Se filmen "Sicko" och inse att vi har det bra, alternativet är inte roligt!
Ännu en som gått på fettot Moores vinklade skrämselpropaganda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dock så anser jag att vi tar emot en för stor andel invandrare, vi bör inte ta emot fler än vad vi kan integrera, för allas trevnad
Det finns fler länder än sverige som man kan söka asyl i, Finland tex som inte tar emot mer än någon hadnfull mängd invandrare varje år borde skämmas och skärpa till sig, det är lika mycket deras som vårat humana-ansvar att hjälpa utsatta, förföljda och människor i nöd.
Ingen tjej som är sugen på att avla?![]()
Kan tom erbjuda 60% av bidragen till dig.![]()
+ att du får betala 100% underhållsBIDRAG![]()
Det är väl snart vida känt att folk på Arabiska halvön inte tar i andra afrikaner än egyptierna med tång ens.
Jag har fyra barn under 11 år. Inte fasiken får jag 19 393 i månaden!!! Man kanske ska sparka ut gubben...![]()
Jag har fyra barn under 11 år. Inte fasiken får jag 19 393 i månaden!!! Man kanske ska sparka ut gubben...![]()
Precis.....OM det hade varit så...
Men nu är det dags att öppna ögonen....
19 393 kronor i månaden lär man iofs inte bli fet på som ensamstående med fyra ungar, så beloppet som sådant tycker jag inte är så mycket att säga om. Barnbidragen delas ju för övrigt ut till alla, oavsett behov, och tanken med det är väl att inte de som väljer att skaffa barn ska behöva bära hela den ekonomiska bördan med att avla fram en ny generation skattebetalare.
En ny generation skattebetalare? Tillåt mig småle...
Jag skulle vilja säga: En ny generation bidragstagare! Enda gången vi kommer att få in en krona på vissa personer är när vi lägger skatt på att tugga kat... Men dom kommer ju bara att fortsätta att smuggla in det, så inte ens det funkar!
Sen kan man ju ifrågasätta om det är ett bra system där man kan producera ungar utan att ha ekonomiska möjligheter att föda dem? Själv tycker jag att det är åt helvete!
Det vore bättre att skattebefria låginkomsttagare/nollinkomsttagare än att ge dem bidrag, då skulle man tvinga folk att jobba samtidigt som det skulle bli billigare för företagare att anställa dem. Sen kan man ju diskutera om någon som tex tjänar 500lax om året överhuvudtaget är i behov av tex barnbidrag. Jag anser att dom inte är det... Det finns massor som skulle behöva ändras i allas vårt älskade Sverige, men ingen vågar säga det... Än mindre göra det!![]()
Sen kan man ju diskutera om någon som tex tjänar 500lax om året överhuvudtaget är i behov av tex barnbidrag.
Finns det inget inkomsttak för barnbidrag? Isf kan man ju ifrågasätta varför man inte får tjäna mer än xxx kkr för att få studiebidrag där det åtminstonde krävs mer motprestation än att bli gnuggad mot en madrass...![]()
Finns det inget inkomsttak för barnbidrag? Isf kan man ju ifrågasätta varför man inte får tjäna mer än xxx kkr för att få studiebidrag där det åtminstonde krävs mer motprestation än att bli gnuggad mot en madrass...![]()
Sorry mannen!! Ingen max inkomst på barnbidrag.... Börja jucka om du vill ha gratis pengar....![]()
Jag tycker det här är rätt. 19393 kan låta som mycket pengar, men för fem personer?
Hör bestens vrål eka vilt slå hål
Genom märg, ben och betong
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |