Kvinnan vid Bed & Breakfast har avgett ett löfte mot oss!

Back to topic och bra formulerat. :tummenupp
Som nån skrev tidigare i tråden: gå in och köp en frukost eller fika och öppna för en dialog. Man kommer ganska långt på dialoger och jag tror nog hon säkert är trevlig i grund och botten.

Med risk att låta tråkig:

Det finns ju en annan sida av allt. Nån sa att det var 50-väg. jag vet inte hur ni gör men i mina kretsar så försöker vi respektera 30 och 50-vägar. 30 och 50 är det ju i princip bara i bebyggt område och runt skolor. 70, 90 och 110 bjuder ju mer in till dans. Tänk om hon flyttar och en barnfamilj flyttar in. Då kommer det kanske stå en 3-åring i vägen istället för en blomkruka. Skulle ni då inte sakta ner? Man ska ju inte hålla så hög hastighet så att man inte kan undvika farorna. Denna gången är det en utlagd gren. Nästa gång kanske det är en jämlike som lagt sig och sen kommer du i hög permitet rätt i ryggen på denne. Eller en treåring.

Om hon nu inte vill att ni ska blåsa förbi där så fort så är det väl bara att sakta ner och gå in o ta en fika. En paus behöver ju alla...

Med risk att låta tråkig:

Det finns ju en annan sida av allt. Nån sa att det var 50-väg. jag vet inte hur ni gör men i mina kretsar så försöker vi respektera 30 och 50-vägar. 30 och 50 är det ju i princip bara i bebyggt område och runt skolor. 70, 90 och 110 bjuder ju mer in till dans. Tänk om hon flyttar och en barnfamilj flyttar in. Då kommer det kanske stå en 3-åring i vägen istället för en blomkruka. Skulle ni då inte sakta ner? Man ska ju inte hålla så hög hastighet så att man inte kan undvika farorna. Denna gången är det en utlagd gren. Nästa gång kanske det är en jämlike som lagt sig och sen kommer du i hög permitet rätt i ryggen på denne. Eller en treåring.

Om hon nu inte vill att ni ska blåsa förbi där så fort så är det väl bara att sakta ner och gå in o ta en fika. En paus behöver ju alla...

Det är 70 vid BnB-stället. Försöker själv respektera framför allt 30. 50 kan det vara si och så med. För mig är det självklart att hålla ned hastigheten om det vistas barn i närheten av vägen, oavsett om jag cyklar, hojar eller kör bil. Vill inte ha någon på mitt samvete allra minst barn.

var där nyss å åkte. Ingen kärring..men de ser ut som det tappats cement lr nåt med jämna mellanrum en lång jävla bit av vägen.....:näsblod

Tänk om hon flyttar och en barnfamilj flyttar in. Då kommer det kanske stå en 3-åring i vägen istället för en blomkruka.

nu är det så att man har ganska bra uppsikt på den sträckan, den 3-åringen lär man se i god tid.

gå in och köp en frukost eller fika

finns det ett fik där:va

alltså jag har åkt förbi ett antal gånger och inte sett någon B&B, än mindre något fik.

Last edited:
undrar om det kommer slå runt för kärringen snart..kommer från v-h igår kväll och åker efter en skåpbil och när skåpbilen passerat kliver hon rätt ut och hytter med skylten mitt framför mig samtidigt som gubben fotar..

Lösningen är ju att tjöpa en lans och ta med sig på bulten. Dyker tjärringen upp så får man 100p om man träffar skylten!

undrar om det kommer slå runt för kärringen snart..kommer från v-h igår kväll och åker efter en skåpbil och när skåpbilen passerat kliver hon rätt ut och hytter med skylten mitt framför mig samtidigt som gubben fotar..

Du skulle stannat o tipsat gubben om att han kan lägga upp bilderna på Sh:)

Norr om Hallandsåsen = Lapphelvetet.

mest scary är ju att 080808-0808 faktiskt går att få, stämmer med kontrollsiffran :va

(ops, jag är ju född i Stockholm själv :gnissla )

När jag föddes i Sthlm fick jag 0032 som sista fyra. 00 är mao sthlms-nummer. Nu kan det iofs vara ändrat...till 08? :va

När jag föddes i Sthlm fick jag 0032 som sista fyra. 00 är mao sthlms-nummer. Nu kan det iofs vara ändrat...till 08? :va

De fyra sista är nog nu för tiden helt oberoende av vilken del av landet man fötts i. Tror det hängde ihop med risk för brist på siffror vissa dagar för de större områden som sthlm.

Nej jag är blond så jag KAN inte lära mig.. det går inte in i skallen på mig.. :näsblod Men du förvånar mig.. jag fick ett vettigt svar! underbart! :yoparty :rolleyes:

Skulle säkert kunna hitta något att anmärka på om jag ansträngde mig, men jag är för lat. :D :tuttar

Du har inte lärt dig alltså. :tungan Jaja. Jag är envis men inte farlig. På mig igen bara. :yoparty

Visst. Det är kanske inte alla sporthojar som är roliga i farter över 150. Jag tillät mig att göra en generalisering utifrån dom typiska sporthojarna (R1, R6, Gixxer osv)
Jag tror att många av dom större touringmopparna är ganska farliga i det avseendet också. På en guldvinge lär ju inte fartvinden säga till dig att du åker fort men kommer man in i en kurva i hög fart så ska det nog till en hel del brottning för att få den dit man vill.

