Låg GI + låg kolhydrat-snacks/fika?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nån som har tips på kvällsfika/snacks med låg andel kolhydrater? Jag klättrar på väggarna på kvällarna...

En knapp näve osaltade cashewnötter kan funka om suget blir alltför illa.. eller kanske en diet fuel med låg halt carbs (man står sig ganska bra på den)..

Ut o gå en runda istället, så slipper du ha sönder väggarna..annars har du redan fått bra tips.

Mörk choklad. 80 procent och över. IBLAND 70 procent.

Hatade det innan jag började med LCHF. Men när man lär sig äta det "rätt". Biten ska smälta på tungan. Supergott!

Äter man GI får man ju äta 20-30 gram kolhydrater per dag, då kan man hålla nere på kolhydraterna på dagen och äta lite choklad på kvällen.

14 kilo ner and counting. Otroligt enkelt, man äter ju så jävla gott med LCHF! Ikväll ska jag äta svensk hängmörad T-bonesteak som är otroligt marmorerad, med sallad och lite kryddsmör. Tror att det blir rätt okej. :D

Alternativ, som min sambo kör, är några jordgubbar med vispgrädde (ev. med lite sötningsmedel i grädden). Det är helt okej också.

Ett RIKTIGT bra tips: Keso/Kesella med lite Fun Light i (valfri smak). blir som youghurt, fast nyttigt, högt protein-värde, minimalt med kolhydrater.

(Keso/Kesella naturellt däremot smakar skit hehe, men Fun Light gör magi för det hela)

Ett RIKTIGT bra tips: Keso/Kesella med lite Fun Light i (valfri smak). blir som youghurt, fast nyttigt, högt protein-värde, minimalt med kolhydrater.

(Keso/Kesella naturellt däremot smakar skit hehe, men Fun Light gör magi för det hela)

Hur mycket Fun Light behöver du ha i? Förmodligen bara några cl? Jag får intrycket att man skulle kunna ha i vanlig fruktjuice istället, utan att det dramatiskt skulle påverka energiinnehållet, men göra underverk för smaken! Youghurt är väl i sig ganska nyttigt också?

-edit- OnT: Käka lite knäckebröd och drick vatten. Inte så snabba kolhydrater, och vattnet får knäckebrödet att svälla vilket ökar mättnadskänslan.

Det är ganska mycket kolhydrater i cashewnötter...

Det som är bra med nötter är att kroppen inte kan ta upp allt i dom. Det är en jävla massa kcal i nötter men mycket av det följer med ut igen.

Edit: keso med kanel på och ett par mandarinklyftor i, smaskens! :tummenupp
Kanelen har även trevlig effekt på blodsockret, du som börjar bli till åren :krama

En skiva Fazer rågform (10g kolhydrater) med en massa pålägg och lite majonäs på brukar stilla suget på kvällarna!

Jag får intrycket att man skulle kunna ha i vanlig fruktjuice istället, utan att det dramatiskt skulle påverka energiinnehållet, men göra underverk för smaken! Youghurt är väl i sig ganska nyttigt också?
Mycket juice och saft innehåller ungefär lika mycket kolhydrater som Coca Cola.

Fun Light smakar för övrigt ganska bra nu för tiden. För några år sedan var det inte lika gott. Min favorit är Wild Berries.

Hur mycket Fun Light behöver du ha i? Förmodligen bara några cl? Jag får intrycket att man skulle kunna ha i vanlig fruktjuice istället, utan att det dramatiskt skulle påverka energiinnehållet, men göra underverk för smaken! Youghurt är väl i sig ganska nyttigt också?

-edit- OnT: Käka lite knäckebröd och drick vatten. Inte så snabba kolhydrater, och vattnet får knäckebrödet att svälla vilket ökar mättnadskänslan.

Jo fasen, juice låter inte fel, har själv kört på fun light sedan starten per automatik utan att tänka på det/alternativ.

Keso/Kesella har... 12g protein, 2g kolhydrater.
Youhurt har.......... 4g protein, 9g kolydrater.

sen finns ju budgetvarianten på keso/kesella på Lidl där den heter kvarg kostar typ 12 spänn för 500gram, 1% fett så mer eller mindre rent protein in i flabben

Ni som käkar max 20-30 gram kolisar per dag, tränar ni nåt också? Hur fan får ni ork till det isåfall? :confused

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT