Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
för att du har massor med packboxar mm. vad vet jag.. jag hade inte gjort det.AleX skrev:För att?![]()
philsson skrev:för att du har massor med packboxar mm. vad vet jag.. jag hade inte gjort det.
Jabben skrev:Ska riva motorn i vinter, lacka medan den är isärplockad eller när den är ihopsatt?
Jabben skrev:Ska riva motorn i vinter, lacka medan den är isärplockad eller när den är ihopsatt?
andersbrink skrev:Det finns bara en enda viktig sak att komma ihåg, låt INTE ett enda blästerkorn komma i närheten av din motor. Inte ens om du låter ultraljudstvätta den kommer den att bli 100 ren från blästersand.
andersbrink skrev:Det finns bara en enda viktig sak att komma ihåg, låt INTE ett enda blästerkorn komma i närheten av din motor. Inte ens om du låter ultraljudstvätta den kommer den att bli 100 ren från blästersand.
håller inte med.. har hört förfäliga historier om just detAleX skrev:Maskerar man dem ordentligt så e de ingen fara.. värre e de om du slipar men inte maskerar....
Och om man plockar ner motorn så e de hur simpelt som helst
Jabben skrev:Jaha hur ska jag göra nu då?
River motorn i molekyler, sen då? färgborttagning av något slag eller?
Är pulverlack att föredra?
blom skrev:håller inte med.. har hört förfäliga historier om just det![]()
gsxr1200 skrev:Före och efter.
matte_mannen skrev:Blir riktigt snyggt det där! En helt ny och fräsh look. Blir själv sugen på att lacka om minigixxer motorn nu när den kommer i fighterkostym...
men...
1. Hur noga är du med att slipa? Min är ju delvis luftkyld och det blir ju ett hästjobb att slipa mellan alla fykflänsar...
2. ska man täcka cylinderfots- och topplockspackningen? ja menar, kan dom skadas av lacken?
3. Du kör med spruta och 2- komponentslack antar jag, vilken temp bör färgen klara, är det samma som till avgassystemet alltså 600 grader, vilken fär kör du?
tacksam för svar!
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT