Lördags kväll/natt rök kortet igen:(

tIgGeR skrev:
Ok....... så det är upp till var och en att tolka lagen efter eget tycke?

japp, med insidan. Om du inte har något bättre att komma med, så är det nog så man måste göra :fakta

Om jag inte har något bättre att komma med?

Låt mig se....... ditt argument som du är så stolt över är att alla kan tolka lagen efter eget tycke? Det innebär att vi inte behöver ha några fängelser, då alla som sitter där har rätt att vika av från det som är tillåtet?
Eller är det bara vissa människor som får tolka?

Ni som "klagar", varför kör ni inte 125:a?? En sån går ju 110 och det räcker ju på våra vägar! 125:orn är lättare, billigare i alla avseenden och mindre stöldbegärliga än tunga hojar. Så VARFÖR kör ni runt på tunga hojar om ni ändå aldrig kör fortare än 110??? Verkar lite dumt tycker jag...

Låt mig se....... ditt argument som du är så stolt över är att alla kan tolka lagen efter eget tycke? Det innebär att vi inte behöver ha några fängelser, då alla som sitter där har rätt att vika av från det som är tillåtet?

Knappast så han menar, det fattar du nog också......... Alla lagar behöver inte alltid vara korrekta, bara just för att "det står så i lagen", vill man hårdra det kan man göra en liknelse med nazi- Tyskland, där en sjuhelvetes massa konstiga regler var i bruk och likafullt så kunde man även då resonerat som så att "men det står ju i lagen och lagen är till för att följas, annars blir det anarki!". En lag behöver inte vara korrekt för att den står skriven i en bok, varken ur ett moraliskt, humanitärt eller annat perspektiv. Om vi haft en Gud som skrivit lagarna visst då kan man säga "alla skall följa lagen, för den är rätt, punkt". Nu är det inte så. Dom som skrivit regler och lagar är inte ofelbara. Sen blir det väl (som samhället ser ut idag) svårt att leva i en värld där allt är tillåtet.. Man behöver ju bara titta tillbaka 50 år och se hur lagar totalt har förändrats och att vad som Då uppfattades som "rätt" och "fel", idag i många fall, helt omtolkats och förändrats. Likaså är dagens lagar knappast i någon mån "korrekta" sett ur ett framtida perspektiv. Och om civilisationen går framåt och utvecklas (vilket vi vill hoppas) så kommer framtidens lagar att vara mer korrekta än dagens..

Mattias skrev:
Ey! Bara krümma snubbar bor på Hammarbyhöjden! Dissa oss och dööööö, jasvär.

PRECIS!!
Och här på Hammarbyhöjden ställer vi upp för varandra! Så om någon blir av med körkortet så ställer dom "den" :rolleyes: andra upp och skjutsar gratis, vilken tid på dygnet som helst ska ni veta!!

Annars blir man utesluten ur Hammarbyhöjden Riders omedelbart :fakta

:)

Teo skrev:
Jag får tebx mitt om 2 V!!! Yehoo!

Haha, ja för fan samma här!
Nästan så att om vädret bara håller i sig då kommer jag ta en sista repa i samband med återinförandet av körkort.
Har dock inte skickat in handlingen för att få ett nytt, inte heller delgivandet är inskickat. Hmm måste styra upp det där snart tror jag.

//Fredda

Silwer skrev:
tex på att ta fast offroadhojar utan skylt som kör över skog och gräsmattor, där ska det vara stenhårda nypor av grilljerat järn.

Vill du ha en snigel på ögat?

triple skrev:
japp, med insidan. Om du inte har något bättre att komma med, så är det nog så man måste göra :fakta

Min insida ser inte ut som din insida, John Ausonius insida såg troligen ut på ett tredje sätt.. Så kan vi ju inte ha det..

/B

Nisse Järnet skrev:
Ni som "klagar", varför kör ni inte 125:a?? En sån går ju 110 och det räcker ju på våra vägar! 125:orn är lättare, billigare i alla avseenden och mindre stöldbegärliga än tunga hojar. Så VARFÖR kör ni runt på tunga hojar om ni ändå aldrig kör fortare än 110??? Verkar lite dumt tycker jag...

Nu talar jag för mig, men jag klagar inte på att någon kör för fort. Det jävliga är att man inte kan ta det som man förtjänar.
Jag kör också för fort, jätteofta. Jag lovar att jag inte ska spy galla över polisens felprioriteringar när de tar mitt kort.

Förresten så går inte XT:n så jävla fort heller.

Gustav1 skrev:
Nu talar jag för mig, men jag klagar inte på att någon kör för fort. Det jävliga är att man inte kan ta det som man förtjänar.
Jag kör också för fort, jätteofta. Jag lovar att jag inte ska spy galla över polisens felprioriteringar när de tar mitt kort.

grejen är väl den att vi som kallar polisen för grisar och sånt inte tycker att vi har förtjänat något straff när vi åkt för fort. det känns liksom inte som att man har gjort något olagligt.
att gå in i en butik och snatta fem godispåsar känns som ett lagbrott, men att köra lite för fort på en raka när det inte finns en enda person i närheten förutom grisarna känns inte som ett lagbrott.

Silwer skrev:
tex på att ta fast offroadhojar utan skylt som kör över skog och gräsmattor, där ska det vara stenhårda nypor av grilljerat järn.

men det där är ju min absoluta favorithobby. varför ska man bli så straffad för det? jag smiskar runt med min 250 cross precis var jag vill och det känns inte nå farligt för omgivningen.

du som startade den här tråden.. kommer inte ihåg vem det var.. varför ska du köra moppe? du kan väl bara smattra runt på din motard. för det första så är chansen fruktansvärt liten att du blir stoppad och för det andra är det ultralätt att smita från snutbilar med en motard i stan.

Last edited:
Gustav1 skrev:
Men det är det ju.

enligt lag ja men det känns inte som att det är det. jag har svårt för att acceptera att bli straffad för något som jag inte tycker är fel.

det är som i någon stat i usa. där är det förbjudet att gå runt med en glass i bakfickan!!! om du gick runt med en daimstrut i bakfickan då och fick 2000kr i böter för det, skulle du då tycka att du förtjänat dessa böter? njaaaaaaa....

Gustav1 skrev:

förbannade knutte!!!!!!!!
Jag är så arg så jag är arg!!!!!!!!
Du klagar inte säger du, men fort kan du åka på din XT.
Jäkla halvmoral.

och du BMWbengt du skulle ha en hurring så huvve flög av dig som en vingmutter.

Last edited:
bmwjohan skrev:
enligt lag ja men det känns inte som att det är det. jag har svårt för att acceptera att bli straffad för något som jag inte tycker är fel.

det är som i någon stat i usa. där är det förbjudet att gå runt med en glass i bakfickan!!! om du gick runt med en daimstrut i bakfickan då och fick 2000kr i böter för det, skulle du då tycka att du förtjänat dessa böter? njaaaaaaa....

Jag hade väl helt enkelt gett fan i att ha glassjäveln i fickan. Där smälter den ju dessutom.

Silwer skrev:
förbannade knutte!!!!!!!!
Jag är så arg så jag är arg!!!!!!!!
Du klagar inte säger du, men fort kan du åka på din XT.
Jäkla halvmoral.

Äh. Fixa till din offroad nu för helvete. :fakta

SpeedAbuser skrev:
Inse att hastighetsskyltarna faktiskt sitter där av en anledning!

Håller med dig till 100%, MEN... Dom sätter begränsar hastigheten till när vägen är trafikerad. Dvs, '''på den här vägen är det mycket trafik, där sätter vi 70'''. Men klockan 0300 på en söndag är det oftast inte befogat att ha en hastighet som är satt med dessa parametrar...

Tycker vägarna vore datastyrda... Ju fler bilar desto långsammare, ju färre desto högre hastighet....

:fatta!

Edit: det märks att jag bara sovit 3 timmar dom senaste dagarna eller hur.... Hatar mitt jobb.................... :notme

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park