Löpare: Suunto, Polar eller Garmin?

Jag köpte en Polar RS200sd (min andra Polar) som jag varit grymt nöjd med. Men nu när jag kollat på Garmins Forerunner är jag inte nöjd längre.
Haha, du är bara sååå ute, RoLLER :arsele :pannkyss

Jag har funderat på Lidingloppet men jag tror jag avstår efter att ha sprungit S:t Eriksloppet i år. 3 mil terräng blir fööör mastigt. Eventuellt att man startar i 15 km varianten. Men det känns inte som riktiga Lidingöloppet. Nästa lopp jag e anmäld till e Hässelbyloppet.

ok jo 3mil kommer bli långt...hur gick S:t Eriksloppet då? vad har du för tidsmål till hässelbyloppet?
nån som har sprungit tjurruset?
verkar vara ganska krävande=) får väl bli nästa år kanske...

ok jo 3mil kommer bli långt...hur gick S:t Eriksloppet då? vad har du för tidsmål till hässelbyloppet?
nån som har sprungit tjurruset?
verkar vara ganska krävande=) får väl bli nästa år kanske...

Jorå... målet va att klara S:t Eriksloppet och det gjorde jag. Även fast tiden suxxade på vrövv! :mad: Men va f-n, jag e nöjd :)

Målet med Hässelbyloppet e.... pfftjaaa.... 55 minuter. Jag är tjock och långsam! :öl

Jag har kikat lite på tjurruset och det verkar va ett kul lopp, och 10 km är inte speciellt långt. Men jag tror att det e aptufft. Säkert ingenstans man får återhämta sig och bara flyta på. Så jag passar på det loppet i år också. Lyckas jag bli 10 kg lättare så ställer jag upp 2008. Då ställer jag upp i Lidingöloppet också, thats a promise! :tummenupp

Jorå... målet va att klara S:t Eriksloppet och det gjorde jag. Även fast tiden suxxade på vrövv! :mad: Men va f-n, jag e nöjd :)

Målet med Hässelbyloppet e.... pfftjaaa.... 55 minuter. Jag är tjock och långsam! :öl

Jag har kikat lite på tjurruset och det verkar va ett kul lopp, och 10 km är inte speciellt långt. Men jag tror att det e aptufft. Säkert ingenstans man får återhämta sig och bara flyta på. Så jag passar på det loppet i år också. Lyckas jag bli 10 kg lättare så ställer jag upp 2008. Då ställer jag upp i Lidingöloppet också, thats a promise! :tummenupp

härligt känsla att bara ta sig runt första gången ju! tror också att tjurruset är ett riktigt tufft lopp fast säkert roligt! om jag inte får för mycket avsmak på lidingöloppet iår så ställer jag nog upp nästa år också! kanske dra igång SH mästerskapen till nästa år?!:D

Den där Garminen ser ju riktigt rolig ut, jag som ska försöka satsa lite på cykling nästa år vill ju ha någonting för att hålla koll på tider och sträckor. Visar den hastighet och räknar ut medelhastighet och sådant? Hur länge klarar den sig på batteriet om man drar iväg på lång landsvägscykling?

Den där Garminen ser ju riktigt rolig ut, jag som ska försöka satsa lite på cykling nästa år vill ju ha någonting för att hålla koll på tider och sträckor. Visar den hastighet och räknar ut medelhastighet och sådant? Hur länge klarar den sig på batteriet om man drar iväg på lång landsvägscykling?
Den visar i princip allt!
Drifttid: 10 timmar vid normalt användande

Annars finns det 2 speciellt utvecklade enheter för cykling
http://www.garmin.se/productlist_alt1.aspx?pageid=2966

Idag fick jag beskedet från min leverantör att apparaten är restad hos Garmin själva. Det är väl alla ni andra sporthojare som hann före antar jag :)

Fan, jag borde få spons från Garmin för att ha startat den här tråden.

Den visar i princip allt! OCH JAG VILL SÅ VÄLDIGT GÄRNA HA DEN MEN JAG ÄR EN SNÅL SMÅLÄNNING SÅ JAG MÅSTE BEKÄMPA MIN NATURLIGA SNÅLHET I MINST EN VECKA TILL INNAN JAG SLÅT RILL!!½!1!1
Kom igen nu, Martin! Du vet ju att du kommer att köpa en. Dra itne ut på plågan. Gör det!

Världsmarknadspriserna på mjölkprodukter har stigit kraftigt på sistone, så du har ju råd!

Jaja, förlåt då :mad:

Håll koll på den här tråden. Vi kommer att lägga upp våra rundor, jättefint uppritade på Google Earth-kartor. Det blir säkert lika roligt för dig som för oss att läsa och diskutera tider, pulser, höjdkurvor osv :arsele :D

:tummenupp första gången du ska springa? blir första för mej sen är klassikern klar! får hoppas förkylningen hinner ge sig....

Na, andra gången. Gjorde klassikern -05, men i år så skippar jag cyklingen o simningen. Cyklingen bara kallt o drygt och simningen bara menlöst.

Jaja, förlåt då :mad:

Håll koll på den här tråden. Vi kommer att lägga upp våra rundor, jättefint uppritade på Google Earth-kartor. Det blir säkert lika roligt för dig som för oss att läsa och diskutera tider, pulser, höjdkurvor osv :arsele :D
Äh, så länge jag är snabbare än er så spelar det inte så stor roll :FU

En GPS skall ha " SiRFstarIII" mottagare - annars klarar den inte av att ta emot satellitsignalerna i skog och bebyggelse med höga hus.

Garmin har bytt leverantör av mottagare så frågan är hur bra deras nya GPS:er blir...

Njae det är nog för inomhusträning.
Kaloriberäkning behöver du ingen footpod till.

Självklart, en gps-mottagare klarar sig inte jättelänge på ett batteri.

Jag är inte säker men jag tror att 305:an klarar ca 10 timmar utan laddning. Osäker på om det gäller kontinuerlig användning men jag tor det.

Edit: tips på en bra träningsdagbok på nätet som jobbar på att göra en funktion där man kan få in gps:data i dagboken: http://www.shapelink.com

.

Last edited:
Jag är inte säker men jag tror att 305:an klarar ca 10 timmar utan laddning. Osäker på om det gäller kontinuerlig användning men jag tor det.

Edit: tips på en bra träningsdagbok på nätet som jobbar på att göra en funktion där man kan få in gps:data i dagboken: http://www.shapelink.com

.

Tack för tipset! Verkar vara en bra sajt!

Ja jag är reggad där också... men det är dåligt med spammande i forumet! :)

Så om några sporthojare reggar sig där så lär forumet ta fart också :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...