Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det värsta var nog ändå när fuskskägget vägrade ta avstånd från Laden och 11/9.Jag klarade att se till 1:06 innan jag förstod att jag inte vill se, dvs någon sekund innan Janne Josefsson börjar prata. Hann se en turksnut, en islamist med ej acceptabelt ansiktshår och några förortstöntar.
Var det något vettigt folk med i debatten?
Gjorde dessa gossar det?Så då skulle jag gått ut och skjutit raketer mot snuten?![]()
Nej
1234
Gjorde dessa gossar det?
Gjorde de? Har bestämt för mig att de tog avstånd från det som hände och ifrågasatte istället varför situationen tilläts att eskalera efter de uppenbara kommunikationsproblemen mellan polis/socialen och fastighetsägaren.Vet ej, men dom försvarade ju vad som skedde med att det var för långt till moskén. Vem fan har tid att gå och be 5ggr om dagen ändå, även om det ligger i grannlokalen. Hjärntvättade religiösa idioter. Vad säger chefen på jobbet när dom drar iväg hela tiden och ber?(kuggfråga)
Vet ej, men dom försvarade ju vad som skedde med att det var för långt till moskén. Vem fan har tid att gå och be 5ggr om dagen ändå, även om det ligger i grannlokalen. Hjärntvättade religiösa idioter. Vad säger chefen på jobbet när dom drar iväg hela tiden och ber?(kuggfråga)
Gjorde de? Har bestämt för mig att de tog avstånd från det som hände och ifrågasatte istället varför situationen tilläts att eskalera efter de uppenbara kommunikationsproblemen mellan polis/socialen och fastighetsägaren.
De hjärntvättade religiösa idioterna verkar inte ens vara delaktiga i större utsträckning, nu är det bara hjärntvättade hippiesvin som kastar sten.
Däremot ställer jag mig lite frågande till deras utgångspunkt att "bristen på aktiviteter i Rosengård" måste innebära att det "enda alternativet är att dra omkring och förstöra". Men det är snarare en social fråga, inte en om vilket ursprung man har. Där borde man arbeta mera, vilket också kommer att ske.
PK är egentligen ett uttryck som förts fram av och används av, SD och dess anhängare med två syften:
1. Smutkasta och misstänkligör motståndaren för att få han till att gå i försvar så slipper du debattera argument. Första inlägget i tråden passar med andra ord in rätt bra på beskrivningen!
2. Även en metod att hävda att debatten inte styrs av demokratiska regler, ett sätt att bli "sanningens riddare". På det viset så finns det ju en förklaring, om än lite konspiratorisk, till varför mer än 95% av befolkningen inte stöder SD. Att vi sedan har full yttrandefrihet i Sverige är kanske inte så viktigt.
Dom får inte. Man har den poliskår man förtjänar, har hört upprörda röster kring det som hände i rosengård som säger att polisen gick alldeles för bryskt fram och att de till och med var orsaken till att det blev så stökigt. Skulle en Svensk polis sätta en gummikula i en stackars stenkastare skulle det bli rikspanik.gummikulor!?
Kan inte polisen visa att dom har lite cohones och styra upp den här skiten, inte bara titta på som åskådare med skyddsvästar!?
Om du inte kan välja vem som målar upp "rätt" bild mellan boende i Rosengård och media så förstår jag din förvirring. Det kan inte vara lätt. Vem skyllde på polisen, bortsett från moskéledarna? Jag kan inte dra mig till minnes att grabbarna gjorde det.Ingen tog ju för fan avstånd till nåt. Allt skylldes ju på polisen och kommunen. Utan att kunna några siffror så kan jag sätta en bra peng på att det satsas en jävla massa pengar från kommunens sida på Rosengård. Dessutom har jag vid ett flertal tillfällen sett reportage där Rosengårdare försvarar Rosengård och säger att det är jättetrevligt att bo där och att media svartmålar stället. Dags att bestämma sig?
Traditionellt bullshit. Finns hur mycket som helst att göra om man vill. Idrotta till exempel.
Jättebra!Polisen borde stämnga varenda moské i hela Sverige i en månad tills det är lugnt, då jävlar skulle det bli ordning.![]()
Gummikulor är ett misslyckande, precis som vattenkanoner. Visst kan man ge upp och införa en totalitär poliskår som bryter ned varje tillstymmelse till "uppror" med våld, men DET kommer absolut inte att lösa något. Trängda människor blir än mer våldsamma vilket fordrar grövre våld från poliserna.Dom får inte. Man har den poliskår man förtjänar, har hört upprörda röster kring det som hände i rosengård som säger att polisen gick alldeles för bryskt fram och att de till och med var orsaken till att det blev så stökigt. Skulle en Svensk polis sätta en gummikula i en stackars stenkastare skulle det bli rikspanik.
Om du inte kan välja vem som målar upp "rätt" bild mellan boende i Rosengård och media så förstår jag din förvirring. Det kan inte vara lätt. Vem skyllde på polisen, bortsett från moskéledarna? Jag kan inte dra mig till minnes att grabbarna gjorde det.
Hur mycket som helst är en ganska grov överdrift, men även det utbud som finns är starkt begränsat till var i samhället du befinner dig. Idrotta utan pengar? Lycka till.
Jättebra!
Gummikulor är ett misslyckande, precis som vattenkanoner. Visst kan man ge upp och införa en totalitär poliskår som bryter ned varje tillstymmelse till "uppror" med våld, men DET kommer absolut inte att lösa något. Trängda människor blir än mer våldsamma vilket fordrar grövre våld från poliserna.
Fler poliser är alltid en kortsiktig lösning och kommer aldrig att lösa problemen, bara förstärka dessa. Det märks att många inte vill, eller kan, förstå problematiken med en våldsupptrappning. Det är inte så enkelt som att "sätta demonstranter på plats", det får ganska stora konsekvenser för hela statsskicket och samhället. Hollywood har satt sina spår![]()
Idrotta utan pengar? Lycka till.
Precis som "rasist" då?
Det märks att många inte vill, eller kan, förstå problematiken med en våldsupptrappning.
Hollywood har satt sina spår![]()
Gummikulor är ett misslyckande, precis som vattenkanoner. Visst kan man ge upp och införa en totalitär poliskår som bryter ned varje tillstymmelse till "uppror" med våld, men DET kommer absolut inte att lösa något. Trängda människor blir än mer våldsamma vilket fordrar grövre våld från poliserna.
Fler poliser är alltid en kortsiktig lösning och kommer aldrig att lösa problemen, bara förstärka dessa. Det märks att många inte vill, eller kan, förstå problematiken med en våldsupptrappning. Det är inte så enkelt som att "sätta demonstranter på plats", det får ganska stora konsekvenser för hela statsskicket och samhället. Hollywood har satt sina spår![]()
Folk är lättlurade.
"Gummikulor" låter ofarligt men effektivt.
Består av stålkulor med ett ganska tunt lager gummi runt.
*youtube-klipp*
Definitivt inte ofarliga.
Vattenkanoner och "Bean-bags" FTW.
*youtube-klipp*
Hittar ingen video med "Bean-bags".
Patroner till hagelbössa, laddade med mjuk laddning.
En sjudjävla smäll.
40 år av blockflöjtande och DDR-barnprogram likaså.
Fotboll förbrödrar.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT