Lönsamt med barn!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är alldeles otroligt mycket för mycket, dessutom undrar man varför alla andra varor går ner i priset om kvantiteten går upp men varor för barn går upp i pris om man gör stora inköp? Varför annars ökar barnbidraget per barn med fler barn?

20000/5=4000

Iofs bara en hyra att betala, men resten?

Skulle du klara dig på 4k/månad om hyran var betald?

Fan vet. Du kanske skulle skaffa fyra gangsta kids så att du fick 20k istället ? :D :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
20000/5=4000

Iofs bara en hyra att betala, men resten?

Skulle du klara dig på 4k/månad om hyran var betald?

Fan vet. Du kanske skulle skaffa fyra gangsta kids så att du fick 20k istället ? :D :D

Men vänta nu, stopp och belägg. Hur räknar du?
De 4000 per barn är inte till dem personligen att bränna och de lär inte delas jämnt mellan mamma och fyra barn.
Skulle tro att ungen fär kläder för någon hundring och mat för max en tusing och sedan är resten till mamman, men där ingår ju hyra bl.a. så ditt antagande att det blir 4000 kvar stämmer ändå inte.
Ingenting stämmer ju med ditt förbaskade sätt att rekna!!!!1 :gråta
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Jag läste någonstans en uppskattning på vad ett barn har kostat fram till 18 års ålder (och lets face it, nuförtiden bor ungarna hemma långt efter som har börjat få orange kuvert från PPM) och det var inga småsummor...

1,6 miljoner kronor lägger du från det att du köper första grejen till barnet (som då ligger i magen) till barnet fyller 18 år.
Hittar tyvärr inte artikeln just nu så kunde inte länka dig
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vahettere..... Sjelvklart får ju varje gangstakid 4000. Fassan tar 3k från varje unge så att han kan tjöpa kat och sen tar morsan resten för att tjöpa rakpermanent och andra hårvårdsprodukter 11:tummenupp

Men vänta nu, stopp och belägg. Hur räknar du?
De 4000 per barn är inte till dem personligen att bränna och de lär inte delas jämnt mellan mamma och fyra barn.
Skulle tro att ungen fär kläder för någon hundring och mat för max en tusing och sedan är resten till mamman, men där ingår ju hyra bl.a. så ditt antagande att det blir 4000 kvar stämmer ändå inte.
Ingenting stämmer ju med ditt förbaskade sätt att rekna!!!!1 :gråta
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Typiskt svenska blåögda nötter, naiva och medlidande ....det ni verkar inte ha fattat är att de inte är skilda. Mamman är INTE ensamstående. Pappan har skrivit sin adress på annat håll och bor i vissa fall kvar med familjen och hjälper fortfarande till ekonomiskt.
Känner till folk som sätter detta i system enbart för bidragsfusket! Mkt vanligt bland somalier kan jag tillägga!
Sverige är ta mig fan fantastiskt! :yoparty
Du verkar inte ha läst vad jag skrev.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
En ny generation skattebetalare? Tillåt mig småle...
Jag skulle vilja säga: En ny generation bidragstagare! Enda gången vi kommer att få in en krona på vissa personer är när vi lägger skatt på att tugga kat... Men dom kommer ju bara att fortsätta att smuggla in det, så inte ens det funkar!
Mitt uttalande om barnbidraget handlade inte specifikt om just dessa personer, som du kanske ser om du provar att läsa det igen.

Det vore bättre att skattebefria låginkomsttagare/nollinkomsttagare än att ge dem bidrag, då skulle man tvinga folk att jobba samtidigt som det skulle bli billigare för företagare att anställa dem.
Nollinkomsttagare är ju i princip redan skattebefriade, eftersom bidragen de får i regel är skattefria. Större ekonomiska incitament är bra. Ett jätteproblem med bidragsmodellen som den ser ut idag är att den ger noll incitament att ta ett lågbetalt jobb, men huvudproblemet är inte nivåerna utan avtrappningsmodellen.

Sen kan man ju diskutera om någon som tex tjänar 500lax om året överhuvudtaget är i behov av tex barnbidrag.
Det håller jag med om.

Det finns massor som skulle behöva ändras i allas vårt älskade Sverige, men ingen vågar säga det... Än mindre göra det! :gnissla
Vågar och vågar, det är väl en balansgång för att ha någon chans att bli återvalda. Lite poänglöst att fixa allt på en gång, om det leder till att sossarna kommer in igen och sabbar allt igen under nästa tre mandatperioder. Men jag tror iofs inte att vi har några partier på någon kant (vare sig i eller utanför riksdagen) som har vare sig visioner eller idéer som skulle lösa speciellt mycket av våra problem.
Sedan kan jag inte fatta hur man kan älska ett land, men alla är vi olika... :va
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Sen att somalier är det lataste som finns är väll vida känt och det tycker dom somalier som faktiskt jobbar med, pratade med en somalier en gång som jobbar me en polare till mig o han svor o tyckte att somalier va lata as som bara tuggar kat hela tiden.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
20000/5=4000

Iofs bara en hyra att betala, men resten?

Skulle du klara dig på 4k/månad om hyran var betald?

Fan vet. Du kanske skulle skaffa fyra gangsta kids så att du fick 20k istället ? :D :D

Tanken är väl inte att man ska leva på enbart bidrag? Skaffar man barn, vare sig det är ett eller fler. Ska man väl innan se till att man har medel att försörja barnet med??
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Är du på¨riktigt?? Du har inga barn va??????
Du tog det sämsta tänkbara alternativet att jämföra med. Inkomster in verses utgifter ut för barn så är man garanterat på minus! Men tror och hoppas verkligen ingen skaffar barn för ekonomisk vinnings skull..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tanken är väl inte att man ska leva på enbart bidrag? Skaffar man barn, vare sig det är ett eller fler. Ska man väl innan se till att man har medel att försörja barnet med??

Visst. Skrev ju att alla även har samma skyldigheter. Men om nu allt har gått åt pipan för en familj, ska de tvingas tills vält då?
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jajamensan, just precis :tummenupp

Hehehe! Dirlewanger från den första Nordland-skivan. :D

Minns det som igår då den kom ut... :yoparty

Det som gör en mörkrädd är ju att myndigheterna verkar sanktionera beteendet.

"Alltså låtsas man som att fifflet inte existerar, det blir vars och ens lilla hemlighet, en skilsmässa som bara socialen ska känna till."
 
Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hohooo! :-D Fan vad den här tråden har en sådan där mysigt lantlig prägel! Det börjar med en hoper unga män som tror att barn är gratis och börjar grymta till höger och helt plötsligt börjar Ultima Thule-bitar citeras som debattinlägg.

/perris
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Varför är det så att mellan Södertälje och Stockholm har jag sett runt 10 bilar stående vid sidan av vägen och faktiskt i 8 av dessa 10 fall så har det varit en afrikansk person? Många dåliga bilaffärer? eller bilhandel? :)

Jag kommer iaf rösta på moderaterna igen. Jag tycker iaf att dom FÖRSÖKER ta hand om problemet och inte göra så att bidragen är så sjukligt höga. Man ska inte bara kunna sitta på arslet och hova in så mycket pengar som heltidsarbetande jobbar och sliter för månad efter månad!!!

blir sjukt arg på sådant här... ska det någonsin tas upp på stor skala att Sverige är helt åt helvete felstyrt i alldeles för många år.

de enda som röstar på sossarna är de som inte bryr sig om sveriges framtid utan bara om sig själv och/eller blundar för vad som försigår.

det blir mindre och mindre att radda upp som man kan vara stolt över i sverige. nationalismen i det här landet är det lägsta jag iaf någonsin stött på. det är ju knappt någon i sverige vill säga eller vågar säga att man gillar sitt land... för det finns så mycket skit som syns så väl i samhället idag, som det verkar som att politikerna helt blundar för.

Där tycker vi exakt lika!! Till skíllnad från att jag tycker samma fast om moderaterna.
Personligen är jag villig att betala MER i skatt för att jag bryr mig om de som har det sämre ställt än mig. Nuvarande regering kastar bort skatteintäkter så att ex fina områden i Stockhom kan få skattelättnader, gåvoskatten togs bort helt och hållet. Men skatt på försäkring för att vi själva skall finasiera "våra" trafikskador kan de fixa:tummenupp Trots att storlögnaren Hägglund till och med deklarerade i en paneldiskussion att sjukvården finansieras via skattsedeln..synd att inte de "brände" på honom..
De flesta är trots allt INTE bidragsfuskare! Hur mycket myglas inte "Vit" städhjälp som jobbar mera "svart" än vitt...för att inte tala om vårdnasbidrag på 3000 kr som är som klippt o skuret för höginkomsttagares "lyxhustrur" skall kunna inkasso 3000 kr extra fickpengar per månad.

Hur många höginkomsttagare väljer att avstå från barnbidrag? De som tjänar ex 200 000 kr per månad, skall inkassera barnbidrag varje månad, i mina ögon är det rent "bidragsfusk" oxå!! Men tror ingen regering alls oavsett färg skulle inkomstbepröva barnbidrag, skamligt!! Tycker inte man kan gnälla på någon som får barnbidrag, socilabidrag, sjukbidrag etc etc, så läng folk som tjänar MILJONER per år kan lyfta BARNBIDRAG utan att nån ens rycker på axlarna för det..

Japp, borgarna/aliansen fick ett försök till vid makten, men jag förvånas hur illa de förvaltar sin chans som så många ggr förr så de ryker till nästa period.

Tänk att man ändå kan tycka så lika, fast olika! Var och en blir salig i sin tro:D
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag har fyra barn under 11 år. Inte fasiken får jag 19 393 i månaden!!! Man kanske ska sparka ut gubben...:rolleyes:

Gör det! :)
Ska vi byta? ;)


Men fakta: Även massa vitingar i detta land, iaf i den byhåla jag växte upp är sken-skilda. Mannen har en liiiiten etta nånstans, och bor ändå kvar hos kvinnan, som numera uppbär bostadsbidrag OCH socialbidrag till en summa som gör att familjen totalt sett har MER än innan, och detta EFTER att mannens lilla krypin är betalt!

Hur vet man då detta?

Tjaa, säg att man känner ett antal dagisfröknar, som vet att berätta att ungarna minsann inte alls bor på olika ställen, och att de själva berättar att pappa visst bor hemma.

Då har jag sagt: Men har du anmält detta fusket till soc. och polis?
MEn det har man givetvis inte...
Tyst samtycke = medskyldig?

Skit är det iaf.

Jag blir oxå arg när jag ser hur personer som jobbat, men nu är sjukpensionerade pga verkliga sjkdomar, får ut runt sex tusen per månad.
HUR i faan ska man klara sig på det?? :mad:
Det hela BYGGER ju för f-n på att dessa (om de bor själva) SKA behöva ta bidrag!

Sen hur sann den högervridna propagandan är med hur stora bidrag en invandrarfamilj får ut vet jag inte (såna flygblad brukar delas ut av ND, SD och diverse andra "sveriges väl" -partier, men rent principiellt är det helt åt fanders när man kan få MER i bidrag än man får genom ett hederligt jobb.
Detta har jag sett ett exempel på i nära vänkretsen en gång på 90-talet.

Nåväl - ni har det samhälle ni förtjänar!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Av Socialbidragsdemokraterna. För några år sedan.
http://www.skatteverket.se/skatter/gavoskatt/skalor.4.18e1b10334ebe8bc80001643.html

Välkommen till verkligheten, den känns säkert främmande. :)

Oki hade fel där, tycker inte allt vad de "Röde" gör är bra heller!
Men tycker om man tar mig själv t ex, har alltid jobbat hela med vuxna liv sedan jag varit tonåring, varit med och betalt in skatt och sörjt för att jag själv skall kunna ha en bra om jag ex blir sjuk, och att andra i samhället skall kunna leva och må bra. MEN om nu jag blir sjuk(vilket jag var för ett tag sedan) varför skall jag då straffas? Man är inte mycket värd då inte. Blir jag sjuk så skall jag sparkas och slås ned med buller och bång, kan de ta en till Karensdag för mig så gör dem det med välgärning, kan de sänka min ersättning till 75-70-65% så skrattar de för varje steg de skulle kunna sänka mig på bekostnad att de bland annat kan ha vit städhjälp, jag som är sjuk får givetsvis ha råd och ork att städa själv...! MEN jag har ju jobb så då är man lycklig och allt är bra enligt dem, men skall man bli sjuk så skall man nog helst tjäna 7 siffrigt per år. Nu har man dock en väldigt bra arbetsgivare som hjälper sina anställda så man får tillbaka för läkarbesök och recpetkvitton, som lite plåster på såren..

Det fanns en tid man kunde vara sjukskriven, utan karensdag med 100% från första dag, nu vet jag att folk myglade och gärna stannade hemma en måndag efter en hård helg etc.

Samma om man var arbetslös förr, hade man jobbat 3 månader kunde man "stämpla" 1 år för att ta ett jobb 3 månader och "stämpla" 1 år till! Tyvärr har Folk och fä tyvärr har utnyttjat systemet och glidit runt på långsemester i Usa/Asien.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top