Låg GI + låg kolhydrat-snacks/fika?

Ni som käkar max 20-30 gram kolisar per dag, tränar ni nåt också? Hur fan får ni ork till det isåfall? :confused

jag kör själv TKD som deff, runt 10g utslaget under dagen, sen runt 10g i min IWO drink, ger samma intensitet i träningen som jag har normalt :tummenupp

Hehe, du kunde lika gärna skrivit på kinesiska... :va:D

TKD är targeted keto diet, en normal keto diet håller fördelningen till 55-65% fett, ~40% protein och ~5% kolhydrater, TKD är samma sak förutom att man även får inta snabba kolhydrater runt tiden för träning, precis som hinkas skrev så betyder det att jag får i mig ungefär 20g kolhydrater om dagen :) och mår lika bra (förhållandevis sett, är trotsallt en deff) för det.

när jag körde GI förra året hade jag alltid skivad rökt skinka hemma. som jag tog när jag var sugen på nått. funkade för mig iallafall.

Kesella på Ica eller kvarg på Lidl, samma sak, olika namn.
På lidl får du 500g för 12kr.

Av en burk 500g får du i dig.
350kcal
60g protein
12.5g kolhydrater
7.5g fett

Med andra ord jävligt nyttigt, blanda ut med fun light och mjölk beroende på vilken konsistens & smak du vill ha på det.

Osaltade nötter, en LITEN näve om dagen.
Gurka, morot..

Köp/låna Fredrik Paulúns bok: Blodsockerblues
I den finns det en massa lära, recept samt tabeller :tummenupp

Mycket juice och saft innehåller ungefär lika mycket kolhydrater som Coca Cola.

Fun Light smakar för övrigt ganska bra nu för tiden. För några år sedan var det inte lika gott. Min favorit är Wild Berries.

Blandar du cola med massa fibrer är det samma GI och lika onyttigt.
Glandar du juice med massa fibrer så förändras det en del och blir bättre GI och kroppen reagerar annorlunda. Försök ha kvar fruktköttet och kör egenpressat. Kanske inte optimalt till LCHF dock men hellre det än sötningsmedel shajt.

Det är ganska mycket kolhydrater i cashewnötter...

Är inte det bara typ fett??:va

Annars är ju ölkorv, beef jerky, knaperstekt bacon, fläsksvålar osv bra.

Jag bryr mig inte mycket om kolhydraterna och sådant faktiskt. Jag kör mer på effekt in effekt ut. Har inte kört så superseriöst men de senaste två månaderna har jag tappat ca 4kg, över en låååång period så har jag totalt gått ner 14kg. 4.5kg kvar till mitt mål för denna sommaren, sedan blir nästa mål 10kg till.
Snart dags för vätternrundan också så det är läge att bli frisk och komma upp på cykeln.

Är inte det bara typ fett??:va

Annars är ju ölkorv, beef jerky, knaperstekt bacon, fläsksvålar osv bra.

cashew innehåller högre procent kolhydrater per fett än många andra nötter. de innehåller även mer kolhydrater än protein

Jag bryr mig inte mycket om kolhydraterna och sådant faktiskt. Jag kör mer på effekt in effekt ut. Har inte kört så superseriöst men de senaste två månaderna har jag tappat ca 4kg, över en låååång period så har jag totalt gått ner 14kg. 4.5kg kvar till mitt mål för denna sommaren, sedan blir nästa mål 10kg till.
Snart dags för vätternrundan också så det är läge att bli frisk och komma upp på cykeln.

bra jobbat :tummenupp

angående dieter så kan det vara bra att testa sig fram till vilken som passar en själv, förut så har jag mest kört högt protein lågt kolhydrater/fett vilka har resulterat i nästan ångest inför varje måltid eftersom att jag ogillar det så mycket, pga detta har det varit svårt för mig att hålla min diet, nu kör jag som sagt TKD och varje måltid smakar gott och jag mår bättre (troligtvis pga stabilare blodsocker).

Last edited:
till TS:
Jag brukar under deff knapra på nån morot och dricka mycket vatten, sen stoppa i en prilla ;)
Bara gå o lägga sej sen och tänka på frukosten nästkommande dag!

Annars är ju kvarg en bra proteinkälla på kvällen, brukar köra ihop en kvälls-smoothie i mixern (dock ej under deff, innehåller en del kcal) på 250g kvarg, ½dl vaniljyoghurt lätt, 4-5 frysta jordgubbar, 1msk gojibär, ev 1 banan. Mättar bra och smakar GOTT! :)
lycka till!

Det är väl den klart bästa metoden av alla! Kräver karaktär, men å andra sidan kan man ju äta allt, om än i mindre mängd. Går ju hysteri i alla bokstavsmetoder.

Någon som träffat en fet bonde någon gång?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman