lgh, 1miljon 32kvm... sanslöst

Punkar´n skrev:
D finns garage i min by!!! tror inte risken e större eller mindre här än nån annanstans :fatta!

Jag tror den är mindre. Enligt en arbetskompis som är uppvuxen där så är det ganska lugnt på stöldfronten av fordon. Sedan händer det kanske lite annat där mend et är en annan historia.

Been there done that... Hoppas du hittar ett place...

Kom ihåg att inte binda lånet för länge om du inte är 1.000.000% säker på att du kommer bo kvar... Det finns nämligen en liten pryl som heter ränteskillnadsbelopp där dom räknar ut vad man skulle betalat i ren ränta om man haft lånet på underskriven tid...

Om du tex köper en lgh och binder lånet på 5 år, och flyttar efter ett år får du ändå betala den tänkta räntan på ytterligare 4 år... Som en nätt klumpsumma...

Jag hade turen att jag bara band 2år så jag fick straffa 1 års ränteskillnad vilket blev kanske 5 sura tusenlappar...

Finns massa skit överallt, pengarna försvinner överallt så fort man köper lägenhet...

Som avgiften HSB tog ut bara för att föra in dom nyinflyttades uppgifter, hur lång tid kan det ta? En kvart kanske?? Fuck them!! (Dom tog 1000kr)

Men iallafall, lycka till... Du lär behöva det... ;)

Mvh
Zana

ähhh skit samma, var ju bara balkong med sjöutsikt, finns säkert tusen som står mig åter :rolleyes: Ska vi se om man sumpar allt eller bara detta, skål!

Förresten, vet någon om denna tv är bra TV

och denna DVD Recorder ?

Sådär va skönt, köpte en läggenhet i porten bredvid idag istället. Minst lika bra utsikt men 5kvm mindre. Nu kan jag sova :)

vågen skrev:
Tack, överlämningen är 4e okt :)

låter bra det! Visst är det något speciellt med att bo inne i centrala stockholm! Enda vettiga staden i Sverige lite drag där iaf! Göteborg går väl an men stockholm är ändå stockholm! Ska flytta hemifrån nu i sommar håller febrilt på att leta hyresrätter i andrahand. Blir väl något riktigt litet shyffe en bit ut från stan skulle jag tro. Så länge det finns vettiga tunnelbanförbindelser in till stan så!

Har bara ett krav på lägenheten! den FÅR inte ligga i rinkeby :P

Jag byggde mitt hus årskiftet 99-00. Köpte en tomt i Kungsängen av komunen. Köpte sedan ett Älvsbyhus på 160 kvm. Hela kalaset slutade på ca 1.5 mio. Tomten kostade iofs bara 175k! Vad jag vet så kommer Upplands Bro komun att släppa nya tomter intill ett ställe som heter Lillsjön. Här gäller det att ligga på! Skynda att fynda!

Ps jag har sjöutsikt över mälaren!!

JB

streetfighter1 skrev:
Var det med samma mäklare du gjorde deal?? :tungan

:rofl ja faktiskt :lol
Det var säljaren av förra lägenheten som beslutade om att bruden skulle vara med i budgivningen.... jaja, nog om det. Den här mäklaren verkar väldigt duktig och vi har pratat en del om missförståndet som skedde och mitt förtroende hos honom ligger på topp, annars skulle jag inte köpt lägenheten :P

Grejjen är den att den här lägenheten jag köpt har egentligen visning om två veckor och budgivning efter det. Men, jag fick höra av mäklaren att den skulle ut så då sa jag, 975 tusen idag, take it or leave it ;) Dom begärde 10.000 + och det fick dom. Så, 28kvm med badkar, balkong och sjöutsikt på 5e våningen i krillan för goda 985 tusen är enligt mig ett hyffsat pris. Inte lågt men inte överpris.

Nu återstår bara viss ombyggnad, införskaffning av diverse material och bekvämlighetsprodukter såsom ny tv, dvd, inbyggnadshäll, inbyggnadsugn, inbyggnadsho osv. Dyrt kommer det bli om jag köper det jag vill ha, men man ska vara nöjd med livet. Man vet ju aldrig hur länge man lever.

streetfighter1 skrev:
Låter nice. Hoppas du har hiss så du får in Duccen i lght:en. :tungan

hihi, nejnejnej hon tycker inte om att åka hiss, plus att hon är rädd för höjder. Duccelina får bo i Sollentuna och Sigtuna istället, varma garage älskar hon :) :kär

Sjukt ju

vågen skrev:
Är i spåningarna igen att köpa en lägenhet men det är ju till synes rätt så dyrt, en miljon för 32kvm på kungsholmen. Faan ska det vara så här dyrt, det är ju inte så att kungsholmen ligger speciellt mycket högre än andra ställen, men där är det låg månadskostnad pga gamla hus. Jaja, visning imorgon och jag funderar på hur högt jag ska gå, utgångspriset är 990 tusen.

Vad sägs? Är det någon som vill ge mig några goda råd?

Ska ju självklart kolla på andra lägenheter också, finns ju 26kvm 700 tusen.

Detta är ju lite sjukt,1 mille för en 32 kvm lya.
Sålde precis min 1:a på 41,5 kvm här nere i Skåne,Trelleborg för 120 tusen o en hyra på 2088 kr/mån.

R1 racer skrev:
Detta är ju lite sjukt,1 mille för en 32 kvm lya.
Sålde precis min 1:a på 41,5 kvm här nere i Skåne,Trelleborg för 120 tusen o en hyra på 2088 kr/mån.
Tillgång och efterfråga. Jag menar, priserna på lägenheter i centrala Lund eller Malmö är väl inte jättebilliga heller.

sgtpepper skrev:
Tillgång och efterfråga. Jag menar, priserna på lägenheter i centrala Lund eller Malmö är väl inte jättebilliga heller.

Sant.
De kostar även skjortan i Malmö,Lund.Endel väljer att flytta till Trelleborg och pendla till Malmö,Lund just för att priserna på bostäder är än bättre i Trelleborg.

R1 racer skrev:
Sant.
De kostar även skjortan i Malmö,Lund.Endel väljer att flytta till Trelleborg och pendla till Malmö,Lund just för att priserna på bostäder är än bättre i Trelleborg.
Har priserna gått upp mycket i Malmöregionen sen bron öppnades? Jag kan tänka mig att det är en hel del som pendlar från Skåne till jobb i Köpenhamn t.ex?

sgtpepper skrev:
Har priserna gått upp mycket i Malmöregionen sen bron öppnades? Jag kan tänka mig att det är en hel del som pendlar från Skåne till jobb i Köpenhamn t.ex?

Jepp! det har stigit endel där oxå.Kollar man 1:or tex så ligger de på 295-500 tusen ca (har inte helt 100 koll på det men ca).Många danskar som väljer oxå o flytta över till Sverige,skåne.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!