lgh, 1miljon 32kvm... sanslöst

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Är i spåningarna igen att köpa en lägenhet men det är ju till synes rätt så dyrt, en miljon för 32kvm på kungsholmen. Faan ska det vara så här dyrt, det är ju inte så att kungsholmen ligger speciellt mycket högre än andra ställen, men där är det låg månadskostnad pga gamla hus. Jaja, visning imorgon och jag funderar på hur högt jag ska gå, utgångspriset är 990 tusen.

Vad sägs? Är det någon som vill ge mig några goda råd?

Ska ju självklart kolla på andra lägenheter också, finns ju 26kvm 700 tusen.

Wooohhhhoooooo,en mille för trettio kvadrat :confused: bara å slå till :hihi

Tja... man måste väl inte bo vid Sveriges dyraste bostadsområden? Eller?

jontemorrum skrev:
Wooohhhhoooooo,en mille för trettio kvadrat :confused: bara å slå till :hihi

Det var väl inte så farligt. Det är ju nära stan, då kostar det.

Och då ska vi inte tala om vad det kostar att bo inom tullarna.

Eh... jag bor på Kungsholmen. 32,5 kvm (viktigt med ,5). Sjuka pengar faktiskt men det låter värre än vad det blir. Bara 650 spänn i avgift och jag köpte för 6 år sen. Var är det? Jag bor jättenära Västermalmsgallerian och är kanonnöjd med läget.

Blå och grön T-bana korsar här + att de blå stombussarna också korsar här = man tar sig vart som helst kommunalt utan en jäkla massa byten. Gångavstånd till flygbussar på St Eriksplan. Nära till Centralen. Enda som saknas här är bio och en sportaffär. Kunde man sånt och hade kulor skulle det vara en riktigt bra affärsidé. Kanske...

Bikerbitch skrev:
Flytta till Rinkeby, Tensta eller så. Då kommer du undan ganska billigt. QUOTE]

Biligt :va Det finns väl inga biliga lägenheter i/runt Stockholm.
Själv pendlar man för att man tycker att lägenheterna i göteborg är för dyra :gnissla

( :Bugar Någon som vill köpa min lägenhet i skövde, 55 kvadrat, 2,5 a för
115 000, skicka pm, ska flytta till hus med 2fast4some).

/Lena.

Vi köpte vårat hus för 360 tusen... Fick med åkgräsklippare, vanlig klippare, trimmer, snöslunga, 2 kubik olja, skitmycket ved, ett garage på typ 50 kvm, dubbla tomter (2600 kvm), och huset såklart.. 2 våningar, källare, många kvadrat :hihi

Visst känns det förjävligt! :D

Läget är ju väldigt mycket, kommer ju "spara" in över 1500 varje månad i taxibesvär ;)

jaja, 19'e är det visning på en 26'a för 700. Men jag är grymt sugen på denna fortfarande. Länk

Denna är faan inte fy skam heller, men jag vill ju ha nuuuuu!
länk

WTF vart sover människan då? På soffan eller? Sen finns det ju ingen redig spis eller ugn. kan ju inte ha en sådan där 1800-tals grej. då får du ju fylla toan med ved för att lyckas laga mat :hihi

vågen skrev:
Är i spåningarna igen att köpa en lägenhet men det är ju till synes rätt så dyrt, en miljon för 32kvm på kungsholmen. Faan ska det vara så här dyrt, det är ju inte så att kungsholmen ligger speciellt mycket högre än andra ställen, men där är det låg månadskostnad pga gamla hus. Jaja, visning imorgon och jag funderar på hur högt jag ska gå, utgångspriset är 990 tusen.

Vad sägs? Är det någon som vill ge mig några goda råd?

Ska ju självklart kolla på andra lägenheter också, finns ju 26kvm 700 tusen.

.....
:rofl :rofl :lol :lol :ätapiller :ätapiller :hoppskrat :hoppskrat

Freppa skrev:
Eh jo. Innanför tullarna är Kungsholmen, Södermanlm, Östermalm, Norrmalm samt Vasaområdet (st:Eriksplan)

Ja... och Gärdet, Ladugårdsgärdet, Hjorthagen, Djurgården,
Stadshagen, Kristineberg, Fredhäll & Marieberg.

Vasaområdet brukar benämnas Vasastaden.

Äh.... jag hajjar jag oxå att du kanske menar dom områdena med Östermalm och Kungsholmen. Och kanske Gamla Stan med Norrmalm.

Tänk på vad du gör... Visst är det skoj att bo i stan men ett råtthål är ändå ett råtthål var det än råkar ligga, och livskvalitén sjunker när man knappt kan röra sig och inte har ordentlig standard... Syrran o jag äger en 36.5 (viktigt med .5 som nån sa) nära Västermalmsgallerian men ingen av oss bor i den för så fort man är två där blir man galen. Under 40 kvm är till för evighetssinglar - tycker iaf jag...

En polare budade på en 67kvm på Kungsholmen för två veckor sen. Den steg bara 60% i budgivningen... Den lät alldeles för billig och det var den också. Jävla lockpriser vissa mäklare sätter fortfarande. Jag skulle räkna med mellan 15-25% upp i pris, efter budgivning, på en vanlig lägenhet med "normala budgivare".

hmmm... tänkvärda ord. Synd bara att köper man lägenhet där priserna är lägre så väljer man gärna större, och då blir det dyr månadskostnad. Skulle t.ex aldrig köpa en lgh på 26kvm i Sollentuna, utan här blir det >45kvm och då är det jäkligt dyrt.

Ska kolla, eller iallafall försöka hinna kolla på 6 st lägenheter imorgon, från kungsholmen, kristineberg till sumpan. Trevliga områden men kungsholmen ligger ju bäst om hjärtat.

TERMINATOR skrev:
vansinne :kocko :kocko :kocko vilka pengar
Vad är vitsen att stirra sig blind på själva köpesumman? Det är ju väldigt få som cashar upp hela beloppet ändå, det som är intressant är ju den totala månadskostnaden och med dagens räntor så kan man få en månadskostnad på en innerstadslägenhet som inte nödvändigtsvis är så mycket högre än hyran för en hyreslägenhet.

Många föreningar i innerstan har så pass god ekonomi att de kan hålla föreningsavgiften väldigt låg.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna