Lever Skin - någon som provat?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag fann denna produkt, Lever Skin, i en crossbutik. Det är ett slags gummiöverdrag för kopplings- och bromsgrepp. Någon som provat?

Nr:18 skrev:
2286086 Vad ska det vara bra för? :va
Bättre grepp i greppet. Ingen glatt, blankpolerad aluminium som halkar runt i fingrarna. Som hantaget på en golfklubba, greppvänligt gummi istället för en hal pinne, typ.

Nr:18 skrev:
2286086 Vad ska det vara bra för? :va

Lite mjukare, tar bort väl bort en del av vibrationerna om man har handen på kopplingen en del.
Nyttan är förmodligen inte så stor..

Det där hade jag på moppen en gång i tiden. Gjorde som ingen skillnad tyckte jag. :)

oFFkeFF skrev:
2286092
Nyttan är förmodligen inte så stor..

Nyttan är väl mest att man känner sig säkrare på greppet och kanske har en sak mindre att noja sig över. Psyket ställer ju ofta till en del. :)

Spånar lite men borde det inte vara möjligt att bara ta en vanlig krympslang
och värma dit om man vill ha lite dämpning?

Teddy skrev:
2286088 Bättre grepp i greppet. Ingen glatt, blankpolerad aluminium som halkar runt i fingrarna. Som hantaget på en golfklubba, greppvänligt gummi istället för en hal pinne, typ.
Men greppen vill man väl skall glida på fingrarna när man drar åt. Svårt att klämma åt ordentligt om bromsgreppet är långt ut på fingrarna samtidigt som det är nära styrhalvan. Konstig pryttel.

Bingo skrev:
2286201 Men greppen vill man väl skall glida på fingrarna när man drar åt. Svårt att klämma åt ordentligt om bromsgreppet är långt ut på fingrarna samtidigt som det är nära styrhalvan. Konstig pryttel.
Precis vad jag också tycker, det är därför jag frågar. Jag föreställer mig också att det förbättrar fästet mot greppet på ett givet avstånd men om avståndet ska kunna förändras (klämma åt eller släppa efter) vill man ju, precis som du skriver, att greppet ska kunna glida på fingrarna. Nå, är det någon som klämt åt för fullt med Lever Skin på bromsgreppet inför Bergskurvan?

Tycker det är intressant att testa crossgrejer i roadracing. Det svämmar ju verkligen över av bra-att-ha-produkter för dessa hojar och deras förare.

Ett underbart exempel är tvåtaktsolja som doftar vanilj, hallon, kola etc.

:tummenupp

kör med de på enduron.. e väl mest gjort för att man inte ska frysa fingrarna på vintern.. och det funkar de ypperligt till... nå bättre grepp o sånt har jag inte hört att de ska vara till utan för att man inte ska ha fingrarna på kalla grepp i vintern... så rätt bortkastat på en landsvägare alltså enligt min mening

anja skrev:
2286564 Äre sant? Fy va äckligt. Räcker det inte med att skinnstället luktar hallon?

Jo, det är väl lite Wunderbaum över det, raggarcharmigt liksom, men jag gillar det faktiskt! Jag tycker att det skulle vara klassigt att dra på rullen ut ur Torparen och lämna ett doftspår av vanilj längs hela rakan. Tjänn min afgas! Och när Nyteknik skriver hallon så menar han inte skinnställshallon utan snarare vilda skogshallon som har en betydligt mer angenäm doft.

Teddy skrev:
2286088 Bättre grepp i greppet. Ingen glatt, blankpolerad aluminium som halkar runt i fingrarna.

Kom igen nu Teddy, kan du inte dra den där historien om den gången du halkade av bromsgreppet inför Bergskurvan! :D :7peta :fyllisar

Teddy skrev:
2286689 Jo, det är väl lite Wunderbaum över det, raggarcharmigt liksom, men jag gillar det faktiskt! Jag tycker att det skulle vara klassigt att dra på rullen ut ur Torparen och lämna ett doftspår av vanilj längs hela rakan. Tjänn min afgas! Och när Nyteknik skriver hallon så menar han inte skinnställshallon utan snarare vilda skogshallon som har en betydligt mer angenäm doft.
Fast godast luktar ändå ELFs bensin. Luktar som en perfekt balanserad och välkokt gräddkola eller karamell.

Gustav O skrev:
2286757 Fast godast luktar ändå ELFs bensin. Luktar som en perfekt balanserad och välkokt gräddkola eller karamell.

Jepp, men säg det till en tjej på krogen! Antingen går hon därifrån efter att lite drygt tittat på dig, eller så har du sällskap dagen efter av en tjej som stoppar in en fet prilla precis innan hon tar första tuggan på frukostmackan...

Min motorcykel luktar som vilken moped som helst. Shells 95-oktan och OKQ8 RS Extreme-olja. :( Jag kanske borde uppgradera mig så folk stannar bakom och luktar på avgaserna istället för att köra om.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back