Och du har helt rätt i att man inte ska lägga tyngd på armarna men kör man på en hoj som har en väldigt framåtlutad körställning så måste man ju på något sätt hålla upp kroppen. Antingen använder man ryggmusklerna eller så använder man armarna. Oavsett vilket så blir ju någon muskel uttröttad. Det var bara det som var min poäng. Jag sitter avslappnat i hastigheter under 100 men om det går 150 så måste jag hålla i mig lite (Överdriver lite, jag vet) På en R1 så måste man själv hålla sig uppe i hastigheter under 100 (Eller ha en tankväska att lägga sig på) medan man i 150 får väldigt bra hjälp av luftkudden som bildas av fartvinden.

Jag tror inte heller att min riktigt kan räknas in till touringmopparna. Den är lite för lätt för det och har lite för lite kåpor. Men att min är bekvämare i lägre hastigheter är däremot något som jag vågar uttala mig om. Visst den går nog att hetsa till ganska hyfsade bombarrepor om man vill det men den inbjuder inte till det på samma sätt som en del av sporthojarna gör.

Så med andra ord. Jag gjorde en generalisering utifrån vad som gäller för flertalet sporthojar och jag tänker inte säga att det gäller för alla. Jag tänker inte heller uttala mig om just din hoj, det enda uttalande jag har hört om den modellen är just ditt uttalande så tills vidare är det det som får vara min sanning.

Men som sagt, om nån åker föbi och hon lagt ut mer skit i vägbanan så vore det kanon om nån kan fråga varför hon inte håller sin del av löftet hon gav oss. Att folk kör fort är inte min ensak, men ni kan ju hävda att just NI inte kör för fort och gör vad ni kan, men trots det ligger skiten där.

Jag har haft en del munhugg med henne.. Värst var när dom en stund senare kom ut med spade och skyflade upp grus på vägen :huvet

Jag tror tom att hon fastna på film vid ett tillfälle, ska forska lite. Aggressiv typ de där. Nästa gång de blir tjaffs där, så ska jag erbjuda henne ett byte mot min lägenhet i lugnt grönområde. :yoparty :yoparty :yoparty hardcore att bo på bulten, jag skulle ha öppet hus och depå där :D :D :D

Kanske vi kan skriva ett brev till henne, så hon reggar sig här, så kan vi föra ett seriöst snack med henne? Hon kanske tom vill sälja billigt :tummenupp

Nej jag är blond så jag KAN inte lära mig.. det går inte in i skallen på mig.. :näsblod Men du förvånar mig.. jag fick ett vettigt svar! underbart! :yoparty :rolleyes:

Skulle säkert kunna hitta något att anmärka på om jag ansträngde mig, men jag är för lat. :D :tuttar

Haha. Jag tror faktiskt att du i den förra diskussionen fick se mig från den mest svårövertygade sidan. Det var ju en diskussion kring något som i väldigt hög grad handlar om rena åsikter om vad som är rätt och inte rätt. Moraliska frågeställningar kan leda till oerhört långa och intressanta diskussioner. Och när jag valt en åsikt så brukar jag ha funderat lite på det och jag kan nog vara ganska svårövertygad. Sedan älskar jag att diskutera och debattera också.

Sorry om jag gav ett onödigt "svårt" intryck förra gången. Jag tycker inte på något sätt att du är korkad eller idiot. Vi hade bara olika åsikt i en moralisk frågeställning. Och man får tycka olika.

Haha. Jag tror faktiskt att du i den förra diskussionen fick se mig från den mest svårövertygade sidan. Det var ju en diskussion kring något som i väldigt hög grad handlar om rena åsikter om vad som är rätt och inte rätt. Moraliska frågeställningar kan leda till oerhört långa och intressanta diskussioner. Och när jag valt en åsikt så brukar jag ha funderat lite på det och jag kan nog vara ganska svårövertygad. Sedan älskar jag att diskutera och debattera också.

Sorry om jag gav ett onödigt "svårt" intryck förra gången. Jag tycker inte på något sätt att du är korkad eller idiot. Vi hade bara olika åsikt i en moralisk frågeställning. Och man får tycka olika.

absolut.. alla har ju olika uppfattning om vad moral är för något så diskussionerna kan ju bli rätt så vilda då.. :D och även om jag inte höll med dig i mycket så är det alltid trevligt att hitta någon som faktiskt diskuterar istället för att bara komma med skällsord och förolämpa folk...

...och att du gillar attt diskutera o debattera är det nog inte många här som har missat!!! :tummenupp :D

absolut.. alla har ju olika uppfattning om vad moral är för något så diskussionerna kan ju bli rätt så vilda då.. :D och även om jag inte höll med dig i mycket så är det alltid trevligt att hitta någon som faktiskt diskuterar istället för att bara komma med skällsord och förolämpa folk...

...och att du gillar attt diskutera o debattera är det nog inte många här som har missat!!! :tummenupp :D

You think? :jisses

Hhhmm man blir ju fundersam om det är jag som är killen med fingret :confused: .. åkte förbi när ni stod o snacka med tanten men minns inte att jag släppte styret!? Om så var fallet var det inget mittenfinger riktat mot någon, inte ens tanten.
Mötte eran polare med Gixxern i slutet på bulten som undrade var ni höll hus, berättade att ni stannat till hos tanten..

Var sjukt förbannad dock, hade precis tänkt sakta ner lite vid B&B eftersom hon stått med sin skylt och så ser jag alla grenar på vägen och tänker nu kör jag 150 nästa gång :mad: !

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT