Lagligt / Olagligt

nojar du så mycket över hur mycke skylten ska vara synlig och om du får flytta blinkers får du fan ta och ha bögläppen kvar på din båge!!!

Ingen som funderat över anledningen?

Skylten ska synas för att kunna kontrollera fordonet - stulet fordon t.ex.
Belysningen är ju ganska bra när det är mörkt. F*n allt som gör att man syns är bra då.

Argumentet "prioritera annat" är ju bara löjligt. Kan de inte läsa skylten så kan ju hojen vara stulen. Vill ni inte bli stoppade för detta så är det ju home-free för tjuvarna.

Bygg om den fula saken men följ reglerna istället för att bekosta oss massa onödiga pengar på grund av fåfänga.

Ingen som funderat över anledningen?

Skylten ska synas för att kunna kontrollera fordonet - stulet fordon t.ex.
Belysningen är ju ganska bra när det är mörkt. F*n allt som gör att man syns är bra då.

Argumentet "prioritera annat" är ju bara löjligt. Kan de inte läsa skylten så kan ju hojen vara stulen. Vill ni inte bli stoppade för detta så är det ju home-free för tjuvarna.

Bygg om den fula saken men följ reglerna istället för att bekosta oss massa onödiga pengar på grund av fåfänga.

belysningen sitter ju inte i skylten, bakljuset har jag ju. och om du menar skyltbelysningen spelar den inte någon större roll. jag kör när det är ljust.

fåfängan är där ju, varför ska man annars ha en snygg hoj om en skylthållare drar ned hela imagen?

fåfängan är där ju, varför ska man annars ha en snygg hoj om en skylthållare drar ned hela imagen?

Så det är värt att bekosta samhället en massa pengar samt försvåra polisens arbete i jakt på stulna hojar på grund av en "snygg" hoj?

Fast om du vill ha en snygg hoj så sätter du dig väl aldrig på den ändå... :tungan

Så det är värt att bekosta samhället en massa pengar samt försvåra polisens arbete i jakt på stulna hojar på grund av en "snygg" hoj?

Absolut.. Dessutom är mitt bakljus inte godkänt, men riktigt snyggt!
Jag kör alltid vårdslöst och hojen låter som ett bombplan..

jag frågade min kompis som jobbar som polis om just nummerskylten.det han kunde utläsa från sina böcker va att skylten får sitta vart den vill.bara den syns 10 meter bakom innifrån bilen.sen måste man ju ha reflex o belysning. jag har min upp tryckt på undertailen men hävdar att min syns mer än 10 meter så jag kommer inte skriva på bötes lappen.

Någon som vet om det finns baklyse med inbyggda blinkers till R1-an 07' (jag antar att även detta är olagligt ;) )
Någon hemsida kanske?

Skulle du inte få någon lycka hos bikersneed så funkar alltid ebay.
Ebay, källan till all världens mest intressanta prylar.

När det gäller besiktningen så kanske det blir kinkigt med inbyggda blinkers. Men jag har tidigare sett bilder på någon som åkte in med silvertejpade originalblinkers på cutsen och fick igenom hojen.
Bara grejorna sitter där så är det nog lungt, men det spelar nog ingen roll hur det sitter fast.

Orkar inte dra mig in i den andra diskussionen som pågår men jag tar böterna när dem kommer.

varför inte lägga sina resurser på nåt som är viktigare????????
tycker ibland att polisen är för mycket paragrafryttare, ta hand om de verkliga problemen istället

Tycker du att trafikpoliserna skall bli mordutredare :va

Skämt å sido, har fått förklarat för mig (av en polis) att de måste kunna se reg nummret för att lätt kunna slå på det och kolla om fordonet är besiktigat, skattat, påställt, ej stulet.

Det var den primära orsaken till att det inte "får" förekomma mindre tydliga "hemmagjorda" skyltar.

Den dagen jag inte tycker det är tillräckligt farligt att köra hoj i biltrafik ska jag också plocka bort backspeglarna, skylten, bromsljuset och byta till infällda miniblinkers... (och silvertejpa dem).:rolleyes:

Den dagen jag inte tycker det är tillräckligt farligt att köra hoj i biltrafik ska jag också plocka bort backspeglarna, skylten, bromsljuset och byta till infällda miniblinkers... (och silvertejpa dem).:rolleyes:

haha, sant. :)
Men då tar jag och skaffar mig ett rakt rör istället för dämparen, då vet alla att jag kommer.

Men du åker ju zx10? :confused:

*fnizz*
:pannkyss

din lilla dummer!!! :D

Tycker du att trafikpoliserna skall bli mordutredare :va

Skämt å sido, har fått förklarat för mig (av en polis) att de måste kunna se reg nummret för att lätt kunna slå på det och kolla om fordonet är besiktigat, skattat, påställt, ej stulet.

Det var den primära orsaken till att det inte "får" förekomma mindre tydliga "hemmagjorda" skyltar.

nä jag skrev innan att där finns andra allvarligare saker såsom rattfylleri.

Last edited:
vill man prompt ha skyltbelysning så kan man ju borra ett litet hål i en hörna på skylten och fälla in en minibelysning, typ LED eller ngt. vill man sedan slippa diskussionen om att man inte får sätta ngt på skylten kan man väl göra lampan till en fästanordning? :D

Men du åker ju zx10?
hon åker 2006a, den ser inte ngt vidare ut, det kan jag hålla med om...:tuttar

vill man prompt ha skyltbelysning så kan man ju borra ett litet hål i en hörna på skylten och fälla in en minibelysning, typ LED eller ngt. vill man sedan slippa diskussionen om att man inte får sätta ngt på skylten kan man väl göra lampan till en fästanordning? :D

hon åker 2006a, den ser inte ngt vidare ut, det kan jag hålla med om...:tuttar

jag som kör den, jag som ska älska den! att säga att en hoj är ful är ju en åsikt som man är berättigad till men det är inte ens lönt att starta en diskussion. Det är som att säga att någons barn är fult, mamman lär, trots dess utseende, tycka den vara vacker. Förstår ni hur jag menar?

Min hoj är mitt barn, det enda barn jag någonsin kommer att få! :)

jag bara härjar lite....:D

men om du vill diskutera modeller till korna kommer hem så besök zx-10r.net...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!