Lönsamt med barn!

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Där tycker vi exakt lika!! Till skíllnad från att jag tycker samma fast om moderaterna.
Personligen är jag villig att betala MER i skatt för att jag bryr mig om de som har det sämre ställt än mig. Nuvarande regering kastar bort skatteintäkter så att ex fina områden i Stockhom kan få skattelättnader, gåvoskatten togs bort helt och hållet. Men skatt på försäkring för att vi själva skall finasiera "våra" trafikskador kan de fixa:tummenupp Trots att storlögnaren Hägglund till och med deklarerade i en paneldiskussion att sjukvården finansieras via skattsedeln..synd att inte de "brände" på honom..
De flesta är trots allt INTE bidragsfuskare! Hur mycket myglas inte "Vit" städhjälp som jobbar mera "svart" än vitt...för att inte tala om vårdnasbidrag på 3000 kr som är som klippt o skuret för höginkomsttagares "lyxhustrur" skall kunna inkasso 3000 kr extra fickpengar per månad.

Hur många höginkomsttagare väljer att avstå från barnbidrag? De som tjänar ex 200 000 kr per månad, skall inkassera barnbidrag varje månad, i mina ögon är det rent "bidragsfusk" oxå!! Men tror ingen regering alls oavsett färg skulle inkomstbepröva barnbidrag, skamligt!! Tycker inte man kan gnälla på någon som får barnbidrag, socilabidrag, sjukbidrag etc etc, så läng folk som tjänar MILJONER per år kan lyfta BARNBIDRAG utan att nån ens rycker på axlarna för det..

Japp, borgarna/aliansen fick ett försök till vid makten, men jag förvånas hur illa de förvaltar sin chans som så många ggr förr så de ryker till nästa period.

Tänk att man ändå kan tycka så lika, fast olika! Var och en blir salig i sin tro:D

Fy fan vad Robin Hood bästa vore om vi var en stor grå massa ingen ide att vara företagsam i din värld alla ska ha det lika bra oavsett ambitionsnivå :mad: Om man mot förmodan skulle kunna jobba sig upp på den ekonomiska stegen och tjäna en slant eller två så ska man alltså avstå från välfärden som man skattat fram med sin höga inkomst:tummenupp .Nä ge fan i mina pengar era jä..fla iglar:machinegu :finger
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Nu har jag inte läst hela tråden men.... Vad kom ni fram till? Snyltar dom jevla invandrarna för mycket eller inte?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
MEN om nu jag blir sjuk(vilket jag var för ett tag sedan) varför skall jag då straffas?

Du har svaret i ditt eget inlägg:


a)
...nu vet jag att folk myglade och gärna stannade hemma en måndag efter en hård helg etc.

b)
Tyvärr har Folk och fä tyvärr har utnyttjat systemet och glidit runt på långsemester i Usa/Asien.


För övrigt begriper jag mig inte på de socialdemokrater som hävdar att det är så oerhörda nedskärningar i sjukförsäkringar som pågår. Det var ingen dans på rosor innan man började sänka heller, 80% eller 70% av någon maxlön på runt 20.000 är inte någon större skillnad, båda är rätt värdelöst faktiskt. Och det var inte så att socialdemokraterna var i begrepp att höja någon sjukförsäkring heller så motsättningen är endast spel för gallerierna.
Vidare kan man ju passa på att fråga en livs levande socialdemokrat varför det är så gräsligt med några nedskärningar av mindre karaktär, betänk det stora starka arbetarepartiet som inte ens lyckades införa "fri" tandvård, är det värdigt ett parti som talar om solidaritet och annat trams.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fy fan vad Robin Hood bästa vore om vi var en stor grå massa ingen ide att vara företagsam i din värld alla ska ha det lika bra oavsett ambitionsnivå :mad: Om man mot förmodan skulle kunna jobba sig upp på den ekonomiska stegen och tjäna en slant eller två så ska man alltså avstå från välfärden som man skattat fram med sin höga inkomst:tummenupp .Nä ge fan i mina pengar era jä..fla iglar:machinegu :finger

Det har inget med att man jobbat sig upp i ekonomiska stegen!! Det är vad du är "född" till i de flesta fall kombinerat med stor portion tur när vissa gått in ex som företagsledare och en konjuktur har varit vid botten och vänt så de har fått det mesta gratis, det är även ryggdunkningar släkt och vänskap rena gräddfilen in i den högre hiearkin samt rövslickeri utan dess like...

Det är omotiverat varför vissa kan lyfta en månadslön som överstiger mångas årslön med råge? Och de har minnsan inte "jobbat" sig upp, enbart tur och flax, tror inte arbetargrabben Karlsson skulle kunna ha samma tur? Trots att han skött sig och varit på samma arbetsplats i 30 år och skött sitt jobb till punkt och pricka men inte blivit "uppfångad" kanske efter 10 år på sin arbetsplats och fått chansen att klättra på sin kariärstege pga sin kanske för företaget hel ovärdelige kompetens.

Kolla alla som "klättrade" sig upp pga av sin "Kompetens" förr och var så duktiga, sen misskötte de sitt jobb så totalt, så hade det varit en "normal" svensson hade de fått skakat galler, men dessa topchefer/direktörer fick avgångsvederlag på miljoner i fallskärmsavtal, eller toppjobb som landshövdingar.. det går ej motivera det heller! Nej de skulle slitits ut från sina feta rövar från stolarna och kastats i fängelset som fotfolket, men även där så gällde gräddfilen, men fin semester resterande av livet, för de flesta ville inte ha myglarna.

Nej var tog denna tråden vägen:va Lönsamt med barn hette den visst..:D
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det är omotiverat varför vissa kan lyfta en månadslön som överstiger mångas årslön med råge?

Det beror väl på vad individerna tillför företaget? Förhoppningsvis står lönen i relation till hur stor del de har i företagets vinst (iaf inom privat företagsamhet...).

Personligen har jag tillfört mer än två årslöner till företagets "bottom line" bara under det senaste kvartalet. Är jag då inte värd en högre lön än någon som bidrar en tiondel av det?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Oj vad bittra och avundsjuka vi är. Självklart kan alla ha samma "tur". Det är bara det att en del är skickligare på att "ha tur" än andra.

Jag är inte bitter, jag påtalar bara fakta! Jag för en politisk diskussion vad jag anser vara rätt och vad jag anser vara fel. Sen när någn häller vatten på kvarnen så mal jag på....:D

Vad skall jag vara avundsjuk på? Tror du det är pengarna????
Jag har allt vad man kan önska här i livet, lever ett bra liv, men tycker det finns orättvisor. Ta bara Schenströms lilla fadäs, nu kanske hon får 2 millisar i kompensation, det är "rätt" åt henne:va Det kanske det man kan kalla att man är skickligare på att "ha tur" än andra el.:rolleyes:
 
Last edited:

Kia

Guest
Varför får inte jag sådär mycket i bidrag??? :va :va I det här huset är det absolut inte ekonomiskt lönsamt med ungarna.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det har inget med att man jobbat sig upp i ekonomiska stegen!! Det är vad du är "född" till i de flesta fall kombinerat med stor portion tur när vissa gått in ex som företagsledare och en konjuktur har varit vid botten och vänt så de har fått det mesta gratis, det är även ryggdunkningar släkt och vänskap rena gräddfilen in i den högre hiearkin samt rövslickeri utan dess like...

Det är omotiverat varför vissa kan lyfta en månadslön som överstiger mångas årslön med råge? Och de har minnsan inte "jobbat" sig upp, enbart tur och flax, tror inte arbetargrabben Karlsson skulle kunna ha samma tur? Trots att han skött sig och varit på samma arbetsplats i 30 år och skött sitt jobb till punkt och pricka men inte blivit "uppfångad" kanske efter 10 år på sin arbetsplats och fått chansen att klättra på sin kariärstege pga sin kanske för företaget hel ovärdelige kompetens.

Kolla alla som "klättrade" sig upp pga av sin "Kompetens" förr och var så duktiga, sen misskötte de sitt jobb så totalt, så hade det varit en "normal" svensson hade de fått skakat galler, men dessa topchefer/direktörer fick avgångsvederlag på miljoner i fallskärmsavtal, eller toppjobb som landshövdingar.. det går ej motivera det heller! Nej de skulle slitits ut från sina feta rövar från stolarna och kastats i fängelset som fotfolket, men även där så gällde gräddfilen, men fin semester resterande av livet, för de flesta ville inte ha myglarna.

Nej var tog denna tråden vägen:va Lönsamt med barn hette den visst..:D

Du snackar skit. Och är du inte avundsjuk och bitter så är dina föräldrar det. För det där är ENDAST förbittrat vänstersnack.

ALLA har samma möjligheter. Bara olika snabbt/enkelt att ta sig dit.

Fenomenet med "svågerpolitik" finns såklart i alla samhällsklasser. Och att Carl Fredrik anställer sin brorson, istället för nått söderdrägg, i sitt privata företag skiter jag i.

Däremot, hur det funkar i många kommuner/statliga inrättningar. Snacka om att alla är släkt med alla.. Där ska det fan inte få fungera på det sättet.

Om du nu inte vill vara på golvet får du väl studera mera och/eller starta eget.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top