lågfartsbanorna

LittleFriend

(._.(._.)._.)
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
HD XL883R
hej,

Undrar vad avståndet mellan konerna är på lågfartsdelarna samt hur många koner det är på de olika delarna. Anledningen är att jag misstänker att min körlärare satte ut en svårare bana än de två som gäller på uppkörningen, vilket knäckte mitt självförtroende totalt :(

jag fick tag på alla banor på vägverkets hemsida förra året.
www.vv.se kommer dock inte ihåg exakt vart dom fanns men kika runt lite.

Om du tänker på denna lågfartsdel så är det 4m.

Bifogat

• vv_2.jpg
    vv_2.jpg
    11.9 KB · Visningar: 404
  • vv_1.jpg
    vv_1.jpg
    10.4 KB · Visningar: 507
hej,

Undrar vad avståndet mellan konerna är på lågfartsdelarna samt hur många koner det är på de olika delarna. Anledningen är att jag misstänker att min körlärare satte ut en svårare bana än de två som gäller på uppkörningen, vilket knäckte mitt självförtroende totalt :(

Varför skulle körläraren göra det? :va

Hmm den bilden finns i min teoribok också men jag blev osäker på om det verkligen stämde, speciellt då jag läst så mycket om att krypkörningen ska vara extremt svårt.
Om det är 4m avstånd när man ska göra krypkörningen så ställde körläraren definitivt konerna för nära varandra. Han ställde 6 koner i rad med ca 2m avstånd mellan varje, om inte mindre...
Kanske för att jag ska lära mig ordentligt?

Hmm den bilden finns i min teoribok också men jag blev osäker på om det verkligen stämde, speciellt då jag läst så mycket om att krypkörningen ska vara extremt svårt.
Om det är 4m avstånd när man ska göra krypkörningen så ställde körläraren definitivt konerna för nära varandra. Han ställde 6 koner i rad med ca 2m avstånd mellan varje, om inte mindre...

Det skulle jag tro...

"Train hard, fight easy" - Sovjetiskt Ordspråk

Det gjorde min lärare också. När jag kunde den banan så kändes den riktiga med 4 meter emellan nästan för lätt. Men jag ansaer ju att det är bäst att träna på den banan med rätt avstånd så man kan lära sig att ta sikte på rätt åkmönster.

D e väl bara fråga läraren?? Dessutom e inte krypkörningen såååå jävla svår,gäller bara hålla tungan rätt i mun :tummenupp

D e väl bara fråga läraren?? Dessutom e inte krypkörningen såååå jävla svår,gäller bara hålla tungan rätt i mun :tummenupp

Lätt för någon med körkortet att säga :tummenupp

Insåg precis att den krypbana jag kört hade ca 2 meter mellan konerna :huvet plus att det var ca 1,5 meter vid "garagekonen" till linjen. Sjukt va lite enklare allt blev nu när man ser dom riktiga måtten :pannkyss

Hm hände samma sak för mig med, det var knappast 4 m mellan konerna typ 2 m eller mindre

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra