Laptimer.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Vaer får man tag på en laptimer?? En sån är ju ett måste vid tävling antar jag!?.. :confused:

Vad använder ni för laptimer ni som kör rookie klasserna???.

MVH// jonas

"Vi i rookieklasserna" hehe, vi använder nog det billigaste. Vilket oftast är AIM's billigaste. Testa klicka på HPP Racing bannern till vänster här... dom har dom.

"Vi" i de heta A-klasserna använder oss av den extreeemt billiga varianten "ingenalls", även kallad "kanhansåkanjag" eller ibland "köringenommigsågårdettillräckligtfort" :banana
sunkan skrev:
Vaer får man tag på en laptimer?? En sån är ju ett måste vid tävling antar jag!?.. :confused:

MVH// jonas

sunkan skrev:

MVH// jonas

Vid själva tävlingen får du låna en av aragörena. men träning får du fixa egen eller göra som jag... :brinnerup

den där grejen som de sätter fast på framgaffeln är inget men behöver stå för själv med andra ord???

Laptimer är altså inget måste för att tävla? den är bara till för träning?? och den har inte något riktigt syfte vid tävling!

Last edited:
sunkan skrev:
den där grejen som de sätter fast på framgaffeln är inget men behöver stå för själv med andra ord???

Laptimer är altså inget måste för att tävla? den är bara till för träning?? och den har inte något riktigt syfte vid tävling!

laptimern är endast för din egen skull, däremot är transpondern som används vid tävling till för den officiella tidtagningen och är inget du behöver hålla med själv

ecce skrev:
Glömm inte att inhandla ett fäste bara brukar finnas på banan för en hundring eller kolla om nån här har ett att sälja...

ett fäste??? hur ser ett sådant ut då??

Den svarta saken på framskärmen är transponderfästet.

Bifogat

• 124_2465.JPG
    124_2465.JPG
    126.9 KB · Visningar: 125
sunkan skrev:
okok.. Hur får man tag i ett sådant??? Måste ju finnas nått ställe sm gör sånt??+

ingen aning faktiskt, fanns på min hoj när jag köpte den. ecce skrev att de brukar finnas på banan, annars kanske s-racing, hpp-racing och liknande har till försäljning.

Transponderfästen finns att köpa/hyra för 60kr i sekretariatet. Åtminstone vid en SO-deltävling.
sunkan skrev:
okok.. Hur får man tag i ett sådant??? Måste ju finnas nått ställe sm gör sånt??+

Quitte skrev:
Transponderfästen finns att köpa/hyra för 60kr i sekretariatet. Åtminstone vid en SO-deltävling.

jag får väl ta och ringa till LMS och kolla i fall de lånar ut sånt eller har att köpa när jag åker dit nästa gång!...

sunkan skrev:
jag får väl ta och ringa till LMS och kolla i fall de lånar ut sånt eller har att köpa när jag åker dit nästa gång!...

Tidtagningen används enbart vid tävling, ej en vanlig träningsdag, eftersom den kostar multum och transponders hyrs in.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien