Larm för folk med hojen på gatan

Verkar ju mkt trevligt. Frågan är om man skall ha larmet dolt utan något aktivt så man kan smyga på de jävlarna :P

5km räckvidd?? njae... 500m utan nåt ivägen kan jag köpa men inga 5 km
Annars är väl larm alltid ett bra komplement som skrämmer bort pundarlasse...

jag gjorde oxå en tråd om detta land för ca en månad sen, men inte fått något svar i den heller, nån som har provat detta???

Svårt o koppla in tro?

300 kr på ebay kontra 1300 ifrån sverige, hmmm.... vågar man lita på ebay då?

Jag har ett sådant larm, dock kan du glömma 5000m, den siffran är en ren glädjesiffra. Den enda nytta du har av att det är ett tvåvägslarm är om du parkerar utanför hus/lägenhet där du bor. Då låter fjärrkontrollen såfort larmet på hojen är utlöst. Tex nattetid. Medföljer även en rörelsesensor som löser ut larmet när omgivningen förändras.

Läs i den här tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211869

Lite negativt om det:
På sidan sitter en knapp för att sätta igång sirenen, till exempel om du tycker någon står för nära. Den knappen är på tok för lätt att komma åt ofrivilligt. Har själv lyckats 2 gånger mitt i natten. WIEWEIEIEIEWIEIWIOWOWOO:näsblod

När man larmar av för att åka iväg så måste man rucka lite på hojen så larmet förstår att man inte falsk-av-larmar. Iofs en bra funktion, men nu har jag larmet på lägsta känslighet och den falsklarmar ändå när jag har kapellet på.
Så nu tänkte jag börja kapa i antennen, men då är ju risken att man klipper för mycket och larmet inte förstår att jag vill åka.

Displayen till ena fjärrkontrollen glappar lite, handboken är inte helt glasklar, och du får inte 5 km räckvidd.

Men man får en blå LED med.:banana

Lite negativt om det:
På sidan sitter en knapp för att sätta igång sirenen, till exempel om du tycker någon står för nära. Den knappen är på tok för lätt att komma åt ofrivilligt.

När man larmar av för att åka iväg så måste man rucka lite på hojen så larmet förstår att man inte falsk-av-larmar.

Hade samma problem med knappen som sätter igång sirenen. Skruva isär fjärrkontrollen och lägg på några droppar superlim på den knappen så går den inte trycka in.

Hm smart det med rucka på hojen, jag brukar alltid se till att starta motorn innan mina 25sek har runnit ut och den larmar på igen.

Låter inte smart att klippa i antennen, många radiosändare har ett exakt antal cm som antennen ska vara lång, beroende på frekvens. klipper du av en cm då sabbar det mycke. Men antennen påverkar ju endå inte känsligheten..

5km räckvidd?? njae... 500m utan nåt ivägen kan jag köpa men inga 5 km
Annars är väl larm alltid ett bra komplement som skrämmer bort pundarlasse...

Lite gissning så har den samma styrka som licensfria komradio. Där heter det att de klarar upp till 5 km. Men då är det på typ på bergstoppar.
De klarar 1-2 km i stadsmiljö och mindre än så i betonggetto.

Nu är det bara en signal som skall fram och inte tolkningsbar röst så det gör nog att man kan få några meter extra.

Hade samma problem med knappen som sätter igång sirenen. Skruva isär fjärrkontrollen och lägg på några droppar superlim på den knappen så går den inte trycka in.

Hm smart det med rucka på hojen, jag brukar alltid se till att starta motorn innan mina 25sek har runnit ut och den larmar på igen.

Låter inte smart att klippa i antennen, många radiosändare har ett exakt antal cm som antennen ska vara lång, beroende på frekvens. klipper du av en cm då sabbar det mycke. Men antennen påverkar ju endå inte känsligheten..

köpte ni ett exakt sånt han länka till, o vad fick ni pynta, ni 2 som kommenterat detta, dock citerade jag bara ena utav er :)

jag gjorde oxå en tråd om detta land för ca en månad sen, men inte fått något svar i den heller, nån som har provat detta???

Svårt o koppla in tro?

300 kr på ebay kontra 1300 ifrån sverige, hmmm.... vågar man lita på ebay då?

Klart du ska plocka det från Ebay då...
Same shit...
Okay, ingen garanti med Ebay men du kan köpa 4st och fortfarande få det billigare än ett med garanti...

Jag köper 75% av mina prylar på ebay... Resten köper jag från butiker i staterna/hong kong/taiwan...
Visst har det hänt att nåt inte funkat efter nån månad men det är ju så lite pengar att det inte spelar nån roll... Jämfört med Sverige alltså..

Jag fick nog pröjsa 1400kr med frakten. Har dock kortslutit den externa sensorn och tappat bort en fjärr så ebay blir nog billigare i längden ja.

Det finns ett larm som har GPS spårning via sin egen mobil telefon. Det går ett larm i mobilen om hojen rör på sig och så kan man följa det...:tummenupp

Jag hoppas jag har mer info om det snart... Iaf denna vecka...:yoparty

Det finns ett larm som har GPS spårning via sin egen mobil telefon. Det går ett larm i mobilen om hojen rör på sig och så kan man följa det...:tummenupp

VikingLarm har det du pratar om... Frågan är om man har hojen låst där det inte finns nån GSM mottagning (typ mitt garage) Då har den ingen aning vad som händer :P

Pippi ta det försiktigt med min hoj ikväll nu :) Sen om det ser bra ut så ska jag pröjsa dig lite pengar så kan du få göra lite fler saker på den :)

Jag har ett sådant. Även testat realtids spårningen och det är klockrent. Även GPRS spårning funkar klart bättre än broshyren säger men det kan bero på att jag har nära till några master här. Kan även ringa upp hojen och lyssna vad som pågår runt den. MEN det jag har är inget larm som tjuter utan bara larm direkt till telefon. Den funktionen finns inte på spårnings utrustningen jag har, dock har jag ett sådant billigt för ett par hundra som reagerar på rörelse.

Jag har ett sådant. Även testat realtids spårningen och det är klockrent. Även GPRS spårning funkar klart bättre än broshyren säger men det kan bero på att jag har nära till några master här. Kan även ringa upp hojen och lyssna vad som pågår runt den. MEN det jag har är inget larm som tjuter utan bara larm direkt till telefon. Den funktionen finns inte på spårnings utrustningen jag har, dock har jag ett sådant billigt för ett par hundra som reagerar på rörelse.

vart köpte du det billiga då?

vad fick du pynta för gpsspårningspucken då?

Köpte det via svensksäkerhetstjänst.se (GPS larmet) det andra billiga fick jag av en polare, som numera verkar ha dött helt dock efter ett år på hojen....aja kostade ju inget :)

Har din polare dött efter ett år på hojen?:)

Ja meningsuppbyggnaden var kanske inte den bästa där! :) Men larmet är dött, hans instresse för hoj verkar dock dö....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT