Larm

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Börjar fundera lite kring larm... Nån som har några tips idéer eller erfarenheter?
Hojar stjäls ju konstant men frågan är om tjuvarna verkligen skulle bekymra sig om en hoj med larm..

Nån som kan rekomendera ett prisvärt larm? Jag har ju inte tillgång till garage och även om jag har ett monster så skrämmer det ingen..

Kanske skulle se om vi kan gå ihop flera och beställa larm och därigenom pressa priserna?

Gå ihop och köpa larm...

Blir det något av att gå ihop och pressa priser och om någon orkar ta itu med det så är jag på...

M.V.H. 200+

korvgubbe skrev:
Börjar fundera lite kring larm... Nån som har några tips idéer eller erfarenheter?......

Varför inte köpa ett kontantkort på TELIA (enda operatören med den här tjänsten gratis) och stoppa in din gamla mobil (som ändå bara ligger o skräpar) framför baklyset. Mata på elen med en ciggkabel. Om hojen snos skickar du ett SMS o vips vet du var bågen finns.

Inte fattar tjyven att bågen är spårbar förrän de börjar skruva i den och då har du med polisens hjälp redan varit där!

Re: Re: Larm

Busafreak skrev:
Mata på elen med en ciggkabel. Om hojen snos skickar du ett SMS o vips vet du var bågen finns.

Hur länge kan hojen stå och försörja mobilen med el innan batteriet är slut då? (en mobil söker ju nät m.m. som drar ström)
*funderar*

Hej på er pojkvaskar! Ja e låssmed,, kan lite om larm o sånt oxå. Spyball e ett bra val. Dom har ju d smarta systemet med fasta färdiga kablage till d flesta hojarna.
Om ni samlar ihop ett gäng så har ja en kompis som kan fixa hem larm.
O rätt,, larmen e bra,, d hindrar bovarna om man drar larmet "snyggt" ,man kan montera ett larm snabbt o enkelt för boven,,men lägger man ned lite jobb på d så blir d faktiskt bökigt för dom. Hör av er.

jag är på så länge priset är okej...

Jag kan också va intresserad, beror som sagt vad priset hamnar på....

Tur att man har en totalt ointressant hoj...
:rolleyes:

Last edited:
I´m game!!!
Är det sjysst pris så vill jag oxå ha ett larm :fakta

Har Spyball, funkar klockrent!
Köpte modellanpassad kabelsats, monterades på en halvtimme, hur enkelt som helst!!!
Tror jag betalade runt 2000:- för larmet och 600:- för kabelsatsen.

larm

jag e på åsså. (beroende på pris...)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP