Less på att sova ensammen

Plast skrev:
2304600 Hörru ta med jycken och kom och sov hos mig vetja :D :tummenupp . Nä men jag är faktist alergisk mot pälsdjur :( annars hade jag nog skaffat mig en hund.

Prova hällsa på en yorksher terier dom brukar alergiker klara (kan va lite dålig nån dag eller två) har du tur så har desutom hunden en trevlig matte så du får reda på om du tål henne åxå.

Plast skrev:
2304477 Ja men det är nog ingen riktig ålderskris, snarare en livskris . Är arbetslös har kass utbildning och lever på lite mera än vad pantburkar betalar. så jag har det lite allmänt jobbigt och snurrigt i livet just för tilfället. Men jag är en possitiv människa så jag löser saker och ting eftersom.
Jag var också arbetslös, utbildningen ok men inget man går vidare på.
Anmäl dig till ams, sök på vilka skitjobb som helst. Man måste börja någonstans, även om det är på botten. Tyvärr.
Nu har jag haft turen att jag "råkade" nämna att jag har sökt massa jobb i Norge som sedan en kille här på forumet sa till mig att de söker på hans jobb. Sagt och gjort, jag mailare och ringde, åkte iväg i onsdags, fick fast anställning med sjysst lön, åkte hem (är hemma nu) för att sedan dra tillbaka om 2 veckor.
Tips är att bara söka söka söka, det kostar inget och får du ett nej är det bara att fortsätta.

Det där med brudar tycker jag inte att du ska stressa upp dig för, du är bara 20 år och visst, jag kan känna mig ensam ibland men är man 22 har man åratal framför sig.

Inte Thermal dock :hihi
(skoja bara)

Wille skrev:
2304606 Jasså? Va heter hon då? :D

Hon? :hihi
Tja, hästen min är ju ett sto, men henne vill jag helst inte ha i sängen. Hon skulle säkert ta alla kuddar :fatta!

Nä, jag tänkte faktiskt på någon helt annan, men jag ska inte avslöja något, som sagt :arsele

Arvoitus skrev:
2304946 Hon? :hihi
Tja, hästen min är ju ett sto, men henne vill jag helst inte ha i sängen. Hon skulle säkert ta alla kuddar :fatta!

Nä, jag tänkte faktiskt på någon helt annan, men jag ska inte avslöja något, som sagt :arsele

Måste tappat bort din inbjudan, dumma mig :fatta! :fatta! :fatta! :D

Lurch skrev:
2304499 Att plugga på högskola eller universitet ger många bonusar förutom ett jobb. Man festar, träffar folk och nya vänner och får minnen för livet!

Do it!

.

Håller med! Det är ett bra sätt att ta tag i sitt liv om man känner att man tappat styrfarten. Några år med utmaningar, få nya verktyg i lådan, rutiner, nya vänner samt en tids respit att tänka och känna efter vad man vill göra i framtiden.
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2305431 Håller med! Det är ett bra sätt att ta tag i sitt liv om man känner att man tappat styrfarten. Några år med utmaningar, få nya verktyg i lådan, rutiner, nya vänner samt en tids respit att tänka och känna efter vad man vill göra i framtiden.
/J

Men jag har tyvvär inga möjligheter att komma in på högskola/ universitet . inte som det serut idag iaf

Plast skrev:
2305435 Men jag har tyvvär inga möjligheter att komma in på högskola/ universitet . inte som det serut idag iaf

Jag var usel och skoltrött i gymnasiet kan jag erkänna. Jobbade många år som maskinare i Flottan sedan. Tröttnade. Skrev då högskoleprovet och fann att jag kom in på KTH, tentade upp mitt underkända kemibetyg på komvux under sommaren -95 och började på Farkost på KTH på höstterminen och det gick bättre än någonsin i gymnasiet. Fick bättre betyg än någonsin tidigare på högskolan, nya vänner och var klar 2000.
Hade aldrig trott att jag vere sig skulle komma in eller klara av att plugga på högskola om ngn frågade mig i gymnasiet.

Jag säger inte att det är lösninngen på allt att plugga. Men det är roligare att plugga på högskola än i gymnasiet (som jag tycker förstörde upptäckar/studielusten hos iaf jag). På högskolan hittar man ofta några/någon man gillar att plugga med och gör mycket tillsammans.

Du kan väl ifa kolla upp lite på nätet om det finns ngn utbildning som bär mot ngt du skulle vilja jobba med!? Det är inte säkert att det är så svårt att komma in som du tror. Man behöver ju inte ge sig på 180-poängsutbildningar! Det är kul när sluggers söker och inte bara vattenkammade elevrådstyper. De flesta klarar högskolan brukar jag säga, det är mer vilja än begåvning.

Tycker jag...

Mvh
J

Och klarar man inte högskoleprovet första gången, gör man det på andra.

Hoppas verkligen att du tar tag i en tårtbit och börjar på den, därefter kan duäta mer av den :tummenupp

Last edited:
Man behöver inte gå i högskola för att få en bra utbildning. Problemet med många är att dom tror så. Det finns många bra yrkesutbildningar därute, samt andra vägar att komma in i ett stablit yrke. Som t.ex. lokförare där det behövs folk. :tummenupp

Jag har varit singel bra länge nu. Tog slut med "drömtjejen'" för ett par år sedan och jag jämför allt och alla med henne. Jag somnar ofta ensam men har ett par tjejer jag går hem med lite nu och då för att...avreagera mig. Dock är jag rätt asocial av mig så jag funkar inte med tjejer som vill kramas/prata/pussas m.m dygnet runt.

Dock HATAR jag att sova med människor i min säng. Går och lägger mig i soffan istället. Lite roligt när man vaknar av att en tjej ropar "hallå?" lite skrämt från sängen :p. Min katt fick sova där men hon bor hos mor nu.

Att läsa upp betygen är ingen dålig ide. Ska börja plugga snart själv. Behöver läsa upp till Universitetsbehörighet under sommaren/hösten för att söka Sjökapten. Har pluggat lite tidigare men blev erbjuden ett bra jobb så jag hoppade av (viket jag har insett inte var så smart). Att plugga kan vara ett skönt "break" från det riktiga livet. En student e inte arbetslös :tummenupp

Vantskruv skrev:
2305500 Man behöver inte gå i högskola för att få en bra utbildning. Problemet med många är att dom tror så. Det finns många bra yrkesutbildningar därute, samt andra vägar att komma in i ett stablit yrke. Som t.ex. lokförare där det behövs folk. :tummenupp
Precis, försök att leta etfer lärlingsjobb som lokförare, snickare, målare, vvs, sotare osv.

Jörgen Karlsson skrev:
2305474 Jag var usel och skoltrött i gymnasiet kan jag erkänna. Jobbade många år som maskinare i Flottan sedan. Tröttnade. Skrev då högskoleprovet och fann att jag kom in på KTH, tentade upp mitt underkända kemibetyg på komvux under sommaren -95 och började på Farkost på KTH på höstterminen och det gick bättre än någonsin i gymnasiet. Fick bättre betyg än någonsin tidigare på högskolan, nya vänner och var klar 2000.
Hade aldrig trott att jag vere sig skulle komma in eller klara av att plugga på högskola om ngn frågade mig i gymnasiet.

Jag säger inte att det är lösninngen på allt att plugga. Men det är roligare att plugga på högskola än i gymnasiet (som jag tycker förstörde upptäckar/studielusten hos iaf jag). På högskolan hittar man ofta några/någon man gillar att plugga med och gör mycket tillsammans.

Du kan väl ifa kolla upp lite på nätet om det finns ngn utbildning som bär mot ngt du skulle vilja jobba med!? Det är inte säkert att det är så svårt att komma in som du tror. Man behöver ju inte ge sig på 180-poängsutbildningar! Det är kul när sluggers söker och inte bara vattenkammade elevrådstyper. De flesta klarar högskolan brukar jag säga, det är mer vilja än begåvning.

Tycker jag...

Mvh
J

Vad jag helst skulle vilja plugga till på högskola tänker jag inte nämna i detta forum, men det finns en enda utbildning som jag i dagsläget skulle kunna tänka mig att plugga till

Plast skrev:
2305514 Vad jag helst skulle vilja plugga till på högskola tänker jag inte nämna i detta forum, men det finns en enda utbildning som jag i dagsläget skulle kunna tänka mig att plugga till

Do it!!! :tummenupp
Men jag kan inte garantera att det gör dig mindre maka-lös!
Ty jag har bott ensam hela mitt liv! :3freak
/J

Vantskruv skrev:
2305500 Man behöver inte gå i högskola för att få en bra utbildning. Problemet med många är att dom tror så. Det finns många bra yrkesutbildningar därute, :tummenupp

Håller med!!
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2305536 Do it!!! :tummenupp
Men jag kan inte garantera att det gör dig mindre maka-lös!
Ty jag har bott ensam hela mitt liv! :3freak
/J

Håller med!!
/J

Ja jag funderar på det men jag vet inte vad som krävs för att komma in på den utbildningen.

Edit: vi har kommit ganska långt från mitt sängproblem i denna diskutionen nu:P

Plast skrev:
2305560 Ja jag funderar på det men jag vet inte vad som krävs för att komma in på den utbildningen.

Edit: vi har kommit ganska långt från mitt sängproblem i denna diskutionen nu:P

Nu vet jag inte om du är en sån person men en KK kan vara rätt trevligt att ha hemma ibland...Se bara till att ni är på samma spår annars blir det pinsamt!

Quest skrev:
2305588 Nu vet jag inte om du är en sån person men en KK kan vara rätt trevligt att ha hemma ibland...Se bara till att ni är på samma spår annars blir det pinsamt!

Jag har redan en sådan . Men jag har inte orkat träffa henne på sistone eftersom jag har haft en affär med en tjej jag gillar. Så jag tror inte det är läge att träffa henne ännu.

Skaffa dig ett jobb eller en annan vettig sysselsättning så att du kan få lite glädje i ditt liv igen. För i ärlighetens namn, vem vill bli tillsammans med en arbetslös nolla som inte ser sig själv ha någon framtid?

Som sagt så många gånger förut: klipp dig och skaffa dig ett jobb så löser kärleksproblemen sig per automatik.

Back