Kvinnan vid Bed & Breakfast har avgett ett löfte mot oss!

Värsta bostaden vid bulten måste ju vara i början (om man kommer från Tungelstahållet) där det känns som om man kör över tomten nästan. De som bor vid stoppskylten måste också vara less på att höra alla som kommer på motorbroms, vänder och axar iväg åt andra hållet.

Men som sagt, den som köper en av de tre kåkarna och spikar upp ett fik behöver nog inte jobba alltför hårt under vintrarna...:tummenupp
 
skulle beställa burgare i driveen på MCD arlanda stad och det gick inte för ett plan hade precis lyft så man fick vänta tills det passerat så nu ska jag ut på startbanan på arland och lägga ut pinnar och blomkrukor :mad:
 
Åfan......är det henne man sett där.
Lite som en scen ur en skräckfilm :skrämd

Vad kom ni överens om.....att hon skulle skönhetsoperera sig?
Vore rätt bra för får man se det där vid vägkanten så blir man så skraj att man kör ner i diket. :gnissla
 
Last edited:
Vi hojåkare har ett visst ansvar för våra egna liv också.

homer_boring.gif
 
OK....nu fattar jag...

trodde han bodde "långt norr ut" ..men det va ju
i närheten av 08-området...

I can see clearly now.. :hihi :hihi

ps. tänk Dig ett skräckscenario med ett barn
fött 8:de augusti i år.....+ att han/hon har en
:cdevil :1pajas otur med de fyra sista siffrorna....LL::OO::LL

080808-0808

Facit säger: RÖKT FRÅN START :arsele :rolleyes:

ps. Me LoVe El´Stokkolmo ;-D
 

Ja visst är det tråkigt. Men det förändrar tyvärr inte det faktum att om man sätter sig på en sporthoj och kör över sin förmåga och de förutsättningar som råder så är risken väldigt stor att man förr eller senare sätter sig i en situation som man inte reder ut utan istället hamnar i skogen, på en åker eller i grillen på en långtradare.
Och det vet du också om trots att du är en ökänd flejmare. flamebait:
 
Ja visst är det tråkigt. Men det förändrar tyvärr inte det faktum att om man sätter sig på en sporthoj och kör över sin förmåga och de förutsättningar som råder så är risken väldigt stor att man förr eller senare sätter sig i en situation som man inte reder ut utan istället hamnar i skogen, på en åker eller i grillen på en långtradare.
Och det vet du också om trots att du är en ökänd flejmare. flamebait:

Din ävertyrstouring är ju lika snabb som en sporthoj enlig dig, är den säkrare då eller farligare för att den inte är gjord för race?

( egentligen är jag bara sur för att du kallar Marcus saker )
 
...Detsamma hände mig igår när jag var ute med hojen. Jag hojhälsade i vanlig ordning vid ett möte. Såg ut som en blå R1.
Det såg precis ut som han/hon gav mig fingret tillbaks :va.

Endera finns ngn riktig "rebell" därute, eller så är det jag som missat den senaste coola hälsningstrenden.

:hihi
Jag fick också fingret för någon vecka sedan.
Jävla ohyfs!
 
Min farsa körde rally med bil & MC på bulten i slutet på 50 talet..
Då var det fortfarande grusväg..

Min farsa snodde hojar redan på 50-talet (*). Han gör det fortfarande. Antar att det är ok eftersom han gjort det så länge?



ps. tänk Dig ett skräckscenario med ett barn
fött 8:de augusti i år.....+ att han/hon har en
:cdevil :1pajas otur med de fyra sista siffrorna....LL::OO::LL
Full koll märker man.



* nej det gjorde han ju inte. Folk brukar vara lite långsamma (kul?) på SH så jag skriver ut detta. Häng med i utvecklingen eller bli en fossil.
 
Last edited:
trodde han bodde "långt norr ut" ..men det va ju
i närheten av 08-området...

I can see clearly now.. :hihi :hihi

ps. tänk Dig ett skräckscenario med ett barn
fött 8:de augusti i år.....+ att han/hon har en
:cdevil :1pajas otur med de fyra sista siffrorna....LL::OO::LL

080808-0808

Facit säger: RÖKT FRÅN START :arsele :rolleyes:

ps. Me LoVe El´Stokkolmo ;-D

Norr om Hallandsåsen = Lapphelvetet.

mest scary är ju att 080808-0808 faktiskt går att få, stämmer med kontrollsiffran :va


(ops, jag är ju född i Stockholm själv :gnissla )
 
Din ävertyrstouring är ju lika snabb som en sporthoj enlig dig, är den säkrare då eller farligare för att den inte är gjord för race?

( egentligen är jag bara sur för att du kallar Marcus saker )

Upp till 100 är den ungefär lika snabb som en sporthoj ja.
Hanteringsmässigt är den förvånansvärt lätthanterad i kurvor.
Dock finns det några skillnader som är avgörande för hur fort jag kör.
I alla hastigheter över 100 är jag totalt chanslös prestandamässigt. Jag har drygt 80 hästar mot exempelvis R1:ans närmare 180.
TDM har en upprätt körställning till skillnad från den halvliggande körställning man har på sporthojar. Den är bekvämast i hastigheter upp till kanske 110. Att ligga i 150 och marscha längre sträckor blir ganska jobbigt. En sporthojs körställning gör att man är beroende av att fartvinden lyfter lite så att man slipper ha hela tyngden på armarna vilket medför att många hellre ligger i farter över 150 för att det är bekvämast så.

Med andra ord. Den är inte särskilt bekväm i högre farter och prestandamässigt är den optimerad för att ha bra krut i lite lägre hastigheter. Och ska jag vara ärlig så tycker jag det roligaste är när man hittar en väg som man få den där härliga känslan trots att man mestadels ligger i farter under 100.

Så ja. Jag skulle betrekta den som säkrare än en sporthoj eftersom den inte alls har samma toppfart som en sporthoj. Det är skillnad på 210 och 300.

Är du svartsjuk menar du? Vill du att jag ska kalla dig saker istället?:tungan


Haha. Vilken tur för dig att du har folk som kan försvara dig. :pannkyss
Jag tror att han har en liten crush på dig.:rolleyes:
 
Last edited:
En sporthojs körställning gör att man är beroende av att fartvinden lyfter lite så att man slipper ha hela tyngden på armarna vilket medför att många hellre ligger i farter över 150 för att det är bekvämast så.

Nu ger jag mig in i en ny diskussion med dig, mot mitt bättre vetande.
Jag vet inte riktigt var du har lärt dig köra hoj, men JAG har fått lära mig att man inte ska ha någon vikt på armarna. Och det går alldeles utmärkt att använda ryggen till att hålla sig upprätt, även på en sporthoj.

Alla sporthojar är dessutom inte så jäkla roliga i farter över 150 dom heller. Ta min 929a tex, innan jag satte på doublebubble-glas så fick jag rätt ont i nacken rätt fort. när jag bytte glas vart det bättre, men fortfarande inte lätt. Min käre makes K5:a är betydligt lättare att köra i högre hastigheter.
så det beror helt på märke o modell även bland sporthojar - man kan liksom inte bara generalisera och säga att alla sporthojar är skitbra att köra fort med och alla touringmoppar är bra i kurvorna o lägre hastigheter.
 
skumt att man åkt där ett gäng ggr & aldrig lagt märke till detta...
 
Nu ger jag mig in i en ny diskussion med dig, mot mitt bättre vetande.
Jag vet inte riktigt var du har lärt dig köra hoj, men JAG har fått lära mig att man inte ska ha någon vikt på armarna. Och det går alldeles utmärkt att använda ryggen till att hålla sig upprätt, även på en sporthoj.

Alla sporthojar är dessutom inte så jäkla roliga i farter över 150 dom heller. Ta min 929a tex, innan jag satte på doublebubble-glas så fick jag rätt ont i nacken rätt fort. när jag bytte glas vart det bättre, men fortfarande inte lätt. Min käre makes K5:a är betydligt lättare att köra i högre hastigheter.
så det beror helt på märke o modell även bland sporthojar - man kan liksom inte bara generalisera och säga att alla sporthojar är skitbra att köra fort med och alla touringmoppar är bra i kurvorna o lägre hastigheter.

Du har inte lärt dig alltså. :tungan Jaja. Jag är envis men inte farlig. På mig igen bara. :yoparty

Visst. Det är kanske inte alla sporthojar som är roliga i farter över 150. Jag tillät mig att göra en generalisering utifrån dom typiska sporthojarna (R1, R6, Gixxer osv)
Jag tror att många av dom större touringmopparna är ganska farliga i det avseendet också. På en guldvinge lär ju inte fartvinden säga till dig att du åker fort men kommer man in i en kurva i hög fart så ska det nog till en hel del brottning för att få den dit man vill.

Och du har helt rätt i att man inte ska lägga tyngd på armarna men kör man på en hoj som har en väldigt framåtlutad körställning så måste man ju på något sätt hålla upp kroppen. Antingen använder man ryggmusklerna eller så använder man armarna. Oavsett vilket så blir ju någon muskel uttröttad. Det var bara det som var min poäng. Jag sitter avslappnat i hastigheter under 100 men om det går 150 så måste jag hålla i mig lite (Överdriver lite, jag vet) På en R1 så måste man själv hålla sig uppe i hastigheter under 100 (Eller ha en tankväska att lägga sig på) medan man i 150 får väldigt bra hjälp av luftkudden som bildas av fartvinden.

Jag tror inte heller att min riktigt kan räknas in till touringmopparna. Den är lite för lätt för det och har lite för lite kåpor. Men att min är bekvämare i lägre hastigheter är däremot något som jag vågar uttala mig om. Visst den går nog att hetsa till ganska hyfsade bombarrepor om man vill det men den inbjuder inte till det på samma sätt som en del av sporthojarna gör.

Så med andra ord. Jag gjorde en generalisering utifrån vad som gäller för flertalet sporthojar och jag tänker inte säga att det gäller för alla. Jag tänker inte heller uttala mig om just din hoj, det enda uttalande jag har hört om den modellen är just ditt uttalande så tills vidare är det det som får vara min sanning.
 
Med risk att låta tråkig:

Det finns ju en annan sida av allt. Nån sa att det var 50-väg. jag vet inte hur ni gör men i mina kretsar så försöker vi respektera 30 och 50-vägar. 30 och 50 är det ju i princip bara i bebyggt område och runt skolor. 70, 90 och 110 bjuder ju mer in till dans. Tänk om hon flyttar och en barnfamilj flyttar in. Då kommer det kanske stå en 3-åring i vägen istället för en blomkruka. Skulle ni då inte sakta ner? Man ska ju inte hålla så hög hastighet så att man inte kan undvika farorna. Denna gången är det en utlagd gren. Nästa gång kanske det är en jämlike som lagt sig och sen kommer du i hög permitet rätt i ryggen på denne. Eller en treåring.

Om hon nu inte vill att ni ska blåsa förbi där så fort så är det väl bara att sakta ner och gå in o ta en fika. En paus behöver ju alla...
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top