Larm till hojjen nån som testat detta ?

det larmet funkar helt okej,men du får det för halva priset om du köper det på ebay.

Min kompis installerade ett larm på sin lc4 (ktm) som han skulle haft till sin moped när den tiden var här.. Det funkar kalas bra!

Kan länka hemsidan han köpte det på om du är sugen? massa inställningar och fjärrdosa och hela baletten medföljer.

Min kompis installerade ett larm på sin lc4 (ktm) som han skulle haft till sin moped när den tiden var här.. Det funkar kalas bra!

Kan länka hemsidan han köpte det på om du är sugen? massa inställningar och fjärrdosa och hela baletten medföljer.

Absolut allt är av intresse.

Tror bara att det är en ball grejj..men nån vits finns det säkert. =)

Last edited:
Jag har ett sådant larm på min z750 -08. Men om din -04a har immobilizer så måste du koppla förbi den vilket kanske inte är så smart? några 5000 meter kan du glömma. Jag kan larma lite drygt ett kvarter bort inne i stan men dock inte testat hur långt den orkar sända från hojen till fjärren att någon är på hojen. (Den sänder över längre avstånd från larmenheten på mc till fjärr än tvärtom...)

Finns larm för 350kr som funkar prima med samma funktioner utom tvåvägsfunktionen och extra sensorn. Kolla blocket, köpte mitt förra larm till förra hojen där. PJ's lr nå sånt.

Den har dock en trevlig extrafunktion. En separat sensor som du ställer in så om någon ställer sig inom 1 meter från din hoj och bara tittar på den går larmet. Det är nån sensor som känner av radiovågor och det fungerar förvånandsvärt bra! (Tills att den blir blöt och kortsluten...)

En annan halvjobbig nackdel är att batteriet i fjärren dör efter drygt 3 veckor. Lite bökigt om hojen är larmad och du inte har ett extrabatteri i fickan.

Här har du ett snarlikt för halva priset. Länk

Jag har ett liknande som fungerar helt okej. Inte i närheten av mitt Spyball men ändå prisvärt. Har dock inte kopplat in funktionen för fjärrstart så hur det fungerar kan jag inte uttala mig om.

Funkar det bra? Lätt att installera?

Fungerar bra till det jag använder det. Man väljer själv hur många funktioner man vill ha igång. Jag har enbart "rörelsesensorn" igång, dvs larmet går om någon rättar upp hojen eller liknande. För att det ska fungera räcker det med att du kopplar larmet till batteriet så är det klart.

Sedan borde nästa steg vara att koppla den till blinkersen, ser inte ut att vara svårt och man ser lättare när man larmar på och av. Jag använder en liten LED för att se detta nu, den ingår och blinkar när larmet är på.

Utöver detta kan man köpa larmet med olika tillbehör (i olika paket), bara att kolla i butiken på eBay. Tex. en mikrovågssensor eller backupbatteri..

Kolla med abethebabe här på Sporthoj.
Har köpt ett par larm från honom vilket fungerat perfekt till ett bra pris.
Han har även gjort en enkel installations anvisning.:tummenupp

Garanterat skitcoolt den dan du ska va lite extra häftig utanför lokala korvmojen och har glömt växeln i... :D

Nu är det väl så att elstarten inte fungerar sålänge en växel är i och kopplingen inte är intryckt eller om stödet är nere :tummenupp

Fast det finns ju gamla utan det skyddet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...