lågfartsbanorna

LittleFriend

(._.(._.)._.)
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Sverige
Hoj
HD XL883R
hej,

Undrar vad avståndet mellan konerna är på lågfartsdelarna samt hur många koner det är på de olika delarna. Anledningen är att jag misstänker att min körlärare satte ut en svårare bana än de två som gäller på uppkörningen, vilket knäckte mitt självförtroende totalt :(
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jag fick tag på alla banor på vägverkets hemsida förra året.
www.vv.se kommer dock inte ihåg exakt vart dom fanns men kika runt lite.
 

Toke

Guest
Om du tänker på denna lågfartsdel så är det 4m.
 

Bifogat

  • vv_2.jpg
    vv_2.jpg
    11.9 KB · Visningar: 403
  • vv_1.jpg
    vv_1.jpg
    10.4 KB · Visningar: 506

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
hej,

Undrar vad avståndet mellan konerna är på lågfartsdelarna samt hur många koner det är på de olika delarna. Anledningen är att jag misstänker att min körlärare satte ut en svårare bana än de två som gäller på uppkörningen, vilket knäckte mitt självförtroende totalt :(

Varför skulle körläraren göra det? :va
 

LittleFriend

(._.(._.)._.)
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Sverige
Hoj
HD XL883R
Hmm den bilden finns i min teoribok också men jag blev osäker på om det verkligen stämde, speciellt då jag läst så mycket om att krypkörningen ska vara extremt svårt.
Om det är 4m avstånd när man ska göra krypkörningen så ställde körläraren definitivt konerna för nära varandra. Han ställde 6 koner i rad med ca 2m avstånd mellan varje, om inte mindre...
Kanske för att jag ska lära mig ordentligt?
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Hmm den bilden finns i min teoribok också men jag blev osäker på om det verkligen stämde, speciellt då jag läst så mycket om att krypkörningen ska vara extremt svårt.
Om det är 4m avstånd när man ska göra krypkörningen så ställde körläraren definitivt konerna för nära varandra. Han ställde 6 koner i rad med ca 2m avstånd mellan varje, om inte mindre...
Kanske för att jag ska lära mig ordentligt?

Det skulle jag tro...

"Train hard, fight easy" - Sovjetiskt Ordspråk
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Det gjorde min lärare också. När jag kunde den banan så kändes den riktiga med 4 meter emellan nästan för lätt. Men jag ansaer ju att det är bäst att träna på den banan med rätt avstånd så man kan lära sig att ta sikte på rätt åkmönster.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Hmm den bilden finns i min teoribok också men jag blev osäker på om det verkligen stämde, speciellt då jag läst så mycket om att krypkörningen ska vara extremt svårt.
Om det är 4m avstånd när man ska göra krypkörningen så ställde körläraren definitivt konerna för nära varandra. Han ställde 6 koner i rad med ca 2m avstånd mellan varje, om inte mindre...
Kanske för att jag ska lära mig ordentligt?
D e väl bara fråga läraren?? Dessutom e inte krypkörningen såååå jävla svår,gäller bara hålla tungan rätt i mun :tummenupp
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
D e väl bara fråga läraren?? Dessutom e inte krypkörningen såååå jävla svår,gäller bara hålla tungan rätt i mun :tummenupp

Lätt för någon med körkortet att säga :tummenupp

Insåg precis att den krypbana jag kört hade ca 2 meter mellan konerna :huvet plus att det var ca 1,5 meter vid "garagekonen" till linjen. Sjukt va lite enklare allt blev nu när man ser dom riktiga måtten :pannkyss
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hm hände samma sak för mig med, det var knappast 4 m mellan konerna typ 2 m eller mindre
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top