Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*Chriss* skrev:2438996hur som helst så borde det bli en markant skillnad i vindfång när man behöver sätta en regplåt ovanför främre hjulet.. på längden sådär. Det bör väll ändå tas i beaktning att en sådan egenskap kan vålla fler högfartsolyckor / ?
Helldriver skrev:2439486Visst fan, det blir ju skitjobbit att köra 300 km/h på essingeleden när det rycker och drar i framplåten,![]()
Aviation skrev:2416353Annars en kortege igenom Sverige o ta med sig varje kamera och lägga på vätterns botten. Får man se lite natur och umgås och åka lite hoj under tiden
Peterlan skrev:2398052Lyssnade just på nyheterna i P3, och där sa dom att det (troligen?) blir lite nya regler för motorcyklar, b.l.a skulle det bli obligatoriskt med helljus på dagen och nummerplåt fram. Helljus kan jag gå med på, men hur tusan placerar man en nummerplåt fram på en modern hoj?
RwE skrev:2444713Betyder detta att man även behöver ha nummerplåt bak nu då???
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med!Chii skrev:2444729men tror ni på detta själv eller? som enda land i världen![]()
FET chans![]()
SMC's avrostningskurserbellmobile skrev:2451146Mitt förslag skulle va att låta dessa som fått sitt mc-kort "på köpet" gå en dagskurs och lära sig bromsa och göra undanmanöver runt koner på ett säkert ställe utan trafik.
Det kanske skulle kunna spara liv!!!???
Afterburner skrev:2450268... Har ni sett avsnittet i top gear där de snackar om statistiken före och efter kamerorna? I princip samtliga områden där kameror hade sats upp hade antalet olyckor ÖKAT pga billisterna inte fokuserade på körning, utan att bromsa in vid varje kamera...
Tristan skrev:2398893Tycker nog att man inte ska överdriva nyttan med helljus, det är ingen garanti för att du ska bli uppmärksammad på rätt sätt. Jag körde mycket med helljus i början men efter att jag började reflektera över hur motorcyklister med helljus syns när jag ikläder mig rollen som bilförare så var jag inte lika säker längre. En hoj med helljus syns förvisso bättre, men ofta ser du just inget annat än en ljuspunkt vilket leder till att det är näst intill omöjligt att bedöma avstånd och hastighet. Ska man anta att alla hojar ligger i 150+ i 70-korsningen för att vara på den säkra sidan?
Appropå att synas. I många länder är det lag på att en mc-förare ska ta på sig en skyddsväst så fort han eller hon stannar vid vägkanten. Tar man sig över sundet till England så inser man snart att det är fler som kör med signalfärgade skyddsvästar än med helljus.
Lite funderingar så här efter lunch. =)
duc_Sam skrev:2458464Är inte idé nr2 med kamerorna att mäta snitthastigheten mellan skåpen för att kunna bötfälla på det också? För att undvika gasa-bromsa-beteendet som gäller idag och kanske förbättra statistiken Afterburner skriver om.
Nu tänkte jag alltså att idé nr1 var att mäta hastigheten just vid passeringen och bötfälla för det. Kanske är idé nr1 att förstöra för oss alla?Ja, jag vet inte.
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |