Lär dig wheela - Guide

kanske borde skapa en ny tråd med bara den "bra" översättningen i... så man inte bara läser de 3 första raderna av tok-översättningen :) å sedan lägger ner läsandet
 
Tack K:t, jag har "letat" efter den här tråden (nu är den ett bokmärke) :tummenupp
 
lyfter en bra tråd med ett onödigt inlägg

Naturligtvis borde man ju höjja tomgången! Att jag inte tänkt på det själv... har haft ett rent helvete med att hålla låg och jämn gas på ettan på min ivriga KTM 660. Bra tips - skall ut och testa direkt när jag vaknar i morgon bitti :D

:tummenupp
 
Malmö-motard skrev:
Naturligtvis borde man ju höjja tomgången! Att jag inte tänkt på det själv... har haft ett rent helvete med att hålla låg och jämn gas på ettan på min ivriga KTM 660. Bra tips - skall ut och testa direkt när jag vaknar i morgon bitti :D

:tummenupp

Är det inte accpump på den rackarn me? Fimpa den....
 
Malmö-motard skrev:
Jo, accpump skall det ju finnas. Accpumpens uppgift är att motorn svarar snabbare på gas helt enkelt?

Accpumpen spottar in extra soppa när du drar på.

Men att fimpa den är nog bara jobbigt i längden,då kommer den att tappa rapphet rent generellt.

Accpumpen spottar in soppa i den mängden som du gasar,höjer du tomgången så accar du ju inte.

Jag har accpump på min TMR41:a och det är bara en vanesak med handtaget.
 
Angående lufttryck

Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va
 
Malmö-motard skrev:
Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va
12-20psi = 0,81-1,36bar
 
Malmö-motard skrev:
Testade att sänka lufttrycket lite i bakdäcket efter att ha läst ovan. Trodde det var överkurs, men det fungerade absolut och gjorde långsamma wheelies betydligt stabilare. I texten ovan står det dock att man skall ha 12-20 PSI (för wheelies under 30km/h) vilket borde innebära 1-1,4Bar ungefär?

Stämmer det verkligen? Låter extremt lite? :va

Den rullar tungt och går rakt, men ska du göra nåt annat än att åka bakhjul och har långt till macken så är det ju dumt att ha så lågt tryck. Prova dig fram, jag tycker att det inte blir så mycket bättre med jättelite tryck.
 
Rigge skrev:
Den rullar tungt och går rakt, men ska du göra nåt annat än att åka bakhjul och har långt till macken så är det ju dumt att ha så lågt tryck. Prova dig fram, jag tycker att det inte blir så mycket bättre med jättelite tryck.

Är inte heller förtjust i lågt däckstryck, sabbar mest däcket och det blir obehagligt i böjarna.
 
Var bara att få lite tipss. Tränar lite på min 110 cc kina cross men är det nogon som har erfarenhet av att wheela med en 2 taktare. Har hört att det kan bli lite "konstigt" pga lite "ketchup" effekt.

Mvh

Christoffer
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top