Lönsamt med barn!

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Somaliska fädrar.

I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har så många barn.
En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Är det verkligen så här lönsamt att inte göra något.

En applåd för världens bästa land, Sverige. :klappar
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det är sen inte billigt att hushålla ungarna. Dem påstådda 19393:- lär gå åt under månaden ändå. Skulle det sen vara 4 ungar där den äldste är 16 och resten med ett eller 2 år mellanrum...ja då jävlar ska det pröjsas hobbies, nöjen, kläder m.m. Skulle inte förvåna mig om man går back ändå.

J
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
GP-artikeln skrev:
Att bara tre av tio somaliska ungdomar har fullständigt betyg från 9:an.
Att var femte ung somalisk man varit misstänkt för våldsbrott.
Att nästan hälften av somalierna hade noll i arbetsinkomst 2005.

Vilka fördommar! Näh, usch vad osvenskt det skulle vara att acceptera problemet och göra något åt saken - det är nog bättre om våra politiker fortsätter att stoppa huvudet i sanden så kanske allt bara blir okej? :rolleyes:
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
19 393 kronor i månaden lär man iofs inte bli fet på som ensamstående med fyra ungar, så beloppet som sådant tycker jag inte är så mycket att säga om. Barnbidragen delas ju för övrigt ut till alla, oavsett behov, och tanken med det är väl att inte de som väljer att skaffa barn ska behöva bära hela den ekonomiska bördan med att avla fram en ny generation skattebetalare.

Däremot finns det förstås stora problem med integrationen som gör att många människor sitter i den här situationen, som borde kunna hanteras bättre. Att det lönar sig bidragsmässigt att misslyckas med att lära sig svenska är ju exempelvis vansinnigt, och borde fixas till. Tuffare tag mot diskriminering på arbetsmarknaden behövs också.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Inte konstigt att Sverige går mot botten, man kan fan inte bygga ett samhälle på bidrag!!!
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Orkar inte ens bli förbannad, vilket jävla land vi lever i, kan inte finns något annat land med så mycke jävla bidrag som vi har.
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
SJUKT !!!:mad: :mad: :mad: Skaffar man ungar ska man fan kunna försörja dom med / UTAN BIDRAG !!!:mad:
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Urklipp från artikeln för dom som inte orkar läsa hela:
"Hederliga människor blir tjuvar, försöker stjäla från systemet, konstaterar Abdi.".

"Mannen har ibland flera fruar, han arbetar inte utan sitter på kafé eller i någon somalisk förening, tuggar kat och kommer hem på morgonen och vill tillverka flera barn. Är inte frun med på det så får hon stryk.
- När mannen inte är hemma så tar tonårspojkarna över mansrollen i familjen. Eftersom det är mannen som styr familjen får mammorna ofta ett riktigt helvete."

Varför ska man jobba när man får pengar ändå! Det kan man ju försöka att få en x x x x x x x x att förstå.. Sånt här funkar bara i det här landet.
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Varför ska man jobba när man får pengar ändå! Det kan man ju försöka att få en x x x x x x x x att förstå.. Sånt här funkar bara i det här landet.
För att den regering som ställer krav på att folk ska arbeta åker ut med huvudet före i det här landet.
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Typiskt svenska blåögda nötter, naiva och medlidande ....det ni verkar inte ha fattat är att de inte är skilda. Mamman är INTE ensamstående. Pappan har skrivit sin adress på annat håll och bor i vissa fall kvar med familjen och hjälper fortfarande till ekonomiskt.
Känner till folk som sätter detta i system enbart för bidragsfusket! Mkt vanligt bland somalier kan jag tillägga!
Sverige är ta mig fan fantastiskt! :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Varför är det så att mellan Södertälje och Stockholm har jag sett runt 10 bilar stående vid sidan av vägen och faktiskt i 8 av dessa 10 fall så har det varit en afrikansk person? Många dåliga bilaffärer? eller bilhandel? :)

Jag kommer iaf rösta på moderaterna igen. Jag tycker iaf att dom FÖRSÖKER ta hand om problemet och inte göra så att bidragen är så sjukligt höga. Man ska inte bara kunna sitta på arslet och hova in så mycket pengar som heltidsarbetande jobbar och sliter för månad efter månad!!!

blir sjukt arg på sådant här... ska det någonsin tas upp på stor skala att Sverige är helt åt helvete felstyrt i alldeles för många år.

de enda som röstar på sossarna är de som inte bryr sig om sveriges framtid utan bara om sig själv och/eller blundar för vad som försigår.

det blir mindre och mindre att radda upp som man kan vara stolt över i sverige. nationalismen i det här landet är det lägsta jag iaf någonsin stött på. det är ju knappt någon i sverige vill säga eller vågar säga att man gillar sitt land... för det finns så mycket skit som syns så väl i samhället idag, som det verkar som att politikerna helt blundar för.
 

Pips

Guest
Ingen tjej som är sugen på att avla? :tummenupp

Kan tom erbjuda 60% av bidragen till dig. :D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Typiskt svenska blåögda nötter, naiva och medlidande ....det ni verkar inte ha fattat är att de inte är skilda. Mamman är INTE ensamstående. Pappan har skrivit sin adress på annat håll och bor i vissa fall kvar med familjen och hjälper fortfarande till ekonomiskt.
Känner till folk som sätter detta i system enbart för bidragsfusket! Mkt vanligt bland somalier kan jag tillägga!
Sverige är ta mig fan fantastiskt! :yoparty

Jo, men nu förutsatte jag (fel antar jag då) att mamman verkligen VAR ensamstående och dessutom svensk. Inte för att dessa kanske är bättre...men ändå.

Nåja...OM det hade varit en skötsam familj utan fusk...DÅ hade 19 393:- inte varit mycket för en liten familj med 4 tonårsbarn, PunGt!!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
ja då jävlar ska det pröjsas hobbies, nöjen, kläder m.m. Skulle inte förvåna mig om man går back ändå.

J

Eehh... Ja, för det är massa somaliska ungdomar som kör cart, håller på med hästar, åker sverige runt på hockeyträningar/matcher osv???

Jag har ingen koll på götet, men i sthlm är det svinbilliigt att hänga i centrum!
 

Loffe

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Lidingö- Sundsvall
Hoj
Transalp 650cc, Lifan 150cc, Baotian 50cc
Se filmen "Sicko" och inse att vi har det bra, alternativet är inte roligt!

Dock så anser jag att vi tar emot en för stor andel invandrare, vi bör inte ta emot fler än vad vi kan integrera, för allas trevnad :)
Det finns fler länder än sverige som man kan söka asyl i, Finland tex som inte tar emot mer än någon hadnfull mängd invandrare varje år borde skämmas och skärpa till sig, det är lika mycket deras som vårat humana-ansvar att hjälpa utsatta, förföljda och människor i nöd.
 
Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag har fyra barn under 11 år. Inte fasiken får jag 19 393 i månaden!!! Man kanske ska sparka ut gubben...:rolleyes:
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Se filmen "Sicko" och inse att vi har det bra, alternativet är inte roligt!
Noll förmåga till källkritik. Jag skulle kunna göra en svensk variant på Sicko som upprör minst lika mycket om jag vinklade på samma sätt som Michael Moore.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top