Kvinnan vid Bed & Breakfast har avgett ett löfte mot oss!

Farthindrena har hon redan jobbat på, det kommer komma tre st. fartkameror inom kort för att få ner farten :smart_tänkt_vägverket[/QUOTE]

Åkte förbi då ni pratade med henne (vit cbr) och vill tacka för varningen!:tummenupp

Fartkameror...:D vägverket tänker till som vanligt....:D

För det första så är det inget direkt högfartsområde där hon bor! Ljud/hastighets nivåerna bör inte vara så höga då man sällan lägger på mkt gas där!

Det är väl 50 där hon bor så då lär dom få lov att sänka till 30 om det ska bli några farthinder för blomlådor är uteslutet då bussen nog inte kommer förbi dom!

Vad fattas i huvudet på en person slänger ut grus och grenar på vägen för att sakta ned hojåkare? Jag har länge velat fråga en sådan idiot vad han/hon skulle göra om en hojåkare kör ihjäl sig på grund av det han/hon slänger på vägen. Inser de inte hur farligt det är?

Jag kan säga att jag överhuvudtaget inte reflekterat över detta innan jag körde hoj själv, hade inte en tanke på oljespill, sten, grenar etc förr.

Insikt kräver kunskap. Men nu har ju trådskaparen delgett dem denna kunskap. Förhoppningsvis är den delen av problemet löst nu då. :tummenupp

Nu vet hon. Gör hon något sådant igen får ni anmäla henne. Rent vansinne - finner inga andra ord.

Jag tycker det är bra ni pratade med henne, jag körde förbi er just då (gul BMW GS som körde in på Ådranvägen). Hon verkar inte ha förstått vidden av det hela men jag hoppas hon kom till insikt nu att hon faktiskt hjälper statistiken på traven med fler dödade mc-förare snarare än att få ner den.
Förra året stod det i Mitt i Haninge att de planerade spänna upp ett rep tvärs över vägen för att få bort hojförarna..! REP!!
Bra jobbat grabbar, tufft att stanna och prata utan att bli arga på henne med tanke på vad hon gör av ren dumhet. :tummenupp

"PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen..."

Läste att TS skrev ovanstående. Detsamma hände mig igår när jag var ute med hojen. Jag hojhälsade i vanlig ordning vid ett möte. Såg ut som en blå R1.
Det såg precis ut som han/hon gav mig fingret tillbaks :va.

Endera finns ngn riktig "rebell" därute, eller så är det jag som missat den senaste coola hälsningstrenden.

:hihi

Vad fattas i huvudet på en person slänger ut grus och grenar på vägen för att sakta ned hojåkare? Jag har länge velat fråga en sådan idiot vad han/hon skulle göra om en hojåkare kör ihjäl sig på grund av det han/hon slänger på vägen. Inser de inte hur farligt det är?

Fattar inte hojåkare hur farligt det är att köra för fort förbi bebyggelse? Vad skulle vi göra om vi råkar köra ihjäl nån i jakten på nån sekund hit och dit?

Jag försvarar absolut inte hennes beteende, hon har helt fel, men resonemanget borde väl gälla båda parter?

//daniel

nån ny mupp!!
hoppas jag blir fuckad åt då jävlar ska ha få åka!!!

kvinnan har försökt få hojar i diken under lång tid!
hon sitter i skogen och väntar, smyger ut med pinnar och dylikt för att inte synas när det sker...

hon e totalt äää jag säger inte ens vad jag tycker o henne..

ps: men det e väl bara att slå av där: precis som på bogan under elboda eller?

Fattar inte hojåkare hur farligt det är att köra för fort förbi bebyggelse? Vad skulle vi göra om vi råkar köra ihjäl nån i jakten på nån sekund hit och dit?

Jag försvarar absolut inte hennes beteende, hon har helt fel, men resonemanget borde väl gälla båda parter?

//daniel
:fakta

sen är ju inte VV mycket bättre med sina snabelbilar, gruslagningar på asfalt samt avsaknad av varningsskyltar ..............

"PS. Du på R1'an som gav mig fingret för att jag vinka att du skulle sakta in kanske borde funderat på om jag var på hennes sida eller om jag ville varna för hinder på vägen..."

Läste att TS skrev ovanstående. Detsamma hände mig igår när jag var ute med hojen. Jag hojhälsade i vanlig ordning vid ett möte. Såg ut som en blå R1.
Det såg precis ut som han/hon gav mig fingret tillbaks :va.

Endera finns ngn riktig "rebell" därute, eller så är det jag som missat den senaste coola hälsningstrenden.

:hihi

tror det e den nya coola trenden..jag vill minnas ett par fingrar från en r1..åja lite underhållande e det ju..:tummenupp

Som någon skrev tidigare i tråden så är kommunikation allt...

Eftersom jag själv bor ca femtio mil ifrån här jag ännu inte kunnat köra mc-klassikern som Bulten är, än.

Ett sätt att jobba med B&B-tantens attityder mot motorcyklister och faktiskt öppna för dialog är att stanna till hos henne och köpa frukost eller fika.
Hon är ju intresserad av att driva en verksamhet och kan hon tjäna pengar på dem som bara för ett J***A oväsen när de far förbi kanske inställningen ändras. Samtidigt kanske hon och besökarna lär sig något.

Ride On!

Så var det förstås, moderatblå R1:a.:fattartil
Den subban! :mad:

Ingen som har varit på SH har missat hans eviga svärmande runt dig! ...och att han valde att endast visa ett finger beror ju på att han är ung och oerfaren och inte klarar mer för tillfället, så du får vara varsam med honom. Han har ju låtsas fiska på andra sidan båten tills nu.

de är inte en gång man har hört från sthlm:are som flyttat ut på "landet" som gnäller om att de låter.. de trodde väll att de skulle vara knäpptyst i skogen...

de där med ljudet så fattar jag inte varför de klagas på SportHojjar, de låter ju inte ett skit jämfört med custom cyklar.

Nej. Och dom är ju jättetysta jämfört med ett jetplan, rymdfärja eller briserande handgranat. Det spelar väl ingen roll hur mycket dom låter jämfört med något annat. Om en snubbe har en custom som låter som fan innebär det väl inte att man automatiskt måste försåka tävla med honom om att låta mest. Det är ingen tävling i ljudnivå.

Dom som sätter på ett högljutt slipon får fan stå ut med att det gnälls på ljudet. Inte för att jag personligen stör mig. Jag gillar motorer. Men samtidigt har jag full förståelse för dom som tycker att det är störande när det kommer ett gäng ylande radfyror med fullt påslag och närmast total avsaknad av ljuddämpning.

En hoj med högljudd slipon låter inte så mycket för föraren och den låter inte mycket framåt. Däremot kan det vara ett djävla oljud bakåt. Men det lägger man som förare inte märke till. Och som motorentusiast störs man inte av det. Men det är en av dom grejor som tillsammans med våran tendens att köra fort kommer att leda till att det förr eller senare kommer åtgärder som gör att vi inte kan köra motorcykel.

Nej. Dom inser inte hur farligt det är. Newsflash. Om någon lägger ut grenar och grus på vägen och du kommer med bilen så kommer det med största sannolikhet inte att innebära någon fara.
Smågrus och grenar lägger man inte märke till förrän man börjar köra motorcykel.

Köra ihjäl sig är nog inget som en sådan person tänker på alls vid utförandet av själva handlingen. Av just den anledningen är det bättre att stanna och ta en sansad och konstruktiv diskussion än att börja stormskälla. Skäll har en tendens att få folk att vända taggarna utåt. Berättar man lugnt och sansat Att någon kan köra ihjäl sig och det kan hända att dom blir åtalade för vållande så skulle jag tro att dom flesta lugnar ner sig.

Å andra sidan så kan man faktiskt vända på resonemanget också. Visst det är farligt att lägga ut skräp på vägen men vad skulle hända om det istället trillat av grenar från en lastbil. Dvs det var inte utlagt med flit. Är det mindre farligt.

Vi hojåkare har ett visst ansvar för våra egna liv också. Vi måste vara medvetna om att det kan hända att det ligger grenar eller grus på vägen utan att någon lagt dom där och vi måste själva anpassa hastigheten så att vi har en chans att klara det utan att köra ihjäl oss. Landsvägarna är ju inte avlysta banor tyvärr även om vi säkert ibland skulle önska det.

Så mycket man har läst om bogan och bulten så får det i alla fall inte mig sugen på att åka upp dit för att stöta på vare sig arga tanter eller muppar som kör på fel sida av vägen i 200 blås.

Jag kör på riktiga banor, inte på allmän väg. Naturligtvis! :dummer

Hade Tanten varit smart hade hon dragit nytta av
mc-trafiken på bulten och öppnat ett mc-fik istället o tjänat pengar som gräs :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT