Lägre varvtal efter vintern

Inte så att den bara går på ena cylindern? Lätt att kolla genom att spotta på krökarna efter några minuters tomgångskörning...
 
Jo, du har rätt. Den går inte på främre cylindern men den har varit igång en kort period och då kom det massa vit rök. Får gnista från båda tändstift, har även bytt plats på dem men det är bara främre cylinder som inte går. Tändstiftet på främre cylinder blir genast svart och blött av bensin men det är väl för att det inte förbränns. Fattar inte problemet :va

Motorn behöver tre saker för att fungera: Bränsle/luftblandning i rätt mängd, gnista som är tillräckligt kraftig och vid rätt tillfälle, samt kompression... Felar en av dem fungerar det inte. Börja med enklast-byt plats på tändspolar och se om felet flyttar sig. Nästa steg-kompressionsprov. Efter det-rengör förgasare för främre cylinder.
Är TR1:an så gammal att den har brytarspetsar och kondensator? Möjlig felkälla.
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top