Lönsamt med barn!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
mm... man är så jäkla tuff om man påstår att allt Moore håller på med är lögn och kommunistindoktrinering :rolleyes:

Men nu handlar inte tråden om det amerikanska sjukvårdssystemet utan om somalierna som uppenbart inte bidrar någonting till det svenska samhället utan endast kostar och förstör :D
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Och barnen kostar ingenting så dom drar in runt 230k om året och åker jorden runt hela familjen två-tre gånger om året.



Eller? :va
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Se filmen "Sicko" och inse att vi har det bra, alternativet är inte roligt!

Dock så anser jag att vi tar emot en för stor andel invandrare, vi bör inte ta emot fler än vad vi kan integrera, för allas trevnad :)
Det finns fler länder än sverige som man kan söka asyl i, Finland tex som inte tar emot mer än någon hadnfull mängd invandrare varje år borde skämmas och skärpa till sig, det är lika mycket deras som vårat humana-ansvar att hjälpa utsatta, förföljda och människor i nöd.

Ojojojdå! Det var sannerligen originellt tänkt! :tummenupp
Det finns en lite källarfirma som brukar syssla med att ta fram siffror för vad olika länder brukar göra med folk som knackar på dörren.
http://www.unhcr.org/statistics/STATISTICS/464478a72.html

Vad ser vi här?

Flyktingar/1000 invånare under 2005:
Finland: 2,2
Sverige 8,3
Danmark 8,2
Norge 9,3
Vidare ser vi att de flesta flyktingarna till Norden kommer från forna Jugoslavien, Afghanistan, Iran, Irak och Sudan-en blandad kompott länder vi knappast har något gemensamt med och som heller inte sinsemmelan har något annat gemensamt än eventuellt att majoriteten av flyktingarna är muslimer.

Jaha, vad gör andra länder som vi gärna konkurrerar med på internationella marknaden? Sådana länder som har lika usel BNP/Capita som vi snart har?

Flyktingar/1000 invånare under 2005:
Japan 0,0
Quatar 0,1
Irland 1,7 (majoriteten från Nigera, vilket språk var officiellt språk inom statsförvaltningen i Nigeria nu igen? Facit: engelska!)
Österrike 2,6
Belgien 1,5
Singapore 0,0
Förenade Arabemiraten 0,0
Nya Zeeland 1,3
Ett land sticker ut från jämförelsen:
Saudiarabien 9,8 (å andra sidan kan ni kanske gissa vilket språk flyktingarna som kommer till Saudiarabien talar och varifrån de härstammar?)

Det är väl snart vida känt att folk på Arabiska halvön inte tar i andra afrikaner än egyptierna med tång ens. Varför?
Norra halvan av Afrika är muslimskt, borde inte oljestaterna hjälpa brödrafolken i väst?
Borde det inte vara en konkurrensfördel och inte en belastning att ta emot människor från andra kulturer som kan förena de två kulturernas fördelar till nya upptäckter?
När slutar människor räknas som flyktingar?
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det är väl snart vida känt att folk på Arabiska halvön inte tar i andra afrikaner än egyptierna med tång ens.

kan ju undra vad alla dessa öken och djungelmänniskor ska upp till kyliga Norden å göra, det borde finnas plats där nere på deras stora ytor, skicka pengar till skanska istället för att dra hit dom.
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
19 393 kronor i månaden lär man iofs inte bli fet på som ensamstående med fyra ungar, så beloppet som sådant tycker jag inte är så mycket att säga om. Barnbidragen delas ju för övrigt ut till alla, oavsett behov, och tanken med det är väl att inte de som väljer att skaffa barn ska behöva bära hela den ekonomiska bördan med att avla fram en ny generation skattebetalare.


En ny generation skattebetalare? Tillåt mig småle...
Jag skulle vilja säga: En ny generation bidragstagare! Enda gången vi kommer att få in en krona på vissa personer är när vi lägger skatt på att tugga kat... Men dom kommer ju bara att fortsätta att smuggla in det, så inte ens det funkar!
Sen kan man ju ifrågasätta om det är ett bra system där man kan producera ungar utan att ha ekonomiska möjligheter att föda dem? Själv tycker jag att det är åt helvete!
Det vore bättre att skattebefria låginkomsttagare/nollinkomsttagare än att ge dem bidrag, då skulle man tvinga folk att jobba samtidigt som det skulle bli billigare för företagare att anställa dem. Sen kan man ju diskutera om någon som tex tjänar 500lax om året överhuvudtaget är i behov av tex barnbidrag. Jag anser att dom inte är det... Det finns massor som skulle behöva ändras i allas vårt älskade Sverige, men ingen vågar säga det... Än mindre göra det! :gnissla
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sen kan man ju diskutera om någon som tex tjänar 500lax om året överhuvudtaget är i behov av tex barnbidrag.

Finns det inget inkomsttak för barnbidrag? Isf kan man ju ifrågasätta varför man inte får tjäna mer än xxx kkr för att få studiebidrag där det åtminstonde krävs mer motprestation än att bli gnuggad mot en madrass... :confused:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker det här är rätt. 19393 kan låta som mycket pengar, men för fem personer? Självklart skall alla svenska medborgare ha samma rättigheter, MEN ÄVEN SAMMA SKYLDIGHETER.


>I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller fler barn >under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har så många barn.
>En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn >födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i >barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och >försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader >för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och >utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".
 
Last edited:

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Finns det inget inkomsttak för barnbidrag? Isf kan man ju ifrågasätta varför man inte får tjäna mer än xxx kkr för att få studiebidrag där det åtminstonde krävs mer motprestation än att bli gnuggad mot en madrass... :confused:


Sorry mannen!! Ingen max inkomst på barnbidrag.... Börja jucka om du vill ha gratis pengar.... :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker det här är rätt. 19393 kan låta som mycket pengar, men för fem personer?

Det är alldeles otroligt mycket för mycket, dessutom undrar man varför alla andra varor går ner i priset om kvantiteten går upp men varor för barn går upp i pris om man gör stora inköp? Varför annars ökar barnbidraget per barn med fler barn?
 

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Yamaha XT660X -07
Hör bestens vrål eka vilt slå hål
Genom märg, ben och betong

Den ylar efter mat
från allt mindre fat
Hunger efter makt i dess sång

REF
Länge nog har vi matat vår best
Nog är nog idag
Länge nog har vi matat vår best
Nog är nog idag

Vad fäder sått
Åt barn dess lott
Mata besten och fråga ej mer
Den är gammal och vet
Dess kropp så het
Bränner allt till intet som den ser

REF
Länge nog har vi matat vår best
Nog är nog idag
Länge nog har vi matat vår best
Ny tid kommer!

Kalla är dess skäl
Vill ingens väl
Blott aska och död där den gått

Låt gränsen stark
Freda får mark
Låt best ej nå frö som vi sått

REF
Länge nog har vi matat vår best
Nog är nog idag
Länge nog har vi matat vår best
Ny tid kommer!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tycker att barnbidraget är bra, det som är åt helvete är flerbarnsbonusen som infaller om man lyckas klämma ur sig extra många.
Dessutom borde det finnas ett tak vid fyra ungar.

Inte för att jag tror att någon "tjänar" pengar på att föda upp barn, dom kostar betydligt mer än man någonsin får in på barnbidrag, men mer som en markering att efter fyra ungar är det fantamig dags att lära sig hur man rullar på ett gummi...

Jag läste någonstans en uppskattning på vad ett barn har kostat fram till 18 års ålder (och lets face it, nuförtiden bor ungarna hemma långt efter som har börjat få orange kuvert från PPM) och det var inga småsummor...

Sen att vissa Somalier kanske inte lägger ut så mycket stålar på sina ungar, det är en annan sak.
Dom som bor granne med mig har satt sina ungar i arbete, dom har varsin reklamrunda...
Ungarna är dom enda i familjen som arbetar, även om det förmodligen är deras föräldrar som står på anställningen hos svensk direktreklam (för jag betvivlar att dom anställer 10 åringar)
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag tycker inte man ska betala hög skatt eller få bidrag för att man är värdelös.

Men faktum är... trumvirvel... fattigdom föder kriminalitet.

Matar man tigern så slipper man bli uppäten.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top