Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
nej..HanneZ skrev:Är inte pulverlack 2k?
sprödare?. svenska tack..HanneZ skrev:Ok, men är inte pulverlacken sprödare än en vanlig lack?

Hårdare då, spricker lättare.philsson skrev:sprödare?. svenska tack..![]()
jo det är sant men det finns även olika typer av pulverlack. Viss pulverlack är "segare" och spricker inte så lätt. Risken för sprickor ökar desto tjockare skiktet är. Börjar de väl spricka så är de inte bra.HanneZ skrev:Hårdare då, spricker lättare.
Men vanlig 2k lack är trots allt ömtåligare än pulverlack. Tror att ett bra gjort pulverlacksarbete på en ram är helt klar att föredra framför 2k lack på en ram. Och som tidigare sagt är det mycket billigt.tål inte bensin!.hållundan skrev:Hammarlack roxx!

euromange skrev:VAD kostar det att pulverlacka alt 2K-lacka ram respektive fälgar CA?? Mellan tummen och pekfingret...
SkogsOlle skrev:Det negativa med pulverlack är att du lär få byta alla lager etc då dessa blir ordentligt upphettade i torkungnen.
/olle
Chronic skrev:Nu händer det ju inte så ofta att sporthojsägare målar ramen, men inom Proffschopperbyggarvärlden våtlackeras ramarna oftast. Kolla gärna MCM
( tidning ) och deras faktarutor till byggena.
Och när jag säger ofta menar jag egentligen ALLTID. Och dessa byggen betalar folk 250.000-600.000,- för så jag kan bara anta att våtlack är bäst/snyggast.
Hornet_600 skrev:Men...OCC (Orange County Choppers) man ser på TV så pulverlackar dom helst verkar det som.
SkogsOlle skrev:Personligen tror jag det beror på vilken typ av lackeffekt de vill ha på ramen som avgör. Skall den vara enfärgad= pulverlack. Men skall det vara flames, flakes, inlägg etc så är det nog 2k som gäller.
Bara en fundering
/o
euromange skrev:Antingen får man väl plocka ur dessa innan eller så får man sabba budgeten med nya... det löser sig![]()
Men lagerbanorna i styrhuvudet vill jag helst INTE ta loss.

|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife