Rammstein
Bättre fly än illa fäkta.
Emmi skrev:Moppelicens tar du (tillsammans med alla 15åringar) hos körskolor eller hos vissa hojhandlare.
Ja, man vill ju inte åka dit för olovlig körning eller nåt liknande

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Emmi skrev:Moppelicens tar du (tillsammans med alla 15åringar) hos körskolor eller hos vissa hojhandlare.
kjellf skrev:Alla som bor i Stockholm vet att Söder är krogområdet nummer ett. Finns det krogar så finns det också onyktra och då speciellt natten mellan lördag och söndag.
KjellF
Speedy skrev:Sunkigt!
Det är 50 på den omtalade sträckan, 2 körfält + bussfält, räcke till cykel- och gångbana samt betongsuggor till mötande körfält...
50 är INTE fort där...
Ett tips till alla i stockholmstrafiken; aspiranterna är hos trafiken för närvarande, därför ser vi en enorm ökning av övervakningen, ta det vackert!![]()
Jag visste om att dom stod där, därför torskade inte jag, men visa mig den som kör i 50 där, det gör inte ens min morsa!!!![]()
Men om det nu är bestämt att 50km gäller inom tättbebygt område så är det väl bara att rätta in sig i ledet, eller ta böter utan att gnälla.
Mattias skrev:Eeeh... Annars kan man ju försöka hålla hastigheten. Hur kul är det att åka fort på de där vägarna ändå?
bippen skrev:Oavsett fartgräns får du hålla med om att det är svårt att hålla 50 på en nära 2 km lång spikrak nerförbacke i tre filer med motorvägstandard.
Nu börjar den där j*vla moraldiskussionen igen! Va fan har det med moral att göra om man tycker att det är förjävligt att köra för fort på 50-sträcka? Måste man hata snuten bara för att man åker sporthoj? Jag råkar på trafikpoliser varje vecka i mitt jobb som yrkeschaufför, och större delen av dom är kunnigt folk som bara gör det vi, staten dvs alla svenskar betalar dom för: övervakar trafiken. Kan man inte följa trafikreglerna ska man inte gnälla! Lägg ner skitsnacket om grisar o dyl, det är bara löjligt. Sluta att se trafiken som en lekskola där det är OK att bete sej olagligt! Det råkar vara min och många andras arbetsplats, tänk på det!Zana skrev:
Fan va alla är moralkärringar här på sh nu för tiden... Finns det något annat forum där man inte bli ihjälhackad bara man öppnar käften? Jävligt trista attityder....![]()
På skattsedelnSilwer skrev:jasså är det ni som betalar för trafikbevakningen, jag har ofta undrat.
Var betalar man för bovhaffningen då?
Låt mej säga en annan sak: Det är en helt annan diskussion! Det vi diskuterar är hur hemska moralkärringar vi är som inte tycker ett dugg synd om fortkörare.triple skrev:Även ni som gnäller på att det inte är polisens fel att man kör för fort o.s.v måste ju iaf hålla med om att polisen bevakar fel ställen!
Jag vet inte hur detta ställe ser ut men i Göteborg gillar dom att stå t.ex. genom Lundbytunneln på kvällstid. Det är 70 där vilket kan vara motiverat på eftermiddagen när det lätt blir köer där och man ser dåligt i vänster körfält eftersom det svänger vänster. Men på kvällen är det få bilar där och inga köer och man kör i höger körfält. Men när står polisen där??? på kvällen! eftersom det skulle bli jobbigt att stå där på dagen. Det stavas f-e-l-p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g!
Eller på Götaälvbron: där har man sikt på 500m ÅT ALLA HÅLL! Men där är 50 och lätt att stoppa bilar på avfarten. Dessutom finns det inte en käft där, bara bilar! Så varför 50, jo enkla pengar! Hur har vi lärt oss att det stavas? f-e-l-p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g!
Det är okej att polisen kollar ställen med hög olycksstatistik, dåliga korsningar eller där det rör sig mycket folk, men öde platser med bra sikt luktar bara enkla pengar för polisen. Vad händer vi tappar förtroende för polisen (nja inte 30-på-motorväg-förespråkarna men vi vanliga)
Låt mig säga det en gång till: f-e-l-p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g!
Nr:18 skrev:Nu börjar den där j*vla moraldiskussionen igen! Va fan har det med moral att göra om man tycker att det är förjävligt att köra för fort på 50-sträcka? Måste man hata snuten bara för att man åker sporthoj? Jag råkar på trafikpoliser varje vecka i mitt jobb som yrkeschaufför, och större delen av dom är kunnigt folk som bara gör det vi, staten dvs alla svenskar betalar dom för: övervakar trafiken. Kan man inte följa trafikreglerna ska man inte gnälla! Lägg ner skitsnacket om grisar o dyl, det är bara löjligt. Sluta att se trafiken som en lekskola där det är OK att bete sej olagligt! Det råkar vara min och många andras arbetsplats, tänk på det!
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |