMORTERING!!!! Då är 1600 billigt...

1600 i månaden för en hyresrätt är jättebilligt, tyvär så finns det inte så många.

RocketQueen skrev:
Jag bor i Bromma 3 minuter från vattnet. 38kvm 2792:-/mån.
Hoppas de blir bostadsrätt här!!! :banana

Min första lgh var mitt i Sundbybergs centrum (sturegatan) 2a på 50kvm hyra 3100:-.
Det tyckte jag var överkomligt. :hihi

DanTheMan71 skrev:
Giriga e rätta ordet.
Ibland när allt nästan e klart med köp så bestämmer dom jävlarna sig för en till visning.Så förbannat fult !! Dom vill verkligen pumpa ut så mycket som möjligt av folk.

Är inte det rätt självklart? Skulle du sälja din hoj för 50kkr om du visste att du rätt enkelt skulle kunna få 60kkr? Troligen inte.

Bikerbitch skrev:
Flytta till Rinkeby, Tensta eller så. Då kommer du undan ganska billigt. Men då kan du lika gärna sälja hojen också..

D finns garage i min by!!! tror inte risken e större eller mindre här än nån annanstans :fatta!

juha01 skrev:
Känns som att vissa bara betalar 2-3k i månaden i bara ränta till BANKEN+AMORTERING!!!!
Eh ja? Är det mycket menar du? Amorteringsdelen är ju för övrigt ett form av sparande.

Jag vet folk som betalar 2-3k i månaden till en hyresvärd!!!!! :rolleyes:

EBS skrev:

Visst det är skitbra om man får tag i en. Vi provade allt utom våld, hot och sexuella tjänster för att få tag i en hyresrätt för några år sedan men det var bara att fetglömma. Då var vi ändå inte så kräsna med vad det kostade eller var den låg någonstans.

DanTheMan71 skrev:
sgtpepper skrev:
Eh ja? Är det mycket menar du? Amorteringsdelen är ju för övrigt ett form av sparande.

Stämmer att det e en form av sparande MEN bara om värdet på lägenheten går upp annars e det pengarna i sjön.
Personligen bor jag hellre i hyreslägenhet.Man slipper osäkerheten med högt lån o oviss ränta..en ränta som för övrigt ligger på över 2000 kr/månaden på ett miljonlån.Som oxå e pengar i sjön.Bättre då att som jag betala 1900 i hyra o inte va orolig över räntesvängningar,,,fattar inte hur folk kan sova om nätterna med feta lån.
Bor i Hässelby 12 minuter till stan med bil 6 med hoj :hihi
Kolla på bostadspriserna i Stockholm, visst har det förekommit dippar i priserna (t.ex i början av 90-talet) men priserna har historiskt sett ökat hela tiden.

Sen är ju en hyra på 1900 osedvanligt låg, antagligen så bor du i en relativt liten lägenhet. Hur lång tid tar det från Hässelby till stan med kommunala färdmedel? 40-50 minuter? Kul att gå på krogen då...

sgtpepper skrev:

Jag vet folk som betalar 2-3k i månaden till en hyresvärd!!!!! :rolleyes:

Amorteringen betalar du åt dig själv, ja. Men räntan på ett par tusen i månaden kastar man bort.. För att inte tänka på att räntorna var uppe i lite andra siffror för ett tag sedan. Om räntan går upp med tre procent så ökar väl månadskostnden med sisådär 2k... (på en mille)

Visst, har man råd så ska man handla! Så ÄR det, men JAG skulle nog inte kunna sova med en miljonskuld om jag inte hade bundit räntan för åttio år framöver på en procent.

Det kan ju vara en liten investering också. Köpte för 600' -98 och får nu troligen mellan 900-1100'. En polare köpte för 250' -98 på Fredhäll, också Stockholm, och fick nyss 950'.

juha01 skrev:
Amorteringen betalar du åt dig själv, ja. Men räntan på ett par tusen i månaden kastar man bort.. För att inte tänka på att räntorna var uppe i lite andra siffror för ett tag sedan. Om räntan går upp med tre procent så ökar väl månadskostnden med sisådär 2k... (på en mille)

Visst, har man råd så ska man handla! Så ÄR det, men JAG skulle nog inte kunna sova med en miljonskuld om jag inte hade bundit räntan för åttio år framöver på en procent.

surt sa räven, det blev ingen lägenhet pga mäklar/säljar-strul och jag är förkyld. Nu ska jag bli full, sen ska jag köpa lägenhet

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!